Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:31 |
[MK4] 1.8D 400km na 40l :( |
Autor |
Wiadomość |
shyfx
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: S
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 14:21 [MK4] 1.8D 400km na 40l :(
|
|
|
Witam
Moja fiesta w tym tygodniu była jakaś żarłoczna na ropke
Około tygodnia temu zalałem prawie pod korek a dziś mi już spadło do rezerwy, na liczniku przejechane 350km
Rozumiem że w zimie więcej pali bo jest zima ale to troszkę przesada.
Autko miało problemy z odpaleniem w mróz, było dłużej kręcone przez co padł mi rozrusznik
Dodam że 3/4 tej trasy było robione po mieście ale i tak jak na diesla to troszkę za dużo.
Czy może się ktoś wypowiedzieć kto ma diesla jak mu palił tej zimy ? bo to mój pierwszy ropniak i nie wiem czy to normalne w zimie |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 14:57
|
|
|
pali zdecydowanie za dużo !
sprawdź filtry może zabrudzone, potem zastanów się czy paliwo nie było lipne.
jeździsz non stop na ogrzewaniu ?
masz szersze opony niż zwykle ?
używasz nadmuchów ?
mi pali ok 6 litrów ropy na 100 km więc Twój wynik jest zdecydowanie za duży. może wtryski Ci leją albo paliwo gdzieś ucieka bo tak to może 1.8 16v palić zimą ... |
|
|
|
|
pawlo183
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Wiek: 33 Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 28 Skąd: Płock
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 15:25
|
|
|
Dokładnie jak kolega wyżej pali na pewno za dużo moją byłą fiestą ciężko miałem przekroczyć 6.5 litra a a teraz focusem tdci max mi wyszło trochę ponad 7. Twój powinien dużo mniej palić. |
_________________ FIESTA mk4 1.8D 97r. ---> wypadek ---> sprzedana :(
FOCUS mk1 1.8 tdci 02r. |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 15:34
|
|
|
shyfx napisał/a: | Około tygodnia temu zalałem prawie pod korek a dziś mi już spadło do rezerwy, na liczniku przejechane 350km |
Czyli ile to jest prawie?? ile to jest rezerwa?? może nie spalił 40 litrów a 30 albo 25??......Zimą fiesta 1,8D pali 6 litrów około albo nawet poniżej......
Spaliła Tobie więcej ok - powody:
-paliwo szajsowate - główna przyczyna (nawet na renomowanych stacjach możesz dostać szajsowate)
- filtr paliwa zasyfiony
- jazda po mieście, częste odpalanie na zimnym silniku(zimą szybko silnik stygnie) krótkie przejazdy, więcej paliwa do odpalenia na szajsowej ropce
- niedokładny pomiar - ile spalił samochód paliwa
- leją wtryskiwacze
- szersze opony, ogrzewanie, nadmuch - nie prawda - to nie powoduje zwiększenia spalania a jeśli powoduje to liczy się to w mililitrach.
Sprawdź te rzeczy i wtedy zobaczysz co będzie |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
shyfx
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: S
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 19:55
|
|
|
A więc tak, czy paliwo lipne to zobaczymy wcześniej lałem na orlenie dziś zalałem 40L na BP.
Czy pomiar dobry ? no chyba tak lałem ostatnio 40L dziś spadło do rezerwy i znów nalałem 40L, znasz może lepszy sposób pomiaru ?.
Filtr paliwa był wymieniany w grudniu, no ale nie wiem może przez te lipne paliwa juz jest zasyfiony .
Jazda po mieście i częste odpalanie no to tu się zgodzę , niestety taka praca.
Oponki są zwykłe żadne tam szerokie czy coś zwykłe zimówki.
Ogrzewania używam dość często .
Teraz moje pytanie, jak sprawdzić czy leją wtryskiwacze ? czy oznaką tego że leją jest np. mokry / tłusty silnik ? Bo u mnie silnik jest suchutki i obrdzewiały, podobno to dobrze
Ps. Przy uruchamianiu rano podczas kręcenia czuć trochę zapach ropy, przy następnych rozruchach już tego niema. |
Ostatnio zmieniony przez shyfx 4 Lut 2010, 20:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 20:00
|
|
|
Wtryskiwacze leją jeśli już to do komory spalania nie na zewnątrz. Próba przelewowa, a najlepiej mechanik.
