Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Wielkość ładowania - 1.8D
Autor Wiadomość
gilmaly1 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 23 Sty 2010, 14:21   [MK5] Wielkość ładowania - 1.8D

Witam,może ktoś wie jakie powinno być napięcie ładowania mierzone na akmulatorze,bo mam wrazenie ze moje 14V to coś za mało.Mówię o fiescie MK5 w dieslu.

Kod:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Sty 2010, 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Sty 2010, 14:28   

:głowąwmur: szukajka gryzie?

instalacja w samochodzie jest w standardzie 12V. sprawny akumulator ma 12.6V, wszystko co alternator daje powyżej to ładowanie, 14V jest idealne i właściwie maksymalne - gdyby zdarzało się więcej, to nie wyrobiłbyś na żarówki :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 23 Sty 2010, 14:29   

14,2V trzyma regulator jeśli dobrze pamiętam, więc 14V nie powinno być mało, co miałeś włączone podczas pomiaru?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Sty 2010, 14:34   

Nie napisałeś jak zmierzyłeś to ładowanie, jeśli silnik sobie klekotał a Ty zmierzyłeś wartość napięcia na akumulatorze to wydaje się być dobre - dokładnie zapoznaj się z tym tematem: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=45040

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 14:36 ]
Marcin napisał/a:
14,2V trzyma regulator jeśli dobrze pamiętam
W samochodzie można mieć regulator 13,8 lub 14V4,,, zależy,,, ale na więcej jak 14,4V nie widziałem więc uznaje że 14,4 to max ile można mieć na instalacji,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 23 Sty 2010, 15:01   

Joe możliwe, że 14,4V nie pamiętam ile dokładnie miałem jak sprawdzałem u siebie po wymianie.

bidżej napisał/a:
gdyby zdarzało się więcej, to nie wyrobiłbyś na żarówki :-P

wiem coś o tym...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Sty 2010, 15:35   

Marcin, Chodziło mi o to że nie można powiedzieć ze ma być 14,4V bo jak ktoś ma założony regulator 13,8V to 14,4 nigdy nie osiągnie :P Z racji iż mało kto wie jakiej dokładnie wartości ma regulator możemy tu tylko mówić o pewnym przedziale który jest prawidłowy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
gilmaly1 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 23 Sty 2010, 20:34   

Już dobra,przyznam się skąd to pytanie.Nie zapaliłem dziś auta i zastanawiałem się czy przypadkiem nie jest tak że nie doładowuje mi akmulatora,ponieważ od początku słabo mi kręcił.Po paru próbach tak siadło napięcie,że rozkodowało mi radio.Niestety dopiero linka uratowała sytuację.5 metrów na holu załatwiło sprawę.Iteraz co ciekawe ,przejechałem ok.20km,przyniosłem aku do domu pod prostownik.I zdziwienie.Wygląda że akmulator jest pełny.Zaznaczam że akmulator ma dopiero ok.3 mce.Ot takie to sprawy.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Sty 2010, 20:37   

Przy -20 łatwo o rozładowanie akumulatora ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 26 Sty 2010, 16:39   

jest ogólnie przyjęte żę jeden stopień mrozu to 1% osłabienia akumulatora. Zimą akumulator po nocy zawsze ma w granicach 50% sprawności. Jak mamy - 20 to jest ok 50 - 20 = 30 % aku !! Dla tego lepiej nie katować odpalaniem na takim mrozie bo tylko akumulator się wychełta szybko :)
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 26 Sty 2010, 18:12   

Cytat:
jest ogólnie przyjęte żę jeden stopień mrozu to 1% osłabienia akumulatora. Zimą akumulator po nocy zawsze ma w granicach 50% sprawności. Jak mamy - 20 to jest ok 50 - 20 = 30 % aku !! Dla tego lepiej nie katować odpalaniem na takim mrozie bo tylko akumulator się wychełta szybko


Aku. przy -20 ma około 60% sprawności.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 26 Sty 2010, 19:52   

nigdy w życiu, czytałem o tym artykuł i jest dokładnie tak jak napisałem, zapytaj elektryka. 60 % jakby miał to by nigdy po kilku próbach odpalenia nie padł a koledzy opisali że padł im po kilku poróbach :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Sty 2010, 20:44   

To że akumulator ma 60% sprawności czy też 30% nie znaczy że zakręci raz i padnie tylko że akumulator o prądzie startowym dla prostego rachunku 100A przy 100% sprawności dysponuje tym 100A - każdy rozruch to spadek sprawności akumulatora,,,, jak akumulator 100A ma po nocy 60% to znaczy że pierwsze odpalenie zaczynamy od 60A,,, a ja już się przekonałem że 600A odpala auto na mrozie -30 stopni bez problemu a taki 300A czyli połowa tego , naładowany w 100% nie daje rady :(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fado 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 39
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: SPI
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:44   

Mój aku już 3 noc się grzeje w domu przy kaloryferze, a rano odpala jak trzeba :jupi: polecam...
 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 26 Sty 2010, 23:41   

mój też w domu, a autko marznie pod chmurką. Tutaj pytanie, jak już bedzie cieplej, to coś sprawdzić, wymienić, nasmarować ?? Jakaś dobra rada ?
 
 
 
gilmaly1 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 29 Sty 2010, 14:04   

Mój aku to prawie 600A,jednak jak jest bardzo zimno ,to nie odpali,Ostatnio byłem w trasie i rano było -25C i tylko ciepły akumulator mnie uratował.Mimo że przedzimą sprawdzony rozrusznik,alternator,oporność masy,upływności i nowy filtr paliwa.Chyba to taka uroda tego mojego ekskortowego dieselka ze gdzieś do 17-18 na minusie-to pali a dalej ...zaczynz się buntować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] brak ładowania akumlatora
Gość Elektryka 2 26 Lis 2009, 18:19
Pawełos666
Brak nowych postów ST - wielkość serwa hamulcowego...
Parzych Mechanika silnika 0 1 Maj 2016, 18:42
Parzych
Brak nowych postów KONTROLKA ŁADOWANIA
Gość Elektryka 8 27 Lip 2005, 00:56
diodalodz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.