Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zamknięty przez: LOY
6 Sty 2010, 08:35
[MK3] Czym wyrównać wgniecenie i dziurę w masce
Autor Wiadomość
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 3 Sty 2010, 23:14   [MK3] Czym wyrównać wgniecenie i dziurę w masce

Witam, w masce mam niewielke wgniecenie, częściowo już zredukowane słynną metodą hartowania blachy, jednak pomijając samo gniecenie jest tu otwór po znaczku forda, a pod nim elementy zamka maski:


Tutaj pytanie do magików od blacharki, czym mogę zrównać sobie te maskę na gładko? w zasadzie to czy pasek zostanie czy nie jest mi obojętne, ale chodzi o to żeby zamek od maski nadal pracował, więc szpachla raczej odpada :)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 4 Sty 2010, 11:40   

odtłuszczasz ..drapiesz papierem sciernym lakier . robisz łatkę z włókna szkalnego ,potem szpachla z włóknem . Na koniec wykanczajaca ..podkład wypełniajacy i lakier .
albo ..spawanie ..lub lutowanie ,cynowanie ..potem szpachla ..etc etc ..te małe bąki powyrzej szpachla .
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 4 Sty 2010, 11:48   

i przy zamykaniu maski typu "puszcze w połowie drogi to zamek sam złapie" nie zacznie to pękać? osobiście wole docisnąć maskę niż ją trzaskać, ale na to co się dzieje na warsztacie itp wpływu nie mam ;)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 4 Sty 2010, 13:16   

jesli zostanie dobrze zrobione nie powinno pekac ..a maski sie zatrzaskuje ..bezwładnoscią!!
zamek maski jest grawitacyjny ..dociskanie maski skonczy sie kiedys jej pieknym wgnieceniem. Mam takie sliczne kwiatki od pozal sie boze fachowca króry chciał byc delikatny dla zamka ..ale zapomniał ze maska jest delikatniejsza ..i przedobrzeył :fox:
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 4 Sty 2010, 13:43   

LOY napisał/a:
Mam takie sliczne kwiatki od pozal sie boze fachowca króry chciał byc delikatny dla zamka ..ale zapomniał ze maska jest delikatniejsza ..i przedobrzeył :fox:


No to dobrze wiedzieć bo tez bym przedobrzył :P a całość tych prac to chyba lepiej na lato albo chociaż na cieplejsze czasy zostawić, prawda?
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Sty 2010, 15:15   

Słuchaj, co do tego zamykania.

Myślisz, że silnik normalnie też tak dość "cicho" chodzi? Zdejmij tłumik i kolektor wydechowy, zeszlifuj głowicę, żeby miała mikrometry grubości i posłuchaj, jaka jest głośność prawdziwa silnika. Od teraz nie przekraczaj 10 obrotów na minutę :P

To, że to klapnięcie jest mocne nie oznacza, że jest złe. Czysta fala mechaniczna wzbudzająca drgania w powietrzu przekształca je na falę dźwiękową, stąd dźwięk. Prosta fizyka.

Co do puszczania w połowie, nie wiem. Wiem, że w serwisach zepsuty zamek maski to rarytas. Ja osobiście w mojej MK3 puszczam, jak jest 20 cm około od zatrzasku. I też dość głośno, ale daje radę. Mimo tego wiem, że się nie uszkodzi. Maska nie waży kilku ton, żeby mogło wywrzeć zbyt dużą siłę na te metalowe elementy, z których zbudowany jest zamek.

Ot, bejbe ;P

A co do prac lakierniczych. Możesz je wykonywać nawet gdy na dworzu jest minus 40 stopni. Byleby w Twoim garażu było cieplej. Pamiętaj, że lakier na mrozie wysycha inaczej, nałapie Ci więcej brudu. Jest też wilgotniejsze powietrze. Czekaj na suche i ciepłe dni :)

Jeśli w gości ruda przyszła w tą dziurę, to podszlifuj ją czymś i zalej brunoxem albo podobnym specyfikiem do zabezpieczania przez rudą. A następnie czekaj na ciepło. Co do samej pracy zamka, będzie on działał tylko, jeśli będzie wchodził w machę równolegle. Rozumiem, że teraz Ci równolegle nie wchodzi. Więc musisz to uzyskać, prostując po prostu blachę :) Szpachlą wyrównasz, ale zamka nie naprawisz.
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:03   

Ale po co zaklejać te otwór jak i tak logo na tym jest.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 4 Sty 2010, 20:34   

Maki napisał/a:
Ale po co zaklejać te otwór jak i tak logo na tym jest.

własnie po to żeby zlikwidować logo :)
 
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Sty 2010, 21:22   

Jeśli jest (a na zdjęciu nie widzę) to o żadnej dziurze mowy by nie było :)
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 4 Sty 2010, 22:16   