Jeszcze co by być pewnym - termostat zapewne sprawny masz a ciśnienie w ogumieniu idealne? Pomijam już fakt, że zimą mógł Ci się zamrozić np jeden bęben, czy w którymś kole może po prostu trzymać lekko hamulec. Takie objawy na pewno spowodują wzrost spalania. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 20:33
|
|
|
a może węzyki przelewowe? |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 23:30
|
|
|
Cytat: | tryskiwacze leją jeśli już to do komory spalania nie na zewnątrz. Próba przelewowa, a najlepiej mechanik.
Jeszcze co by być pewnym - termostat zapewne sprawny masz a ciśnienie w ogumieniu idealne? Pomijam już fakt, że zimą mógł Ci się zamrozić np jeden bęben, czy w którymś kole może po prostu trzymać lekko hamulec. Takie objawy na pewno spowodują wzrost spalania.
_________________ |
nawet z zatartym bębnem spalanie by raczej nie wzrosło do 10l na 100km...... shyfx napisał/a: | znasz może lepszy sposób pomiaru ?. |
Tak - Lejesz do pełna paliwa do odbicia i jedziesz jak się kończy znów lejesz do odbicia - do pełna - i liczysz ile spalił....
Na oko - że prawie był pełen zbiornik i teraz jest rezerwa - to średnio dokładny pomiar - może się różnić o dobre kilka litrów, a tak to opisałeś w pierwszym poście |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
shyfx
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: S
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 02:53
|
|
|
Rkalitka sorry ale nie rozumiem sugerujesz żebym nalał pod korek i wyjezdził do 0 ? no wybacz ale staram się nie dopuścić do takiej sytuacji, po 1. nie uśmiecha mi się go na skrzyżowaniu w mieście spychać na pobocze i lać waszke z karnistra, a po 2. odpowietrzać układu paliwowego
bak w mk4 ma pojemność ok. 43-45L, jak schodzi do rezerwy to leje regularnie 40L ON.
Dodam że wcześniej na tych 40L robiłem ok. 600km +/- 50km ale to oczywiste że zależy od stylu jazdy i innych czynników nie zależnych ode mnie np. korki, ale w tym tyg. zjadł mi 40l a zrobiłem raptem 368km więc coś musi być nie tak
Widzę że muszę się udać do mechanika żeby mi sprawdził te wtryski... bo innego wyjścia raczej niewidze |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 07:40
|
|
|
Wężyki przelewowe! czy ktoś się tym zainteresował? |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 08:20
|
|
|
shyfx napisał/a: | kalitka sorry ale nie rozumiem sugerujesz żebym nalał pod korek i wyjezdził do 0 ? no wybacz ale staram się nie dopuścić do takiej sytuacji, po 1. nie uśmiecha mi się go na skrzyżowaniu w mieście spychać na pobocze i lać waszke z karnistra, a po 2. odpowietrzać układu paliwowego |
Czytaj ze zrozumieniem shyfx napisał/a: | Widzę że muszę się udać do mechanika żeby mi sprawdził te wtryski... bo innego wyjścia raczej niewidze |
Jak wtryskiwacze leją to po pierwsze auto będzie mocno kopciło a druga sprawa, że spalanie wzrośnie co najwyżej o 0,5 litra - MAX
Spalił tak dużo bo jest zima i pewnie trafiłeś na gówniane paliwo - a wtedy potrafi zjęść sporo......
