[MK4] Sportowe hamulce z ST |
Autor |
Wiadomość |
bosaq

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 15:19 [MK4] Sportowe hamulce z ST
|
|
|
witam
przymierzam się do wymiany hamulców w moim bolidzie i powstał w mojej głowie pomysł czy by ich przypadkiem nie przeszczepic z fiesty ST '08. i tu pojawia sie moje pytanie na ile to jest kłoptliwe i kosztowne jak sie zmienia bębny na tarcze i czy wogole taki pomysł ma rację bytu ?
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Maj 2010, 13:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dark86ford

Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 760 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 15:28
|
|
|
to juz lepiej zainwestuj w DOBRE nawiercane tarcze i konkretne klocki...
kombinacja genialna |
_________________ 2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 |
|
|
|
 |
bosaq

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 15:38
|
|
|
a co w takim razie zrobic z bębnami z tyłu?
Translator umożliwia tłumaczenie dowolnego tekstu w różnych kombinacjach językowych. Tłumaczenie polega na wpisaniu lub skopiowaniu tekstu w okno Translatora oraz wskazaniu tekstu źródłowego i oczekiwanego języka przekładu.
Aby skopiować tekst z dowolnej aplikacji, zaznacz tekst i prawym przyciskiem wybierz polecenie "Kopiuj", a następnie wskaż kursorem pole tekstowe Translatora i w podobny sposób wybierz polecenie "Wklej". Zamiast wybierania poleceń z menu kontekstowego, możesz wykorzystać skróty klawiszowe
Translator oferuje dwa warianty tłumaczenia dostępne w zakładkach "tłumacz elektroniczny" i "tłumacz ". W domyślnie ustawionej zakładce "tłumacz elektroniczny" tekst zostanie przetłumaczony maszynowo w oparciu o wybrany słownik internetowy. Jeśli translatory i słowniki nie spełniają Twoich oczekiwań, wybierz zakładkę tłumacz. Translator obliczy liczbę znaków w tekście i poda najbliższe terminy wykonania profesjonalnego tłumaczenia przez Centrum Tłumaczeń
Złożenie zamówienia nie zajmuje więcej niż 5 minut i wymaga przedpłaty za pomocą karty kredytowej lub wybranego systemu bankowości internetowej. Gotowe tłumaczenia oraz faktury VAT umieszczane są w panelu klienta. Każde zamówienie premiowane jest punktami lojalnościowymi, które |
Ostatnio zmieniony przez bosaq 30 Sty 2013, 12:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rapet

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 132 Skąd: Łaziska G
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 16:49
|
|
|
Nawiercane i nacinane tarcze dosłownie zjadaja klocki ,jak miałem cougara to srednio na klockach 10tys robilem przy nawiercano-nacinanych tarczach a tarcze miałem EBC a klocki ferrodo performens czyli nie byle co |
_________________ "Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 17:02
|
|
|
bosaq napisał/a: | a co w takim razie zrobic z bębnami z tyłu? |
a co Ci bebny z przodu przeszkadzaja??
zaloz na przod kpl. hamulcy z RST,XR , bo sa to juz tarcze wentylowane
do tego ate power discki i jakies sensowne klocki, i plyn hamulcowy jakis lepciejszy.
styknie CI na dlugo!! i napewno tego nie zagotujesz
pozdro |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 17:35
|
|
|
zefir napisał/a: | a co Ci bebny z przodu przeszkadzaja?? |
chyba z tyłu
zefir napisał/a: | zaloz na przod kpl. hamulcy z RST,XR , bo sa to juz tarcze wentylowane |
ewentualnie z mk5(/focusa?), tam są ciut większe tarcze, chyba 258mm. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 17:55
|
|
|
no przeciez pisze |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
chudy [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 19:27
|
|
|
Po miescie spokojnie wystarcza zestaw wentyli brembo z kpl greenstuff, jak sie spisza na torze to sie zobaczy w Debrznie |
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 5 Kwi 2010, 19:21
|
|
|
Chudy- pluy zmien, to sie nic z nimi na torze dziac nie powinno;) |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
chudy [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 17:29
|
|
|
a co ma plyn do temperatury wydzielanej podczas tarcia klocka o tarcze ? ? jak dla mnie nic ale jezeli sie myle to mnie prosze poprawic... |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 18:15
|
|
|
chudy napisał/a: | a co ma plyn do temperatury wydzielanej podczas tarcia klocka o tarcze ? ? | a to że płyn tę temperaturę też przejmuje, a przy pewnej temperaturze płyn traci właściwości. Poza tym im starszy płyn, tym ma niższą temperaturę wrzenia, bo łapie wilgoć. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 18:26
|
|
|
A slyszales cos o czyms takim jak zagotowane hamulce, czy tzw miekki pedal po paru ostrych hamowaniach? Jak myslisz co za to odpowiada, co jest czynnikiem laczacym prace klocka w zacisku z pedalem? Mianowicie plyn. A sytuacja wyglada tak: energia wytwarzana podczas tarcia klocka o tarcze jest energia cieplna. Jako ze nic w przyrodzie nie ginie energia ta jest oddawana powierzchnia tarczy powietrzu oraz el z nia sie stykajacym. Od ciepla wytwarzanego przez tarcie nagrzewa sie do b.wysokich temp rowniez plyn, co w skrajnych sytuacjach moze powodowac wrzenie plynu (czyli zmiane jego postaci z cieklej na lotna- ta ciekla sie nie daje sprezyc, ta lotna tak). czyli w ogolnym rozrchunku- Ty chcac wytworzyc cisnienie w ukladzie przy n-tym dohamowaniu, naciskasz na pedal ktory zwyczajnie jest miekki, wpada w podloge, a auto nie hamuje... Co wiecej plyn ma zdolnosci silnie higroskopijne (czyli chlonie wilgoc np. z powietrza), chlonie ja tam gdzie to najmniej wskazane, czyli przy cylinderkach i tloczkach (tam zaczyna tez wrzec). Im wiecej w nim wody tym temp wrzenia sie obniza- stad zalecenie wymiany plynu co dwa lata... Tyle odemnie- zwroc na to uwage, bo nawet super tarcze i ekstra klocek przy badziewiastym plynie nic Ci nie dadza... |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
chudy [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 12:41
|
|
|
troche mnie nie bylo wiec dopiero teraz odpisuje ale musze przyznac ze macie racje, zwracam honor |
|
|
|
 |
dark86ford

Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 760 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 07:51
|
|
|
Marcin napisał/a: |
ewentualnie z mk5(/focusa?), tam są ciut większe tarcze, chyba 258mm. | to ja mam chyba jakis dziwny model hehe bo w mk5 mam tarcze 290mm czy cos kolo tego
a odnosnie tego do mowi a1topgear, to chlopak ma racje, tak wiec chudy, zainwestuj najpierw w dobry plyn hamulcowy (np ferrodo racing DOT 5.1 - sprawdzone) a pozniej dobre tarcze i klocki rapet napisał/a: | Nawiercane i nacinane tarcze dosłownie zjadaja klocki ,jak miałem cougara to srednio na klockach 10tys robilem | no coz... cos za cos... albo ostre heble albo ekonomia przy kupnie klockow |
_________________ 2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 08:23
|
|
|
dark86ford napisał/a: | Marcin napisał/a:
ewentualnie z mk5(/focusa?), tam są ciut większe tarcze, chyba 258mm.
to ja mam chyba jakis dziwny model hehe bo w mk5 mam tarcze 290mm czy cos kolo tego
|
To faktycznie masz dziwny model bo ja u siebie mam 258mm |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 08:46
|
|
|
dark86ford napisał/a: | to ja mam chyba jakis dziwny model hehe bo w mk5 mam tarcze 290mm czy cos kolo tego |
bzdura sprawdz to, bo chyba Ci sie rozmiary pomylily ) 290 mm to musialbys miec felge 16 zeby CI sie zmiescil zacisk z tarcza |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
dark86ford

Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 760 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 14:04
|
|
|
zefir napisał/a: | musialbys miec felge 16 zeby CI sie zmiescil zacisk z tarcza | mam 15ki i ciutke luzu a dokladnie jakie mam tarcze to zmierze wieczorkiem i dopisze, wiem ze pan na przegladzie to sie ostro zdziwil ich rozmiarem jak na 1,25 |
_________________ 2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 14:57
|
|
|
fabrycznie 1,25 mialo 238/239 mm, skad masz swap tych hamulcy?? |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
dark86ford

Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 760 Skąd: bydgoszcz
|
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 25 Sie 2010, 09:18
|
|
|
dark86ford napisał/a: |
a odnosnie tego do mowi a1topgear, to chlopak ma racje, tak wiec chudy, zainwestuj najpierw w dobry plyn hamulcowy (np ferrodo racing DOT 5.1 - sprawdzone) |
ja latam na SUper DOT4 z Forda/Motorcrafta. Jeździłem po górach, po nizinach i nie było żadnego problemu. Hamulce z XR2i z przodu i tyłu. |
|
|
|
 |
|