Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Sportowe hamulce z ST
Autor Wiadomość
bosaq 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 16
Skąd: Wuwua
Wysłany: 2 Kwi 2010, 15:19   [MK4] Sportowe hamulce z ST

witam
przymierzam się do wymiany hamulców w moim bolidzie i powstał w mojej głowie pomysł czy by ich przypadkiem nie przeszczepic z fiesty ST '08. i tu pojawia sie moje pytanie na ile to jest kłoptliwe i kosztowne jak sie zmienia bębny na tarcze i czy wogole taki pomysł ma rację bytu :) ?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Maj 2010, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dark86ford 


Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 760
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2 Kwi 2010, 15:28   

to juz lepiej zainwestuj w DOBRE nawiercane tarcze i konkretne klocki...
kombinacja genialna
_________________
2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 
 
 
bosaq 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 16
Skąd: Wuwua
Wysłany: 2 Kwi 2010, 15:38   

a co w takim razie zrobic z bębnami z tyłu?
Translator umożliwia tłumaczenie dowolnego tekstu w różnych kombinacjach językowych. Tłumaczenie polega na wpisaniu lub skopiowaniu tekstu w okno Translatora oraz wskazaniu tekstu źródłowego i oczekiwanego języka przekładu.
Aby skopiować tekst z dowolnej aplikacji, zaznacz tekst i prawym przyciskiem wybierz polecenie "Kopiuj", a następnie wskaż kursorem pole tekstowe Translatora i w podobny sposób wybierz polecenie "Wklej". Zamiast wybierania poleceń z menu kontekstowego, możesz wykorzystać skróty klawiszowe
Translator oferuje dwa warianty tłumaczenia dostępne w zakładkach "tłumacz elektroniczny" i "tłumacz ". W domyślnie ustawionej zakładce "tłumacz elektroniczny" tekst zostanie przetłumaczony maszynowo w oparciu o wybrany słownik internetowy. Jeśli translatory i słowniki nie spełniają Twoich oczekiwań, wybierz zakładkę tłumacz. Translator obliczy liczbę znaków w tekście i poda najbliższe terminy wykonania profesjonalnego tłumaczenia przez Centrum Tłumaczeń
Złożenie zamówienia nie zajmuje więcej niż 5 minut i wymaga przedpłaty za pomocą karty kredytowej lub wybranego systemu bankowości internetowej. Gotowe tłumaczenia oraz faktury VAT umieszczane są w panelu klienta. Każde zamówienie premiowane jest punktami lojalnościowymi, które
Ostatnio zmieniony przez bosaq 30 Sty 2013, 12:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rapet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Łaziska G
Wysłany: 2 Kwi 2010, 16:49   

Nawiercane i nacinane tarcze dosłownie zjadaja klocki ,jak miałem cougara to srednio na klockach 10tys robilem przy nawiercano-nacinanych tarczach a tarcze miałem EBC a klocki ferrodo performens czyli nie byle co
_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 2 Kwi 2010, 17:02   

bosaq napisał/a:
a co w takim razie zrobic z bębnami z tyłu?


a co Ci bebny z przodu przeszkadzaja??

zaloz na przod kpl. hamulcy z RST,XR , bo sa to juz tarcze wentylowane

do tego ate power discki i jakies sensowne klocki, i plyn hamulcowy jakis lepciejszy.

styknie CI na dlugo!! i napewno tego nie zagotujesz

pozdro
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Kwi 2010, 17:35   

zefir napisał/a:
a co Ci bebny z przodu przeszkadzaja??

chyba z tyłu :-P

zefir napisał/a:
zaloz na przod kpl. hamulcy z RST,XR , bo sa to juz tarcze wentylowane

ewentualnie z mk5(/focusa?), tam są ciut większe tarcze, chyba 258mm.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 2 Kwi 2010, 17:55   

no przeciez pisze :rotfl: :rotfl:
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
chudy
[Usunięty]

Wysłany: 3 Kwi 2010, 19:27   

Po miescie spokojnie wystarcza zestaw wentyli brembo z kpl greenstuff, jak sie spisza na torze to sie zobaczy w Debrznie :fox:
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 5 Kwi 2010, 19:21   

Chudy- pluy zmien, to sie nic z nimi na torze dziac nie powinno;)
_________________
HyHy:)
 
 
 
chudy
[Usunięty]

Wysłany: 7 Kwi 2010, 17:29   

a co ma plyn do temperatury wydzielanej podczas tarcia klocka o tarcze ? ? jak dla mnie nic ale jezeli sie myle to mnie prosze poprawic...
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 7 Kwi 2010, 18:15   

chudy napisał/a:
a co ma plyn do temperatury wydzielanej podczas tarcia klocka o tarcze ? ?
a to że płyn tę temperaturę też przejmuje, a przy pewnej temperaturze płyn traci właściwości. Poza tym im starszy płyn, tym ma niższą temperaturę wrzenia, bo łapie wilgoć.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 7 Kwi 2010, 18:26   