Oczywiście może być jak Arkadius mówi i masz wyciek gdzieś - sprawdziłeś czy nie cieknie nigdzie przy silniku, przy baku itd...?? |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Vinci
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 53 Skąd: DąbrowaGórnicza
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 16:40
|
|
|
mi pali 7,5l na 100 ale wtrysk mi leje i hamulec lekko trzyma no i druga sprawa ze mam ciezka noge |
|
|
|
|
swallow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 14:58
|
|
|
Jak mozna sprawdzić czy termostat jest dobry? Ile powinień wytrzymać termostat w aucie? |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 18:47
|
|
|
Odpalasz auto, czekasz ~5-10 min i sprawdzasz ręką czy wąż między termostatem a chłodnicą robi się gorący. Jeśli termostat trzyma, to po 5 min raczej ejszcze by się nie otwierał, wiec wąż winien być zimny. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 19:16
|
|
|
ale jakby to była wina termostatu to przecież w aucie było by zimno nawet przy włączonym ogrzewaniu ... a o takim symptomie nie wspominałeś, więc założyć można ze termostat dobry.
z płynami wszystko ok ? nie ubywa chłodzącego ?
jaki jest przebieg tego silnika ?? |
|
|
|
|
shyfx
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: S
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 20:32
|
|
|
A wiec tak, sprawdzałem wężyki przy silniku i nigdzie nie widać aby się lało , przy baku nie mam narazie możliwości sprawdzenia. Termostat mi puszcza po ok 10min na postoju wiec dobry . Płynu chłodzącego nie ubywa, przebiegu silnika nie znam jak kupowałem miał 3tyś km na liczniku a kupowałem w komisie i nie potrafili mi powiedzieć jaki był przebieg zresztą i tak by prawdy nie powiedzieli, ale silnik nie bierze nic oleju ile wleje tyle wyleje więc jego stan oceniam na dobry
Bardzo możliwe że to jednak lipne paliwo + zima spowodowały takie spalanie
Teraz zalałem gdzie indziej i zobaczymy jeśli sytuacja się powtórzy to będzie klops
Dodam że autko jak odpala po nocy ,,a odpala ciężko mimo nowego aku i nowych świec'' to zostawia czarny osad na śniegu z wydechu, u was też tak jest ?, chodzi mi o to że przez 10s po odpaleniu z rury leci czarny smog ale to mam odkąd spadł pierwszy śnieg, wtedy to zauważyłem : |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 11:23
|
|
|
ja po odpaleniu nie widze ze leci czarny dym tylko jak mialem kupke sniegu 15cm od rury to po chwili snieg zrobil sie czarny po odpaleniu rano...na poczatku dymek lecial lekko bialo/siwy raczej;] |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 8 Lut 2010, 09:08
|
|
|
czarny dym, to zdrowy dym ! podstawowa zasada silników diesla
biały dymek to para jak jest zimny, jeśli utrzymuje się dłużej to może świadczyć o niedogrzanym silniku ....
A tym że ciężko odpala się nie przejmuj, ten typ tak ma :(
[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 09:10 ]
shyfx napisał/a: | przez 10s po odpaleniu z rury leci czarny smog ale to mam odkąd spadł pierwszy śnieg | to sadza wywiewana z wydechu, a widzisz to dopiero jak spadł śnieg bo on jest biały i widać jak sadza się na nim osadza |
|
|
|
|
JustMario
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Lut 2010, 09:24
|
|
|
Wczepię się. A czemu nie możecie sprawdzać spalania na zasadzie:
1. Pod korek, zeruj licznik.
2. Przejedziesz 100, 200, 500.
3. Pod korek, dziel wlane paliwo przez przebieg. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Lut 2010, 10:03
|
|
|
ramses123 napisał/a: | czarny dym, to zdrowy dym ! podstawowa zasada silników diesla
biały dymek to para jak jest zimny, jeśli utrzymuje się dłużej to może świadczyć o niedogrzanym silniku ....
A tym że ciężko odpala się nie przejmuj, ten typ tak ma :( |
Średnio się zgadzam...
Czarny dym to niespalona do końca ropa, dymi tak najczęściej na rozgrzanym silniku i wtedy jest to właśnie nie do końca spalona ropa.
Biały dym na zimnym wcale nie oznacza pary wodnej. Ja przynajmniej nie mam ani grama białego dymu w mojej Fieście. Biały dym to problem z zapłonem, problem ze świecami, problem ze spalanym płynem chłodzącym. Para również, ale nie tylko i w naszych dieslach raczej rzadko.
Niebieski dym potocznie uważany jest za spalanie oleju silnikowego. Prawda, ale i również może być to objaw złego spalania się ropy, więc ponownie mogą być to świece, zapłon, kompresja. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
|