[MK3] Regulacja zaworów - zalety |
Autor |
Wiadomość |
santana
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: maciej
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 50 Skąd: czarnkow
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 13:43 [MK3] Regulacja zaworów - zalety
|
|
|
co zyskuje autko po regulacji zaworow,oprucz tego ze ciszej pracuje |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Mar 2010, 14:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 14:29
|
|
|
Cichsza praca -> lepsza praca silnika -> lepsze osiągi, mniejsze spalanie.
Lecz różnica może być raczej nie do zaobserwowania w normalnym ruchu no, ale jeśli ktoś wymyślił, że zawory mają mieć tak luz a nie większy ani mniejszy to tak powinno to być ustawione. |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 15:44
|
|
|
Cytat: | co zyskuje autko po regulacji zaworow,oprucz tego ze ciszej pracuje | To że ciszej pracuje w przypadku 1,1 to mit,,, za duże luzy zaworowe mówiąc najogólniej nie otwierają jak trzeba zaworów, tylko np. na pół gwizdka,,, za małe nie zamykają do końca,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 01:36
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Cytat: | co zyskuje autko po regulacji zaworow,oprucz tego ze ciszej pracuje | To że ciszej pracuje w przypadku 1,1 to mit,,, za duże luzy zaworowe mówiąc najogólniej nie otwierają jak trzeba zaworów, tylko np. na pół gwizdka,,, za małe nie zamykają do końca,,, |
Cicha praca po regulacji to nie jest mit, jest duzo ciszej ale niesety tylko na pare tygodni. |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 09:19
|
|
|
pablon, a masz gaz? |
_________________
 |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 18:34
|
|
|
Nie nie mam gazu a co to ma do rzeczy?. |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 20:13
|
|
|
to, że gaz się spala w wyższej temperaturze, i 2x częsciej zawory przez to się rozregulowywują |
_________________
 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 20:52
|
|
|
matrix-1990 napisał/a: | 2x częsciej zawory przez to się rozregulowywują | Skąd Ty masz takie informacje? A to niby dlaczego? Co wypalają sie ?! Rozregulowują się dlatego, że cała reszta jest "nie stabilna" już - łącznie ze śrubami od regulacji. W tym wieku żaden z elementów rozrządu nie trzyma wymiarów i ma luz - dlatego regulacja jest na krótką metę, bo reszta do tego doprowadza. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 08:45
|
|
|
Jak ma się LPG to się zaleca regulacje 2 razy częściej niż na PB tak jaz cała resztą obsługi bo gaz bardziej wymagający,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
lochu
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 16 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 16:18
|
|
|
kilka tygodni temu wyregulowalem luz na zaworach myslalem ze to cos trudnego a bylo to banalnie proste,dobry klucz 11 i szczelinomierz , na dolotowych na 0,2 a na wydechowych 0,3. auto znacznie ciszej pracuje na wolnych a w czasie jazdy takze i nie ma tego buczenia na niskich biegach powyzej 3 tys obr . przedten na 2 biegu przy 30km/h blagal o wlaczenie 3 biegu . i silnik pracuje jakby stabilniej ,lepiej sie wkreca na obroty. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 5 Kwi 2010, 13:20
|
|
|
JoeMix napisał/a: | :9: Jak ma się LPG to się zaleca regulacje 2 razy częściej niż na PB tak jaz cała resztą obsługi bo gaz bardziej wymagający,,, | Zgadza się! Ale nie co parę tygodni! Jeśli tak często trzeba regulować, to po prostu coś jest skopane, i to wcale nie wina LPG. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Kwi 2010, 13:55
|
|
|
Ludzie, czytajcie zalecenia producenta, regulacja co 20K. Tu nie chodzi o wady czy zalety tylko takie są zalecenia. Spytajcie sie czy producent zaleca gaz do auta . |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Kwi 2010, 16:23
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Zgadza się! Ale nie co parę tygodni! Jeśli tak często trzeba regulować, to po prostu coś jest skopane, i to wcale nie wina LPG. |
a czy ktoś napisał, że się rozregulowywują co pare tygodni od gazu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Kwi 2010, 17:28
|
|
|
Cytat: | a czy ktoś napisał, że się rozregulowywują co pare tygodni od gazu? |
od rozwalonego wałka rozrządu się rozregulowują . |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 08:36
|
|
|
matrix-1990 napisał/a: | a czy ktoś napisał, że się rozregulowywują co pare tygodni od gazu? |
Tak
pablon napisał/a: | Cicha praca po regulacji to nie jest mit, jest duzo ciszej ale niesety tylko na pare tygodni. | a Ty potwierdziłeś:
matrix-1990 napisał/a: | pablon, a masz gaz? |
matrix-1990 napisał/a: | to, że gaz się spala w wyższej temperaturze, i 2x częsciej zawory przez to się rozregulowywują |
|
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 39 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 09:37
|
|
|
DziDzia, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 09:38
|
|
|
pablon napisał/a: | JoeMix napisał/a: | Cytat: | co zyskuje autko po regulacji zaworow,oprucz tego ze ciszej pracuje | To że ciszej pracuje w przypadku 1,1 to mit,,, za duże luzy zaworowe mówiąc najogólniej nie otwierają jak trzeba zaworów, tylko np. na pół gwizdka,,, za małe nie zamykają do końca,,, |
Cicha praca po regulacji to nie jest mit, jest duzo ciszej ale niesety tylko na pare tygodni. |
Prawda jest taka, że Joe ma racje. Nawet najbardziej precyzyjnie dokładna regulacja zaworów, w niektórych przypadkach nie spowoduje cichszej pracy układu zaworowego |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 09:46
|
|
|
No niestety 1,1, ma w serii tak duże przerwy że zwyczajnie musi klekotać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 15:22
|
|
|
jackrzec, tylko zapytałem czy gaz ma. Nigdzie nie napisałem, że od gazu rozregulowywuje się co pare tygodni, tylko, że 2x częściej |
_________________
 |
|
|
|
 |
|