[MK3] Spalanie gazu - 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
wilus_g [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Lip 2009, 14:56 [MK3] Spalanie gazu - 1.3
|
|
|
witam,
jestem nowym użytkownikiem i laikiem w dziedzinie samochodów (może troche wiem)
posiadam fieste mk4 1996r 1,3 z sekwencją. autko pali koło 10 litrów gazy wydaje mi się że to trochę za dużo. kumpel ma astre 1,4 ze zwykłym gazem i pali mu tylko 7 litrów . Byłem na regulacji gazy tam gdzie instalowali mi go ale koleś po podpięciu do kompa powiedział że mniej palić nie będzie,czy to prawda? na zbiorniku w kole robie koło 320km |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 31 Mar 2010, 18:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Terrorist
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 87 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Lip 2009, 15:27
|
|
|
wilus_g napisał/a: | posiadam fieste mk4 1996r 1,3 z sekwencją |
jestes pewny ze to sekwencja??
wilus_g napisał/a: | autko pali koło 10 litrów gazy |
jazda po miescie, mieszana?? jak mocno ja dusisz w pedał??
wilus_g napisał/a: | kumpel ma astre 1,4 ze zwykłym gazem i pali mu tylko 7 litrów |
nie masz co sie tym sugerowac bo to inne auto
wilus_g napisał/a: | Byłem na regulacji gazy tam gdzie instalowali mi go ale koleś po podpięciu do kompa powiedział że mniej palić nie będzie,czy to prawda? |
mozliwe ze moze mniej palic, ale to chyba tylko poprzez zubozenie mieszanki
wilus_g napisał/a: | na zbiorniku w kole robie koło 320km |
a to ile masz iltrow zbiornik ?? |
_________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 08:21
|
|
|
Jest tak, jak pisze terrorist. Moze ci mnie palic, jak ustawia ci ubozsza mieszanke, tyle ze wowczas auto bedzie bardziej zmulone. No i pytanie, czy faktycznie masz tam sekwencje, czy to przypadkiem nie zwykla instalka II generacji. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
Terrorist
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 87 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 08:34
|
|
|
mareno napisał/a: | No i pytanie, czy faktycznie masz tam sekwencje, czy to przypadkiem nie zwykla instalka II generacji. |
no wlasnie to chyba najwazniejsze pytanie czy napewno sekwencja
bo nawet jakbym mial mk4 to jakos zal by mi bylo polowe wartosci auta ladowac w sam gaz i tak troche niezbyt sekwencja by na nim pasowalo
jakby to byl full szpryca 16V to jeszcze |
_________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione |
|
|
|
|
wilus_g [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 10:14
|
|
|
własnie jest w 16v instalacja kosztowała mnie bo znajomy starego zakładał czy sekwencja to nie znam się na parowniku nie ma żadnej możliwości dopływu gazu pozatym na do każdego tłaka czy cilindra jest osobny dopływ gazu wiec chyba tak (wrzucam fotke cos podobnego mam u siebie), spalanie 10 litrów w mieście auto nie jest przeciągane zmiana biegów 2-3 tys obrotów.zbiornik jest w kole zapasowym czyli jakies 35-40 litrów gazu
http://img528.imageshack....85/23610787.png
silnik zetec |
Ostatnio zmieniony przez wilus_g 28 Lip 2009, 10:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Terrorist
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 87 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 10:23
|
|
|
wilus_g napisał/a: | własnie jest w 16v |
kolego mi sie wydaje ze masz silnik Endura czyli 8v w faq o silnikach mk4 to endura ma ustawiane zawory a to sie robi przy silnikach 8v przy 16v nie widze tej regulacji
prosze mnie poprawic jesli jestem w bledzie |
_________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione |
|
|
|
|
wilus_g [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 11:19
|
|
|
Ford Fiesta 1,3 Zetec - S 16 V |
|
|
|
|
Terrorist
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 87 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 11:27
|
|
|
Cytat: | Ford Fiesta 1,3 Zetec - S 16 V |
a to przepraszac moj blad
fakt powracajac do spalania to zajrzyj tu
http://www.autocentrum.pl...99&trybopinii=1
wiec nie jestes sam z tym spalaniem |
_________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione |
|
|
|
|
wilus_g [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 11:35
|
|
|
oki dzięki czyli raczej nie da się nic zrobić aby to ograniczyć bo 10 litrów na taką mała "kaczke" :1xf: to sporo trochę |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 12:10
|
|
|
I tak przy tym spalaniu wychodzi Ci taniej jak na PB więc nie marudź |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 29 Lip 2009, 08:28
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Terrorist napisał/a: | Ford Fiesta 1,3 Zetec - S 16 V |
Pierwsze słyszę. |
A no wlasnie. Czy zetec nie mial przypadkiem 1,25 poj? O ile mnie pamiec nie myli 1.3 to 8 zaworowe silniki. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
wilus_g [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2009, 14:51
|
|
|
nawet jeśli to cóż za różnica????
