Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Spadające Obroty
Autor Wiadomość
mk4_driver 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grześ
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 109
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29 Mar 2010, 16:57   [MK4] Spadające Obroty

Witam!! Dziś spotkało mnie coś zastanawiającego. Po odpaleniu autka obroty jak zawsze na luzie wynosiły ok 900 ale gdy włączyłem światła mijania zaczęły skakać pomiędzy 900-500 prawie zgasł ale jednak sie trzymał. Dzieje sie tak dalej, wcześniej wszystko było ok. Gdy silnik pracuje bez świateł jest w miarę ok, obroty skaczą minimalnie. Co może być przyczyną?
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Mar 2010, 18:09   

pewnie elektryka odpowiedzialna za regulacje biegu jalowego - krokowka, cpp, przeplywka, moze cos innego.
_________________

 
 
 
Piotrula 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 61
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 23
Skąd: Grudziadz
Wysłany: 3 Kwi 2010, 18:45   

Według mnie to alternator a w zasadzie regulator napięcia :)
_________________
Piotr (Kłosek)
 
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Kwi 2010, 19:40   

Piotrula napisał/a:
Według mnie to alternator a w zasadzie regulator napięcia :)


Raczej tak. Zmierz sobie ładowanie bez świateł i ze światłami.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Kwi 2010, 22:29   

Alternator po włączeniu odbiorników (np. świateł) zaczyna stawiać większy opór dla silnika dlatego obroty spadają, jednak elektronika powinna podnieść je po chwili do wartości ciut niższej niż ta z przed włączenia świateł więc bukolek ma rację,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kodex 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Kwi 2010, 22:47   

Podepnę się pod temat. Też MK4 i też obroty spadają przy włączaniu dodatkowych źródeł prądu jak np. dmuchawa, światła.
Dodatkowo jest problem po odpaleniu "zimnego" auta. Przy ruszaniu silnik się dusi, brak mu mocy. Szczególnie niebezpiecznie kiedy włączam się do ruchu z parkingu czy ruszam spod świateł. Czasami potrafi zgasnąć stojąc na jałowym. Problem zdaje się ustępować po rozgrzaniu silnika.
Silnik krokowy czyszczony, ale nie pomogło.

Aha.. problem braku mocy nie występuje powyżej 2,7 tys obrotów mimo zimnego silnika.

Czasami niezależnie od ciepłoty silnika mam też tak, że kierunkowskazy zaczynają szaleć. Wrzucam kierunek i coś zaczyna piszczeć a migacz nie działa. Zazwyczaj pomaga włączenie awaryjnych na chwilę i potem jest ok ale takie działanie jest dla mnie.. śmieszne a nawet niebezpieczne.

Co to może być? Może to 2 odrębne usterki?
_________________
MK4 '98 1.25/75KM
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Kwi 2010, 22:56   

kodex napisał/a:

Czasami niezależnie od ciepłoty silnika mam też tak, że kierunkowskazy zaczynają szaleć. Wrzucam kierunek i coś zaczyna piszczeć a migacz nie działa. Zazwyczaj pomaga włączenie awaryjnych na chwilę i potem jest ok ale takie działanie jest dla mnie.. śmieszne a nawet niebezpieczne.

Zespolony do wymiany/naprawy.
O szarpaniu i braku mocy też już tu było.

[ Dodano: Sob Kwi 03, 2010 22:58 ]
Tu masz trochę lektury :hihihi: http://www.fiestaklubpols...t=43111&start=0
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Kwi 2010, 23:10   

Na gaźniku też zauważyłem lekki spadek obrotów a jest brak komputera w tym aucie. Trudno powiedzieć o ile spadaja bo brak obrotka :fox: .
 
 
 
Przemas107 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Kwi 2010, 12:46   

Żeby nie zakładać podobnego tematu podepnę się pod ten :)
Też MK4 silnik 1.25 zetec-s
Na jałowym po włączeniu świateł czy dmuchawy obroty spadają na chwilę, ale zaraz się podnoszą do normalnego poziomu. Mam za to inny problem.
Zdarza się, że dojeżdżając do świateł auto gaśnie; hamuję i gdy już prawię się zatrzymuję wciskam sprzęgło i wrzucam luz i w tym momencie obroty spadają i silnik się zadusza. Ma ktoś pomysł co to może być? przepływomierz wyczyszczony, przepustnica też, filtry wszystkie zmienione, krokowiec przeczyszczony.
help ;-(
_________________
PILNIE SZUKAM PRACY!! POZNAŃ!! WEEKENDY!!
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Kwi 2010, 17:15   

