Przesunięty przez: van 21 Cze 2014,  22:10		 | 
	
			[MK2] luz zaworowy dla fiesty '87 + walka z duzym spalaniem | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2010,  12:03   [MK2] luz zaworowy dla fiesty '87 + walka z duzym spalaniem
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               cytując z http://www.fiestaklubpols...p=296906#296906
 
 	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | mk2 po którymś tam roku zdaje się 86 ma mieć 0,2 ssący i 0,3 wydech . Zrobili zmiany w głowicy . informacja pewna bo z naklejki pod maską jednej z dziewic  | 	  
 
 
Natomiast w danych technicznych mk2 1.1 ssący ma mieć 0,22 a wydechowy 0,59mm.
 
Mam książke H.R. Etzolda, która w opisach napraw uwzględnia ( chyba ) tą zmiane. Np przy sprawdzeniu i regulacja kąta zwarcia przerywacza jest oddzielnie opisana dla silników OVH do grudnia 85r a oddzielnie dla nowszych, natomiast przy regulacji zaworów nie ma czegoś takiego.
 
 
Pytanie: ustawiać wg diody na 0.2 i 0.3 czy wg książek 0.22 i 0.59 ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2010,  13:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kod: | 	 		  Valve clearances (only OHV applicable):
 
Inlet:
 
At operating temperature . . . . 0.22 mm (0.009 in)
 
Cold . . . . . . . . . . . . . . 0.20 to 0.25 mm (0.008 to 0.010 in)
 
Exhaust:
 
At operating temperature . . . . 0.59 mm (0.023 in)
 
Cold . . . . . . . . . . . . . . 0.56 to 0.61 mm (0.022 to 0.024 in) | 	 
  | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2010,  22:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ustawilem 0,59 na wydechowym i klepie masakrycznie. Tak jeszcze nie miałem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2010,  06:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak zastałeś luz w granicach 0,3 to może faktycznie taki powinien być, choć książka o tym nie wspomina,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2010,  14:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               luz na wydechowym byl od ~0.4 do 0.7
 
 
Teraz przy 0.3 mniej klepie, lecz mam wrazenie, ze się ciutke mocniej trzęsie ( chociaż dzisiaj zaczal deszcz padac, a fiesta nie lubi wilgoci ) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xr2fun  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2010,  19:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Najpierw to zdemontuj klawiaturę i zobacz czy dźwigienki nie są wyklepane. Jak są to to luzu nie ustawisz (może być jeszcze luz na łożyskowaniu osi). Pytanie jak wygląda wałek i łańcuch rozrządu?
 
Lepiej jest jak klepie na większym luzie niż za mały luz i wypalenie zaworów. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2010,  20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | xr2fun napisał/a: | 	 		  | Lepiej jest jak klepie na większym luzie niż za mały luz i wypalenie zaworów | 	  
 
 
przy 0,59 klepalo z metalicznym odgłosem, teraz jest podobnie jak przed regulacja.
 
Jeżeli one zawsze były ustawiane na 0.3, to już chyba powinny się wypalić     Nie sądze, by z luzu 0,59 mógł się zrobić 0.7 i 0.4
 
 
 
 	  | xr2fun napisał/a: | 	 		  | jak wygląda wałek i łańcuch rozrządu? | 	  
 
 
jakich charakterystycznych cech zużycia szukać?
 
 
 	  | xr2fun napisał/a: | 	 		  | zobacz czy dźwigienki nie są wyklepane | 	  
 
 
tzn powinny być w miare równe, bez wgłębień? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xr2fun  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2010,  20:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  | przy 0,59 klepalo z metalicznym odgłosem, teraz jest podobnie jak przed regulacja | 	  
 
Na taki luz na pewno nie ustawiłeś szczelinomierzem 0,6 prawdopodobnie. 	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  | jakich charakterystycznych cech zużycia szukać?  | 	  
 
Na wałku czy krzyki nie są objechane. Łańcuch jaki ma luz i czy napinacz jest ok.
 
W tym pierwszym przypaku musisz go zdemontować. 
 
Drugi przypadek jest prostszy - jak łańcuch jest naciągnięty to zmieniają się fazy rorządu i należy go wymienić najlepiej z napinaczem.
 
Dźwigienki bez wgłębień! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2010,  21:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | xr2fun napisał/a: | 	 		  | Na taki luz na pewno nie ustawiłeś szczelinomierzem 0,6 prawdopodobnie. | 	  
 
 
racja   
 
 
No cóż, zobacze na ile starczy mi narzędzi, czasu i zamozaparcia by to posprawdzac   
 
 
Ogólnie to robie to wszystko w ramach walki z dużym spalaniem, bo skoczyło do 11,1 l/ 100km bez wciskania gazu do końca, podczas gdy rok temu na tej samej drodze było do 10l/100km przy deptaniu.
 
 
 
Jeszcze dopisałem do poprzedniego postu swoje przemyslenia o wypaleniu zaworów - niewiem czy widziałeś, bo edytowałem w podobnym czasie, gdy ty pisałeś    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2010,  06:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | vegetagt, Zacznij oz zmiany filtra powietrza, mnie w zimie łykała okolo 9 i było to dla mnie akceptowalne, teraz w ramach przygotowań do okresu wiosennego zmienił filtr i nagle się okazało że auto pali w granicach 7,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Kwi 2010,  12:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dźwigienki są wybite, lecz powiedziano mi, ze tragedii nie ma.
 
 
    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Kwi 2010,  13:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale sam silnik jest tragedią sądząc po nagarach. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Kwi 2010,  13:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | przy mrozach palił bez problemu, kompresja od 8 do 10 na zimnym. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Kwi 2010,  17:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm benzyna to pali i przy -80 jak nie ma kompresji . A ciśnienia wskazują na jego koniec (80-100 tyś km max) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2010,  20:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | vegetagt, Zacznij oz zmiany filtra powietrza, mnie w zimie łykała okolo 9 i było to dla mnie akceptowalne, teraz w ramach przygotowań do okresu wiosennego zmienił filtr i nagle się okazało że auto pali w granicach 7,,, | 	  
 
 
nowy filter powietrza, wyregulowany luz, ustawiony zapłon, cisniene 2,1 bara w oponach - nadal 10-11l/100km   
 
Wredny stwór    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2010,  20:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jaki mas gaźnik, najlepiej strzel foto bez obudowy filtra,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Cze 2010,  20:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Cze 2010,  17:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Musisz dodawać gazu / naciskać gaz jak odpalasz, czy wystarczy że kluczyk przekręcisz? Jak się zachowuje to coś zielone na odpalanym silniku? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szczepan522  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jarek 
                  Wiek: 41  Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Cze 2010,  19:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Jak się zachowuje to coś zielone na odpalanym silniku? | 	  
 
 
to coś zielone powinno przy uruchomionym silniku być cały czas przymknięte a gdy dodajesz gazu "otwiera się" (chowa się do środka gaźnika) a mieszanka paliwa zostaje wtryskiwana do środka    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Cze 2010,  19:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | szczepan522, nie pytam jak się powinno zachowywać, tylko jak się zachowuje u vegetagt'a | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |