[MK3] Makabryczne spalanie (14l/100km) - 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 21:58
|
|
|
prochu to tu nie wymyślili . cenne są przebiegi czestotliwość/ciśnienie a tego tam dokładnie nie pokazali . A cała reszta ćwiczenia jest oczywista . |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 22:09
|
|
|
Czekam w takim układzie na wyniki Twoich badań. Szukałem w necie czy nie ma opracowanej jakiejś metody czyszczenia map sensora i na razie nic nowego nie odkryłem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 21 Lut 2010, 20:52
|
|
|
jeden problem został najprawdopodobniej wyeliminowany tzn. uszczelniłem wydech i wydaje mi się że jest OK tzn. przejechałem prawie 70km i wskazówka spadła delikatnie powyżej max. co w poprzednich warunkach było nie do pomyślenia jedyny problem który zostaje to to że samochód gaśnie na wolnych obrotach (przed wszystkim) jak jest zimny i nie umię tego rozgryść jak narazie |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21 Lut 2010, 22:14
|
|
|
m-c-ool napisał/a: | powyżej max | chyba poniżej, tak? Ja bym tak do końca wskaźnikowi nie wierzył. Przejedź 200 km i zatankuj do pełna, poznasz prawdę.
Masz wtrysk czy gaźnik? W profilu niby gaźnik, a podpis na dole wskazuje, że wtrysk. Jak to jest? |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez cypis290 21 Lut 2010, 22:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 21 Lut 2010, 22:15
|
|
|
wtrysk |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21 Lut 2010, 22:18
|
|
|
Wstaw sobie literkę "i" w profil. Jak gaśnie to silnik krokowy do czyszczenia, ewentualnie ccp. temat był poruszany wiele razy, jest też manual do tego. Poszukaj. |
_________________
 |
|
|
|
 |
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 21 Lut 2010, 22:20
|
|
|
ale jeśli to jest cpp albo krokowiec to czy po nagrzaniu nawet delikatnym , wskazówka ruszy się na połowę białego pola , i już jest OK. |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22 Lut 2010, 07:37
|
|
|
Może być i tak. Jak silnik jest zimny to ma dość ciężko ruszać tłokami (gęsty olej), obroty są dla niego za małe. Gdy jest cieplejszy ma lżej. To właśnie silnik krokowy reguluje pracę na biegu jałowym. Przeczyść silniczek krokowy według instrukcji potem, zrób samoadaptacje i powinno się poprawić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 22 Lut 2010, 16:59
|
|
|
cypis290 napisał/a: | Może być i tak. Jak silnik jest zimny to ma dość ciężko ruszać tłokami (gęsty olej), obroty są dla niego za małe. Gdy jest cieplejszy ma lżej. To właśnie silnik krokowy reguluje pracę na biegu jałowym. Przeczyść silniczek krokowy według instrukcji potem, zrób samoadaptacje i powinno się poprawić. |
a co to jest ta samoadaptacja? |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22 Lut 2010, 20:10
|
|
|
O tym tez już było. Jak grzebiesz coś przy czujnikach to należy później zresetować komputer w odpowiedni sposób. Są różne szkoły, tzn. sposoby jak to robić.:
1. Odpinasz klemy od aku na jakiś czas. Potem podłączasz i opalasz silnik bez gazu i czekasz 3 minuty, wszystkie odbiorniki prądu muszą być wyłączone. Potem ruszasz w trasę, przynajmniej 7 km i dajesz po garach ostro bez gaszenia silnika.
2. Sposób drugi wygląda tak: zdejmujesz klemy. Podłączasz znów. Odpalasz auto bez gazu, czekasz aż silnik osiągnie prawidłową temperaturę pracy tzn. aż otworzy się termostat. Potem spokojnie przejeżdżasz około 7 km bez gaszenia silnika.
3. Nie kombinujesz tylko odpinasz klemy czekasz chwile , podłączasz i ruszasz w drogę.
Która metoda jest najbardziej prawidłowa nie wiem. Metodę nr 2 stosowali/stosują w serwisach. Metodę nr 1. i nr 3 proponują użytkownicy fiest z forum. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Lut 2010, 20:24
|
|
|
komputer tak czy tak adaptuje się przez kilka-kilkanaście pierwszych cykli pracy (tzn. odpalenie, nagrzanie, zgaszenie). ważne żeby w tym czasie wystąpiły możliwie wszystkie wskazania czujników z zakresu ich pracy (a więc i sandał w podłodze, i nagrzanie silnika aż do włączenia wentylatora). |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lut 2010, 20:56
|
|
|
a w kompie z mk3 można sobie dać spokój bo to i tak nic nie zmienia . |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 08:39
|
|
|
diodalodz napisał/a: | a w kompie z mk3 można sobie dać spokój bo to i tak nic nie zmienia | zastanawiające. Kilkanaście razy czytałem na forum jak ważna jest samoadaptacja, że ma wpływ na spalanie, mogą falować obroty, może auto gasnąć etc. A Ty dziś obalasz ten mit? |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:28
|
|
|
tak po wieloletnich naprawach opli i fordów i VW z tych lat obalam ten mit . Jeśli usuniesz usterkę to czy z resetem czy bez auto jak i spalanie samoistnie po niedługim czasie wróci do normy. Popatrz po pamięciach które siedzą w kompie a też przestaniesz wierzyć w takie rzeczy . |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:30
|
|
|
diodalodz napisał/a: | czy z resetem czy bez auto jak i spalanie samoistnie po niedługim czasie wróci do normy | bo na tym polega samoadaptacja. reset tylko nieco ją przyspiesza. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:49
|
|
|
albo pogarsza . generalnie szkoda drogi po klucz do klemy |
|
|
|
 |
|