A slyszales cos o czyms takim jak zagotowane hamulce, czy tzw miekki pedal po paru ostrych hamowaniach? Jak myslisz co za to odpowiada, co jest czynnikiem laczacym prace klocka w zacisku z pedalem? Mianowicie plyn. A sytuacja wyglada tak: energia wytwarzana podczas tarcia klocka o tarcze jest energia cieplna. Jako ze nic w przyrodzie nie ginie energia ta jest oddawana powierzchnia tarczy powietrzu oraz el z nia sie stykajacym. Od ciepla wytwarzanego przez tarcie nagrzewa sie do b.wysokich temp rowniez plyn, co w skrajnych sytuacjach moze powodowac wrzenie plynu (czyli zmiane jego postaci z cieklej na lotna- ta ciekla sie nie daje sprezyc, ta lotna tak). czyli w ogolnym rozrchunku- Ty chcac wytworzyc cisnienie w ukladzie przy n-tym dohamowaniu, naciskasz na pedal ktory zwyczajnie jest miekki, wpada w podloge, a auto nie hamuje... Co wiecej plyn ma zdolnosci silnie higroskopijne (czyli chlonie wilgoc np. z powietrza), chlonie ja tam gdzie to najmniej wskazane, czyli przy cylinderkach i tloczkach (tam zaczyna tez wrzec). Im wiecej w nim wody tym temp wrzenia sie obniza- stad zalecenie wymiany plynu co dwa lata... Tyle odemnie- zwroc na to uwage, bo nawet super tarcze i ekstra klocek przy badziewiastym plynie nic Ci nie dadza...
_________________
HyHy:)
 
 
 
chudy
[Usunięty]

Wysłany: 16 Maj 2010, 12:41   

troche mnie nie bylo wiec dopiero teraz odpisuje ale musze przyznac ze macie racje, zwracam honor :ups:
 
 
dark86ford 


Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 760
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 17 Sie 2010, 07:51   

Marcin napisał/a:

ewentualnie z mk5(/focusa?), tam są ciut większe tarcze, chyba 258mm.
to ja mam chyba jakis dziwny model hehe bo w mk5 mam tarcze 290mm czy cos kolo tego


a odnosnie tego do mowi a1topgear, to chlopak ma racje, tak wiec chudy, zainwestuj najpierw w dobry plyn hamulcowy (np ferrodo racing DOT 5.1 - sprawdzone) a pozniej dobre tarcze i klocki
rapet napisał/a:
Nawiercane i nacinane tarcze dosłownie zjadaja klocki ,jak miałem cougara to srednio na klockach 10tys robilem
no coz... cos za cos... albo ostre heble albo ekonomia przy kupnie klockow :twisted:
_________________
2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Sie 2010, 08:23   

dark86ford napisał/a:
Marcin napisał/a:

ewentualnie z mk5(/focusa?), tam są ciut większe tarcze, chyba 258mm.
to ja mam chyba jakis dziwny model hehe bo w mk5 mam tarcze 290mm czy cos kolo tego

To faktycznie masz dziwny model bo ja u siebie mam 258mm :)
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 17 Sie 2010, 08:46   

dark86ford napisał/a:
to ja mam chyba jakis dziwny model hehe bo w mk5 mam tarcze 290mm czy cos kolo tego


bzdura ;)) sprawdz to, bo chyba Ci sie rozmiary pomylily :) ) 290 mm to musialbys miec felge 16 :) zeby CI sie zmiescil zacisk z tarcza
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
dark86ford 


Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 760
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 17 Sie 2010, 14:04   

zefir napisał/a:
musialbys miec felge 16 :) zeby CI sie zmiescil zacisk z tarcza
mam 15ki i ciutke luzu ;/ a dokladnie jakie mam tarcze to zmierze wieczorkiem i dopisze, wiem ze pan na przegladzie to sie ostro zdziwil ich rozmiarem jak na 1,25 :-P
_________________
2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 17 Sie 2010, 14:57   

fabrycznie 1,25 mialo 238/239 mm, skad masz swap tych hamulcy??
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
dark86ford 


Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 760
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 17 Sie 2010, 21:55   

zefir, takie juz kupilem :-P
_________________
2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 25 Sie 2010, 09:18   

dark86ford napisał/a:

a odnosnie tego do mowi a1topgear, to chlopak ma racje, tak wiec chudy, zainwestuj najpierw w dobry plyn hamulcowy (np ferrodo racing DOT 5.1 - sprawdzone)


ja latam na SUper DOT4 z Forda/Motorcrafta. Jeździłem po górach, po nizinach i nie było żadnego problemu. Hamulce z XR2i z przodu i tyłu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Zawieszenie sportowe TA TECHNIX
zajac1990 Przed zakupem 7 31 Mar 2013, 20:19
modell1
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK4] Hamulce tył
Gość Mechanika 38 21 Lip 2011, 22:56
jackrzec


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.