| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:32
 | [MK4] Czy kończy się sprzegło ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2010,  08:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | No tak, ale wtedy mu silnik nie będzie wył,,, tak? 	  | jajcyk napisał/a: |  	  | Dziwne, żeby przy 60 KM i niewielkim momencie "spalił gumę" | 
 Sprzęgło to nie tylko tarcza,,, tarcza może być gruba ale może być zaolejona i będzie się ślizgać,,, może sprężyna pękła i słabo dociska? 	  | jajcyk napisał/a: |  	  | Jeżeli tarcza by się kończyła, sprzęgło brało by na samym końcu | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2010,  08:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jajcyk napisał/a: |  	  |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | No to powoli się szykuj do wymiany,,, 	  | ramses123 napisał/a: |  	  | na mokrym asfalcie się dało ;p na suchym łapie obroty i nie chce smażyć laka :( | 
 | 
 
 Dziwne, żeby przy 60 KM i niewielkim momencie "spalił gumę" . Sprzęgło nie składa się tylko z tarczy.Mogą to być też inne czynniki związane ze skrzynią biegów. Jeżeli tarcza by się kończyła, sprzęgło brało by na samym końcu - a z tego co czytam, tak nie jest.  A to stało się tak nagle, czy raczej z małych szarpań, co raz większe ?
 | 
 
 60 konne auto nawet benzynowe potrafi zapiszczec kolami, a co dopiero diesel o sporo wiekszym momencie. Ty swoim "Wersja: sport" nie możesz zapiszczeć kołami?
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jajcyk   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Jacek
 Dołączył: 06 Gru 2008
 Posty: 69
 Skąd: Świebodzin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2010,  14:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jajcyk napisał/a: |  	  | 60 konne auto nawet benzynowe potrafi zapiszczec kolami, a co dopiero diesel o sporo wiekszym momencie. Ty swoim "Wersja: sport" nie możesz zapiszczeć kołami? | 
 
 Skoro ty porównujesz Benzynę do diesla, to zapewne sporo wiesz o motoryzacji ?
 Chyba benzyna lepiej wykorzystuje mieszankę ?
 Kolega czepuś próbował spalić swoją 60 konną laczka - nie dało rady.
 Ja swoim nie potrzebuję mielić oponami - mój ma jeździć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2010,  16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jajcyk napisał/a: |  	  | Skoro ty porównujesz Benzynę do diesla, to zapewne sporo wiesz o motoryzacji ? Chyba benzyna lepiej wykorzystuje mieszankę ?
 Kolega czepuś próbował spalić swoją 60 konną laczka - nie dało rady.
 Ja swoim nie potrzebuję mielić oponami - mój ma jeździć
 | 
 
 Skoro wiesz co to moment obrotowy to chyba nie muszę ci tłumaczyć że to głównie on odpowiada za 'umiejętność' palenia gumy i że diesel ma go więcej i w tym momencie 'lepsze wykorzystywanie mieszanki' możesz sobie między bajki wsadzić? Jakoś mi się nie chce wierzyć byś nigdy nie musiał uciekać np ze skrzyżowania unikając kolizji, każdemu się zdaża zapiszczeć kołami (nie palić gumę, to różnica). Ale kolejny temat w którym wiesz wszystko najlepiej i niech tak zostanie.
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Reddi   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Wiek: 36
 Dołączył: 28 Sty 2010
 Posty: 118
 Skąd: Jaworzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2010,  16:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | w większości jeżeli masz takie objawy,że naciskasz gaz i a samochód wyje tzn obroty rosną a prędkość nie rośnie to sprzęgło się ślizga   możesz sprawdzić to w prosty sposób:
 zaciągnij ręczny (mocno) wrzuć 2 bieg i powoli ruszaj (tzn puszczaj sprzęgło)- jeśli sprzęglo OK to silnik zgaśnie, jeśli sprzęgło się ślizga - obroty będą rosły a auto będzie stało w miejscu (a ruszanie z piskiem to metoda na spalenie a nie sprawdzenie sprzęgla)
 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ramses123   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 334
 Skąd: LUBLIN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Kwi 2010,  16:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | z małych są co raz większe ... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.