[MK3] Spadki ciśnienia oleju |
Autor |
Wiadomość |
bartk24 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 22:38 [MK3] Spadki ciśnienia oleju
|
|
|
Witam
Mam bardzo niepokojący problem z moją fiestą. Od czasu do czasu silnik gubi gdzieś ciśnienie oleju - dzieje się tak na mocno rozgrzanym silniku przy hamowaniu oraz w sytuacji kiedy jadę na niskim biegu bez gazu( w szczególności kiedy pod kołami pojawi się jakieś wzniesienie- krawężnik kontrolka się zapala, np parkując).
Po zmianie starego oleju wydawało się że problem zniknął (poprzedni właściciel dłuuuugo nie zmieniał oleju), przed zmianą kontrolka zpalała się zawsze na 30 sekund po uruchomieniu silnika.
Silnik obejrzał mechanik, stwierdził, że pompa jest w dobrym stanie i działa poprawnie, panewki też nie budzą zastrzeżeń. Czym więc mogą byś spowodowane spadki ciśnienia?
Wersja to: 1.3 KAT
Jako początkujący na forum prosiłbym o wyrozumiałość i pomoc |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 00:22
|
|
|
bidżej napisał/a: | przypadkiem nie mineralnego lotosa? |
sraty taty
bartk24 - sprawdź ze swoim mechanikiem czujnik ciśnienia oleju ( albo wymień , to koszt około 20 zł - to może być walnięty czujnik ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 00:34
|
|
|
nie sraty taty tylko to badziewie nawet w kaszlaku mi takie historie robiło |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 00:46
|
|
|
bidżej, - nie dramatyzuj , ja tu bym stawiał na uwalony czujnik , lub masujący się przewód .
tzn - do tego bym zaczął , skoro mechanik pompę ocenił jako dobrą . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 00:55
|
|
|
mam lotosa i puki jest olej na bagnecie kontrolka nie świeci. Dopiero jak się bagnet suchy robi to przy hamowaniu świeci kontrolka oleju
Wiec tak jak Żółwik , pisze spróbował bym zmienić czujnik ciśnienia. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
bartk24 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 02:06
|
|
|
czujnik wymieniałem już, olej to półsyntetyk calube. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 02:13
|
|
|
to sprawdź kabel do czujki i połączenie w zegarze .
jak nie pomorze , to chyba pompa będzie , albo dalej w silnik .
ps :a bagnet masz dobry ? i do silnika wchodzi trochę ponad 3 litry , to jest na minimum ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 03:58
|
|
|
Tak jak żółwik mówi albo za niski poziom oleju
albo uszkodzony smok w misce . Zdejmowaliście miskę ?? czy panewki były tylko "słuchane" ? |
|
|
|
|
bartk24 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 22:15
|
|
|
Miska była zdejmowana.
Problem nie leży w ukłądzie pomiarówym tylko w silniku niestety :( Ciśnienie mierzone w warsztacie manometrem było ewidentnie za niskie.
No nic, z tego wynika że będę musiałsię przejechać do jakiegoś mechanika specjalizującego sięw takich silnikach :( |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 22:33
|
|
|
bartk24 napisał/a: | Ciśnienie mierzone w warsztacie manometrem było ewidentnie za niskie | To coś tu nie gra,,, pompa OK, panewki OK a ciśnienie za niskie,,, może jednak pompa NIE OK? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 23:20
|
|
|
JoeMix, A może dziurka mu się zrobiła |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Lut 2010, 02:03
|
|
|
dużo usterek być nie może jeśli panewki są ok to pozostaje ci tylko oś klawiatury i panewki wałka rozrządu . Ja powiem tak wymień pompę oleju na jakąkolwiek inną za30 zł z allegro . 3 śruby 1 uszczelka i 1 filtr . Koszty śmieszne a pewność będzie czy to wina stanu silnika czy pompy .
Pompa trzyma się na trzech śrubach z tyłu silnika . Potrzebny klucz nasadowy z 13ską i grzechotką . Możliwe że poprostu usiadł zawór regulacji ciśnienia . Czasami robią się na na tłoczkach progi albo poprostu pęka sprężyna . |
|
|
|
|
|