Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Makabryczne spalanie (14l/100km) - 1.1
Autor Wiadomość
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lut 2010, 21:58   

prochu to tu nie wymyślili . cenne są przebiegi czestotliwość/ciśnienie a tego tam dokładnie nie pokazali . A cała reszta ćwiczenia jest oczywista .
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 18 Lut 2010, 22:09   

Czekam w takim układzie na wyniki Twoich badań. Szukałem w necie czy nie ma opracowanej jakiejś metody czyszczenia map sensora i na razie nic nowego nie odkryłem.
_________________

 
 
 
m-c-ool 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 68
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21 Lut 2010, 20:52   

jeden problem został najprawdopodobniej wyeliminowany :) tzn. uszczelniłem wydech i wydaje mi się że jest OK tzn. przejechałem prawie 70km i wskazówka spadła delikatnie powyżej max. co w poprzednich warunkach było nie do pomyślenia :D jedyny problem który zostaje to to że samochód gaśnie na wolnych obrotach (przed wszystkim) jak jest zimny i nie umię tego rozgryść jak narazie
_________________
Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r.
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 21 Lut 2010, 22:14   

m-c-ool napisał/a:
powyżej max
chyba poniżej, tak? Ja bym tak do końca wskaźnikowi nie wierzył. Przejedź 200 km i zatankuj do pełna, poznasz prawdę.
Masz wtrysk czy gaźnik? W profilu niby gaźnik, a podpis na dole wskazuje, że wtrysk. Jak to jest?
_________________

Ostatnio zmieniony przez cypis290 21 Lut 2010, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
m-c-ool 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 68
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21 Lut 2010, 22:15   

wtrysk
_________________
Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r.
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 21 Lut 2010, 22:18   

Wstaw sobie literkę "i" w profil. Jak gaśnie to silnik krokowy do czyszczenia, ewentualnie ccp. temat był poruszany wiele razy, jest też manual do tego. Poszukaj.
_________________

 
 
 
m-c-ool 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 68
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21 Lut 2010, 22:20   

ale jeśli to jest cpp albo krokowiec to czy po nagrzaniu nawet delikatnym , wskazówka ruszy się na połowę białego pola , i już jest OK.
_________________
Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r.
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 22 Lut 2010, 07:37   

Może być i tak. Jak silnik jest zimny to ma dość ciężko ruszać tłokami (gęsty olej), obroty są dla niego za małe. Gdy jest cieplejszy ma lżej. To właśnie silnik krokowy reguluje pracę na biegu jałowym. Przeczyść silniczek krokowy według instrukcji potem, zrób samoadaptacje i powinno się poprawić.
_________________

 
 
 
m-c-ool 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 68
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22 Lut 2010, 16:59   

cypis290 napisał/a:
Może być i tak. Jak silnik jest zimny to ma dość ciężko ruszać tłokami (gęsty olej), obroty są dla niego za małe. Gdy jest cieplejszy ma lżej. To właśnie silnik krokowy reguluje pracę na biegu jałowym. Przeczyść silniczek krokowy według instrukcji potem, zrób samoadaptacje i powinno się poprawić.

a co to jest ta samoadaptacja?
_________________
Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r.
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 22 Lut 2010, 20:10   

O tym tez już było. Jak grzebiesz coś przy czujnikach to należy później zresetować komputer w odpowiedni sposób. Są różne szkoły, tzn. sposoby jak to robić.:
1. Odpinasz klemy od aku na jakiś czas. Potem podłączasz i opalasz silnik bez gazu i czekasz 3 minuty, wszystkie odbiorniki prądu muszą być wyłączone. Potem ruszasz w trasę, przynajmniej 7 km i dajesz po garach ostro bez gaszenia silnika.
2. Sposób drugi wygląda tak: zdejmujesz klemy. Podłączasz znów. Odpalasz auto bez gazu, czekasz aż silnik osiągnie prawidłową temperaturę pracy tzn. aż otworzy się termostat. Potem spokojnie przejeżdżasz około 7 km bez gaszenia silnika.
3. Nie kombinujesz tylko odpinasz klemy czekasz chwile , podłączasz i ruszasz w drogę.

Która metoda jest najbardziej prawidłowa nie wiem. Metodę nr 2 stosowali/stosują w serwisach. Metodę nr 1. i nr 3 proponują użytkownicy fiest z forum.
_________________

 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 22 Lut 2010, 20:24   

komputer tak czy tak adaptuje się przez kilka-kilkanaście pierwszych cykli pracy (tzn. odpalenie, nagrzanie, zgaszenie). ważne żeby w tym czasie wystąpiły możliwie wszystkie wskazania czujników z zakresu ich pracy (a więc i sandał w podłodze, i nagrzanie silnika aż do włączenia wentylatora).
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lut 2010, 20:56   

a w kompie z mk3 można sobie dać spokój bo to i tak nic nie zmienia .
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 23 Lut 2010, 08:39   

diodalodz napisał/a:
a w kompie z mk3 można sobie dać spokój bo to i tak nic nie zmienia
zastanawiające. Kilkanaście razy czytałem na forum jak ważna jest samoadaptacja, że ma wpływ na spalanie, mogą falować obroty, może auto gasnąć etc. A Ty dziś obalasz ten mit?
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:28   

tak po wieloletnich naprawach opli i fordów i VW z tych lat obalam ten mit . Jeśli usuniesz usterkę to czy z resetem czy bez auto jak i spalanie samoistnie po niedługim czasie wróci do normy. Popatrz po pamięciach które siedzą w kompie a też przestaniesz wierzyć w takie rzeczy .
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:30   

diodalodz napisał/a:
czy z resetem czy bez auto jak i spalanie samoistnie po niedługim czasie wróci do normy
bo na tym polega samoadaptacja. reset tylko nieco ją przyspiesza.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:49   

albo pogarsza . generalnie szkoda drogi po klucz do klemy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.