[MK5] Wielkość ładowania - 1.8D |
Autor |
Wiadomość |
gilmaly1
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 11 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23 Sty 2010, 14:21 [MK5] Wielkość ładowania - 1.8D
|
|
|
Witam,może ktoś wie jakie powinno być napięcie ładowania mierzone na akmulatorze,bo mam wrazenie ze moje 14V to coś za mało.Mówię o fiescie MK5 w dieslu.
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Sty 2010, 14:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Sty 2010, 14:28
|
|
|
szukajka gryzie?
instalacja w samochodzie jest w standardzie 12V. sprawny akumulator ma 12.6V, wszystko co alternator daje powyżej to ładowanie, 14V jest idealne i właściwie maksymalne - gdyby zdarzało się więcej, to nie wyrobiłbyś na żarówki |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Sty 2010, 14:29
|
|
|
14,2V trzyma regulator jeśli dobrze pamiętam, więc 14V nie powinno być mało, co miałeś włączone podczas pomiaru? |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Sty 2010, 14:34
|
|
|
Nie napisałeś jak zmierzyłeś to ładowanie, jeśli silnik sobie klekotał a Ty zmierzyłeś wartość napięcia na akumulatorze to wydaje się być dobre - dokładnie zapoznaj się z tym tematem: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=45040
[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 14:36 ]
Marcin napisał/a: | 14,2V trzyma regulator jeśli dobrze pamiętam | W samochodzie można mieć regulator 13,8 lub 14V4,,, zależy,,, ale na więcej jak 14,4V nie widziałem więc uznaje że 14,4 to max ile można mieć na instalacji,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Sty 2010, 15:01
|
|
|
Joe możliwe, że 14,4V nie pamiętam ile dokładnie miałem jak sprawdzałem u siebie po wymianie.
bidżej napisał/a: | gdyby zdarzało się więcej, to nie wyrobiłbyś na żarówki |
wiem coś o tym... |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Sty 2010, 15:35
|
|
|
Marcin, Chodziło mi o to że nie można powiedzieć ze ma być 14,4V bo jak ktoś ma założony regulator 13,8V to 14,4 nigdy nie osiągnie Z racji iż mało kto wie jakiej dokładnie wartości ma regulator możemy tu tylko mówić o pewnym przedziale który jest prawidłowy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
gilmaly1
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 11 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23 Sty 2010, 20:34
|
|
|
Już dobra,przyznam się skąd to pytanie.Nie zapaliłem dziś auta i zastanawiałem się czy przypadkiem nie jest tak że nie doładowuje mi akmulatora,ponieważ od początku słabo mi kręcił.Po paru próbach tak siadło napięcie,że rozkodowało mi radio.Niestety dopiero linka uratowała sytuację.5 metrów na holu załatwiło sprawę.Iteraz co ciekawe ,przejechałem ok.20km,przyniosłem aku do domu pod prostownik.I zdziwienie.Wygląda że akmulator jest pełny.Zaznaczam że akmulator ma dopiero ok.3 mce.Ot takie to sprawy. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23 Sty 2010, 20:37
|
|
|
Przy -20 łatwo o rozładowanie akumulatora |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 16:39
|
|
|
jest ogólnie przyjęte żę jeden stopień mrozu to 1% osłabienia akumulatora. Zimą akumulator po nocy zawsze ma w granicach 50% sprawności. Jak mamy - 20 to jest ok 50 - 20 = 30 % aku !! Dla tego lepiej nie katować odpalaniem na takim mrozie bo tylko akumulator się wychełta szybko |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 18:12
|
|
|
Cytat: | jest ogólnie przyjęte żę jeden stopień mrozu to 1% osłabienia akumulatora. Zimą akumulator po nocy zawsze ma w granicach 50% sprawności. Jak mamy - 20 to jest ok 50 - 20 = 30 % aku !! Dla tego lepiej nie katować odpalaniem na takim mrozie bo tylko akumulator się wychełta szybko |
Aku. przy -20 ma około 60% sprawności. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 19:52
|
|
|
nigdy w życiu, czytałem o tym artykuł i jest dokładnie tak jak napisałem, zapytaj elektryka. 60 % jakby miał to by nigdy po kilku próbach odpalenia nie padł a koledzy opisali że padł im po kilku poróbach |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 20:44
|
|
|
To że akumulator ma 60% sprawności czy też 30% nie znaczy że zakręci raz i padnie tylko że akumulator o prądzie startowym dla prostego rachunku 100A przy 100% sprawności dysponuje tym 100A - każdy rozruch to spadek sprawności akumulatora,,,, jak akumulator 100A ma po nocy 60% to znaczy że pierwsze odpalenie zaczynamy od 60A,,, a ja już się przekonałem że 600A odpala auto na mrozie -30 stopni bez problemu a taki 300A czyli połowa tego , naładowany w 100% nie daje rady :( |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Fado
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 39 Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: SPI
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:44
|
|
|
Mój aku już 3 noc się grzeje w domu przy kaloryferze, a rano odpala jak trzeba polecam... |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 23:41
|
|
|
mój też w domu, a autko marznie pod chmurką. Tutaj pytanie, jak już bedzie cieplej, to coś sprawdzić, wymienić, nasmarować ?? Jakaś dobra rada ? |
|
|
|
|
gilmaly1
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 11 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 14:04
|
|
|
Mój aku to prawie 600A,jednak jak jest bardzo zimno ,to nie odpali,Ostatnio byłem w trasie i rano było -25C i tylko ciepły akumulator mnie uratował.Mimo że przedzimą sprawdzony rozrusznik,alternator,oporność masy,upływności i nowy filtr paliwa.Chyba to taka uroda tego mojego ekskortowego dieselka ze gdzieś do 17-18 na minusie-to pali a dalej ...zaczynz się buntować. |
|
|
|
|
|