Przemas odnosnie swiatel to masz napisane na samej gorze co moze byc problemem. Powiem Ci, ze czyszczenie nie zawsze jest skuteczne. Ja mialem podobne objawy. Wyczyscilem wszystko co sie da i nic to nie pomoglo. Wymienilem krokowke - nic, potem przeplywke i po problemie. Ona byla skopana - zadnych bledow na badaniu kompem.
"Zdarza się, że dojeżdżając do świateł auto gaśnie; hamuję i gdy już prawię się zatrzymuję wciskam sprzęgło i wrzucam luz i w tym momencie obroty spadają i silnik się zadusza. Ma ktoś pomysł co to może być?" Moze byc VSS.
_________________

 
 
 
Przemas107 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Kwi 2010, 18:47   

Nie no u mnie obroty jałowe są git, nawet jak włącze światła to ładnie się regulują tylko to gaśnięcie przy luzowaniu :(
Co to jest ten VSS? To jest ten czujnik co go się rozpinało jak obroty same rosły? Bo taki problem tez miałem i gdzieś wyczytałem na forum żeby taką kostkę rozłączyć.
_________________
PILNIE SZUKAM PRACY!! POZNAŃ!! WEEKENDY!!
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Kwi 2010, 19:35   

bukolek napisał/a:
Moze byc VSS.

Mało prawdopodobne, można go odłączyć i nic złego nie powinno się dziać.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Przemas107 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Kwi 2010, 11:54   

MARIUSZ.B napisał/a:
bukolek napisał/a:
Moze byc VSS.

Mało prawdopodobne, można go odłączyć i nic złego nie powinno się dziać.

No właśnie z rok już jeżdże z odłączonym i nic się nie działo poza tym, że teraz zdarza się jej zgasnąć :/
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Kwi 2010, 12:50   

Kurde, obroty Wam rosną odłączacie VSS co nie jest rozwiązaniem a kiepskim półśrodkiem, teraz Wam auta gasną i szukacie przyczyny która jest właśnie brak VSS. Jak komputer gubi jakiś czujnik to silnik może pracować normalnie, ale sam komputer już jedzie w trybie awaryjnym,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Przemas107 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Kwi 2010, 13:41   

JoeMix napisał/a:
Kurde, obroty Wam rosną odłączacie VSS co nie jest rozwiązaniem a kiepskim półśrodkiem, teraz Wam auta gasną i szukacie przyczyny która jest właśnie brak VSS. Jak komputer gubi jakiś czujnik to silnik może pracować normalnie, ale sam komputer już jedzie w trybie awaryjnym,,,

No dobra, ale w taki razie powinno tak się dziać od razu po odłączeniu VSS. A u mnie jest tak, że z rok od odłaczenia wszytko było dobrze, dopiero teraz zdarza się mu zgasnąć i też nie jest to regularne. Są dni kiedy przejadę 150 km i nie zgaśnie, a zdarzy się dzień kiedy jadę 25 km i zgaśnie mi 3-4 razy.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Kwi 2010, 13:49   

Przemas107 napisał/a:
No dobra, ale w taki razie powinno tak się dziać od razu po odłączeniu VSS
No jak wiedziesz na gwoździa to powinno Ci od razu powietrze zejść z koła, a ja kiedyś jeździł nie wiadomo ile, przy jakiejś naprawie się okazało ze coś w oponie siedzi,,,

Może podepnij ten VSS ponownie i zobacz czo będzie się działo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Przemas107 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Kwi 2010, 14:01   

Gwóźdź a elektryka to 2 różne sprawy :)
Spróbuję go podpiąć tak jak mówisz, ale obawiam się że on się nadaje tylko do wymiany :(
_________________
PILNIE SZUKAM PRACY!! POZNAŃ!! WEEKENDY!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK2] spadające obroty
Gurney89 Mechanika silnika 8 18 Gru 2013, 18:22
Gurney89
Brak nowych postów [MK7 1.25 82KM] Spadające cięgno od sterowania nawiewem
Niedługo mnie szlag trafi...
nortonex Mechanika ogólna 12 10 Lis 2021, 10:39
kicekzaj


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.