FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie |
Autor |
Wiadomość |
Gabrielo111 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lip 2009, 16:20
|
|
|
Ale ja pytam już na gotowo??!! Lakier koncowy!! Doradźcie!! |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 18 Lip 2009, 00:36
|
|
|
Gabrielo111 napisał/a: | Ale ja pytam już na gotowo??!! Lakier koncowy!! Doradźcie!! |
mam wkleic jeszcze raz swoja odpowiedz ..nie rozumeisz odpowiedzi czy nie za bardzo wiesz o co pytasz ? |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
brusik [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 02:04
|
|
|
Potrzebóję zdemontować klapke wlewu paliwa w MK3 94r. do doborania lakieru ,a gdy będę miał lakier i pomalóję małe fleki to jak zlikwidować styk nowego ze starym lakierem, może ktoś wie jak to zrobić. |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 16 Mar 2010, 17:39
|
|
|
Ja mam pytanie. Mam szpachlówkę uniwersalną, i ile daje się do niej utwardzacza(czerwona pasta w tubce). Osobiście wolę by wolniej schło ale za to nie muszę się śpieszyć ze szpachlowaniem. Ile dać utwardzacza by zastygło mi max do 1,5h.
A drugie pytanie ile dać utwardzacza na 150ml farby. |
|
|
|
|
kubasa976
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu
|
Wysłany: 16 Mar 2010, 18:20
|
|
|
brusik napisał/a: | Potrzebóję zdemontować klapke wlewu paliwa w MK3 94r. do doborania lakieru ,a gdy będę miał lakier i pomalóję małe fleki to jak zlikwidować styk nowego ze starym lakierem, może ktoś wie jak to zrobić. |
papier scierny i polerka albo cieniowaniem popróbuj
ale zobacz czy klapka na pewno ma ten sam lakier bo mi sie zdążyło w paru autach ze klapki były malowane i po dobraniu koloru nie bardzo sie zgadzało z resztą samochodu |
_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 16 Mar 2010, 18:57
|
|
|
Fajnie jak byś odpowiedział na moje pytanka. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
kubasa976
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu
|
Wysłany: 16 Mar 2010, 19:30
|
|
|
Maki napisał/a: | Fajnie jak byś odpowiedział na moje pytanka. |
ja utwardzacza do szpachli daje na oko bo to ciężko od Mierzyć takie proporcje
bo to jedynie na wadze by ci sie udało
a propo farby to wszytko zależy jaka jesli akryl to na ogół było 2;1 ale to na opakowaniu jest napisane |
_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia |
|
|
|
|
brusik [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 19:17
|
|
|
najprawdopodobniej wszyscy mieszają szpachle na oko,ja też dodaję utwardzacza na oko tylko są pewne warunki,czy ma wolno lub szybko schnąć i zależy od temperatury bo te same proporcje przy +20C szybciej schnie niż przy +10 to trzeba wypraktykować,tylko niemożna przesadzić bo za mało utwardzacza nie utwardzi lub zrobi twardszą plasteline |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 17:57
|
|
|
Mam kolejne pytanie. Ile czasu trzeba odczekać by wypolerować pastą polerską lekko ścierną(tempo). Do 150ml lakieru akrylowego dałem 50ml utwardzacza (według zalecań sprzedawcy) |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
kubasa976
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 18:48
|
|
|
zalezy czy akryl HS czy MS i temp otoczenia |
_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 18:58
|
|
|
Jaki akryl to nie wiem. Ale temp. to 15*c |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
szuwar
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 23 Sie 2010, 02:25
|
|
|
czy do spawania nadkoli i wlewu paliwa trzeba demontowac bak?
ew. butle na gaz w bagazniku? |
_________________ Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie! |
|
|
|
|
sharpshuter
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 6 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 1 Lis 2010, 19:19
|
|
|
Sorry że tak na początku mojej kariery się wtrącę ;D
Ostatnio czytam różne materiały na temat spawania i blacharki, bo postanowiłem się za nią zabrać w wolnych chwilach Na temat spawania aut jest tyle opinii ilu jest spawaczy Pozwolę sobie napisać kilka spostrzeżeń odnośnie powyższego materiału może coś wniosę do rozmowy
Ostatnio robiłem to samo u siebie Nieco inaczej wspawałem. Jestem zdania że miejsca w których spawamy powinniśmy oczyścić do gołej blachy ponieważ zanieczyszczenia osłabiają spoinę... Nowy element również spawam na minimalną zakładkę ale nieco inaczej. podginam krawędź karoserii do wewnątrz a dopasowaną reparaturkę kładę na wycięciu i łapię punktowo. Trzeba zwrócić uwagę na to żeby nie zagiąć za głęboko ani za płytko bo po spawaniu otrzymamy kanion kolorado na dwa kilo szpachli albo wystające pasmo górskie Spotkałem się z opiniami że powinno się spawać do czoła ale sprawia to w praktyce dużo problemów... Tak to wygląda u mnie, jak o że nie mam ogrzewanego garażu nawet nie brałem się za szpachlowanie. Zabezpieczyłem antykorozyjnie.
Tak było przed... Ktoś przyspawał reparaturę na żywą rdzę obficie szpachlując... masakra...
|
|
|
|
|
tajmus
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 621 Skąd: KGR
|
Wysłany: 2 Lis 2010, 11:26
|
|
|
Sierra to jest?? |
|
|
|
|
sharpshuter
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 6 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2 Lis 2010, 18:42
|
|
|
Ścierka |
_________________ Samochodowe naprawy blacharskie (bez lakierowania) błotniki, reperatury, progi, podłogi, tłumiki,jeśli trzeba to z moim dojazdem. Masz coś do zaspawania? Zapraszam ceny mocno konkurencyjne. |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 14 Lis 2010, 18:01
|
|
|
A ja mam pytanie jak zabezpieczacie spawy od lica. Czyli od środka. Przecież nie ma jak tam dojść. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 14 Lis 2010, 18:21
|
|
|
jak sciagniesz tylne boczki to masz dojscie:) pasta na spawy, duchtung masa, masa akrylowa minia co kolwiek, lepiej cos niz nic, na koniec warto zalac wszystko konserwacją co profili zamknietych |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 14 Lis 2010, 20:12
|
|
|
Ad@mus napisał/a: | jak sciagniesz tylne boczki to masz dojscie:) pasta na spawy, duchtung masa, masa akrylowa minia co kolwiek, lepiej cos niz nic, na koniec warto zalac wszystko konserwacją co profili zamknietych |
nic ująć nic dodać, po prostu tak zrób |
_________________
|
|
|
|
|
sharpshuter
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 6 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 18 Lis 2010, 00:31
|
|
|
Mi zawsze polecano fluidol jest też w spraju z rurką do profili zamkniętych Z wierchu uszczelniam masą klejąco-uszczelniającą |
_________________ Samochodowe naprawy blacharskie (bez lakierowania) błotniki, reperatury, progi, podłogi, tłumiki,jeśli trzeba to z moim dojazdem. Masz coś do zaspawania? Zapraszam ceny mocno konkurencyjne. |
|
|
|
|
Wrocławianka [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lis 2010, 10:35
|
|
|
Szanowni forumowcze....czy zawsze robicie takie naprawy sami? moja fiescika, której zmieniać nie zamierzam też już tylnimi nadkolami błaga mnie o remont...
u lakiernika wydaje mi się to zupełnie nieopłacalne |
|
|
|
|
|