prosiłem o radę co zrobić aby auto paliło mnie albo ewentualnie czy można jakoś jeszcze przygręcić je na gazie? |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 29 Lip 2009, 22:20
|
|
|
Roznica jest taka, ze do 16V jest plastikowy kolektor i tym samym konieczna jest sekwencja, do 8V starczy II generacja, bo mamy tam metalowy kolektor.
Jesli masz sekwencje, to nie powinna Ci palic wiecej, niz benzyny. Dobrze wygregulowana oprocz oznak zwiekszonego spalania, nie powinna tez zmulic auta.
Natomiast II generacja moze Ci spalac nawet 20% wiecej, niz wachy.
Teraz rozumiesz, jaka to roznica? |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
zenek213
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 31 Skąd: Dębno
|
Wysłany: 16 Sie 2009, 00:49
|
|
|
Witam!!!
Mam taki sam silnik i na pewno masz założona instalacje sekwencyjną bo tylko taka może być w tych silnikach, bo jest kolektor PLASTIKOWY. Spalanie raczej ci nie spadnie co najwyżej o jeden litr. Próbowałem wszystkiego i spalanie trasa miasto 80/20 nie spadło i wychodzi 9-10 litrow.
Pozdro |
|
|
|
|
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 31 Mar 2010, 18:02
|
|
|
Witam wszystkich mam kilka pytań odnosnie mojej fiesciny
(96r 1.3 endura 8v plastikowy kolektor) no i chciałbym załozyc instalacje ale raczej jakąs uzywke i czy musi to byc sekwencja czy moze byc cos z 2-giej generacji auto bedzie słuzyło do nauki jazdy gdyz niedawno moja kobieta dostała prawko no i zabardzo nie chce inwestowac w autko wiec co zrobic aby osiagnac konsensus.
mam jeszcze kilka pytan:
czy ten silnik jest na łancuszku czy na pasku rozrządu
no i dośc długo sie nagrzewa na postoju nawet po 0,5h wskazówka ani drgnie czy to moze termostat jesli mozecie mi podeslac jakis link do tewgo to bede wdzieczny
dziekuje za cierpliwość i przepraszam za ewentualne błedy |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 31 Mar 2010, 19:39
|
|
|
michalie napisał/a: | no i dośc długo sie nagrzewa na postoju nawet po 0,5h wskazówka ani drgnie czy to moze termostat |
Nie pytaj tylko sprawdź. Nie pytaj jak, bo nawet nie musisz szukac na FKP, możesz zobacyć na Google... Wystarczy dotknąć dobrego węża 3min po odpaleniu |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 12:49
|
|
|
Panowie no napiszcie coś konkretnego bo nawet nie wiem od czego zaczać no chyba ze długo nikt sie nie odezwie to zaczene dzialac metoda prob i bledow |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 13:18
|
|
|
Kolego, Kamil Ci napisał co trzeba zrobić. www.google.pl
Było o tym sporo razy. Pewnie termostat do wymiany i dlatego tak długo się nagrzewa, a jeśli idzie ciepłe powietrze to czujnik przy termostacie co idzie na deskę...
Stary sprawdź jak mówisz metodą prób i błędów i będziesz wiedzieć co jest nie tak. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
|