JustMario, wypowiedz LOYa mi w zupełności wystarczyła aby ocenić że mogę sobie zamykać maskę używając grawitacji ;) mimo to jednak wypada podziękować za Twój trud przedstawienia mi tej całej sytuacji (jakbym był blondynką ;) )

Do rzeczy, w moim garażu jest podobna temp jak na dworze, gdyż garażu nie mam xD rudzi nie ma, ale przeszlifować sie i tak przyda. a teraz najważniejsze: zamek pracuje prawidłowo cały czas, moje główne pytanie to to, jak to załatać żeby nie napchać nic do środka ;) nie mam pojęcia czy czaisz o co mi chodzi :P coś jakby walnąć łatę, a potem dopiero równać do gładkiego i tutaj chyba włókno szklane będzie najlepsze, chociaż nigdy tego nie kładłem więc nie mam o tym pojęcia :)

krzysieks_mc, słusznie zauważył że chce go zakleić żeby się pozbyć logo ;) bo chyba oczywiste że gdybym chciał go zakładać to miałbym raczej w nosie ten otwór ;) chce maskę na gładko zrobić, z tego co widzą po awatarze, to właśnie tak jak ma krzysieks_mc
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 5 Sty 2010, 09:03   

złota zasada 10 stopni to dolna granica prac lakierniczych :fox: . Jesli to zignorujemy
to będą kwiatki ..rózne srodki inaczej odparowywuja ..wchodza w reakcję ..wiec moze być niefajnie jak warstwa zewnetrzna bedzie szybciej dosychała od wewnetrznej . pracujac w ciepłym (w miare ) garazu pamietaj ze blacha ma znacznie nizsza temperaturę..wiec nie zaszkodzi ja podgrzac (opalarka ,suszarka) w zimne dni zawsze tak robiłem .
zamka nie zakleisz ..zwłaszcza ze za dziurą .nie masz zamka a tylko bolec blokujący .
szybka instrukcja uzywania włókna szkalnego .
odtłuszczasz blachę ,,przecierasz papierem 120-320 . wycinasz sobie kwadracik z maty szkalnej ..pedzelkiem nanosisz zywice na blache ..potem naklejasz łatkę ..nasaczasz pedzelkiem ,zywicą ..dla pewnosc jeszce jedna warstwa . Po wyszuszeniu ..klocek z papierem i obrabiasz ..wstepnie . Potem szpachla z włóknem i papier coraz drobniejszy .
Aha zapomniałem to wciosniecie w okolicy dziurki-znaczka jest ci na ręke ..o zeby zgubić dziurę za pomoca łatki ..zawsze sie młotkiem obnza powierzchnię ..zeby po doodaniu włokna i szapchli wyjsc na zero .
teamat chyba wyczerpany ?
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 5 Sty 2010, 10:22   

Spróbuj wyklepać i pomalować. Delikatne nierówności szpachla, albo zostaw jak jest :)
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 5 Sty 2010, 11:40   

LOY, jeszcze 50-60 lat temu kwiatki na masce robiły szał i wszyscy je chcieli, ale ja jednak podziękuje :) Dzięki wielkie za dokładną instrukcję jak się posługiwać włóknem szklanym :D nareszcie mam jasny obraz tego co mnie czeka ;)

Marcinowaty, powiem Ci że to już jest wyklepane :P przez ten bolec blokujący, nie ma tam do końca dojścia, więc tyle ile się dało jest wyciągnięte :) troche nawet dało hartowanie, znane z youtube, ale aż tak ładnie jak na filmikach nie wyszło :P
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 5 Sty 2010, 17:39   

Cytat:
właśnie po to żeby zlikwidować logo


Dobre. Ja ostatnio kupowałem oryginalne logo forda i dawałem 50zł bo bez loga fiesta beznadziejnie wygląda (i każde inne auto). A tutaj czytam że jeszcze zdejmują. Dobre sobie.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Sty 2010, 19:50   

Maki napisał/a:
Ja ostatnio kupowałem oryginalne logo forda i dawałem 50zł bo bez loga fiesta beznadziejnie wygląda (i każde inne auto).

O gustach się nie dyskutuje. Według mnie maska bez znaczka ale z fabrycznym rowkiem wygląda lepiej przy pakiecie xr2i.
Ja zrobiłem właśnie tak jak mówi LOY czyli włóknem szklanym. Wepchnąłem kawałek maty szklanej od wewnętrznej strony maski i od zewnętrznej strony przez otwór małym pędzelkiem zalewałem żywicą. Po zastygnięciu zmatowałem i położyłem troszkę szpachli. Po roku czasu nic nie pęka więc jest okey. A maskę puszczam. a nie zatrzaskuje ręcznie. Więc bez obaw.
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 5 Sty 2010, 22:32   

Maki, kwestia tego co się komu podoba bardziej. Ty wolisz ze znaczkiem, ja bez :)

Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc :)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.