| [MK6] Hamulce - wybór, opinie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | PacMan   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Mikołaj
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 48
 Skąd: Lubuskie
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2010,  19:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | brembo albo TRW |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2010,  20:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | diodalodz, a te MIKODY to coś są warte   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2010,  08:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja mam złe doświadczenia z mikodą ale z przed paru lat . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2010,  13:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | A jakieś szczegóły   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2010,  13:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja z mikod jestem zadowolony zrobiłem ponad 20kkm na nich i pewnie z 15kkm jeszcze dadzą rade |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Skfarek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Michał
 Wiek: 46
 Dołączył: 05 Lut 2008
 Posty: 836
 Skąd: Gród Kraka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2010,  14:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Parzych jak poczytasz na necie o Mikodach to jest 50% za i 50% przeciw więc trochę ruletka. 
 Ja miałem u siebie zestaw ATE Power Disc (nacinane) i Ferodo Premier - sprawowało się to rewelacyjnie, chociaż na początku zdarzyło im się lekko popiskiwać.
 |  
				| _________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
   Był leichtwagen do upalania:
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
 Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
   Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baggins   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: FX
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Konrad
 Wiek: 47
 Dołączył: 19 Sty 2010
 Posty: 12
 Skąd: Bielany, Wwa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2010,  18:59   To może i ja skorzystam... | 
 |  
               | 
 |  
               | To może i ja się przy okazji czegoś dowiem   
 Planuję wymianę hamulców, kiepsko już biorą, biorąc pod uwagę przebieg - mają prawo. Fofi to MkVI, rocznik '02, 1.3 69 KM. Mam następujące zagwozdki:
 
 1. Tarcze - nie wiem, czy były wymieniane, wiem, że były 'przetaczane'. Jak rozpoznać, czy nadają się do jazdy, czy trzeba je wymienić? Mają mieć jakąś określoną grubość czy coś? Z racji wspomnianego 'przetaczania' nie ufam w organoleptyczne sprawdzenie rancika. W sumie rancik jest mały, za mały jak na 105 kkm przebiegu...
 
 2. Czy wymiana tarcz jest procesem, z którym można sobie poradzić za pomocą młotka, kombinerek i wkrętaka? Wątpię, ale warto zapytać
   
 3. Klocki. I tak muszę je wymienić. Czy poradzę sobie sam, czy warto komuś zapłacić? Nie to, że skąpię, ale lubię zrobić sam coś co mogę.
 
 4. Jaki size klocka i tarczy powinienem kupić? Przejrzałem kilka sklepów i czuję się głęboko zagubiony. Czy macie może wzorzec, któego powinienem się 3mać? Albo nr katalogowy np. Ferodo czy Brembo? Różnica w cenie w porównaniu do 'zwykłych' nie jest przecież dramatyczna.
 
 Ratujcie
   |  
				| _________________ 'Any car which holds together for a whole race is too heavy'
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Maj 2010,  05:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | 1 grubosc tarczy minimum to 20 mm, jak dobrze pamietam, jesli nie to zaraz ktos mnie poprawi 2 latwizna po zdjeciu klockow odkrecasz tylko wspornik zacisku i tarcza wychodzi bez uzycia sily, do wymiany klockow i tarczy potrzebujesz klucza do kol
  ,  13 lub 15do odkrecenia wspornika zacisku, imbusa 7 dlugiego do zdjecia zacisku, srubokret plaski do zdjecia sprezyny dociskowej, to wszystko 3 jak wyzej latwizna robota dla poczatkujacego na 1 godz max, ja to robie w 15 min
 4 klocki i tarcze wiadomo tylko jeden rozmiar, z numerem vin do sklepu i tam dobieraja ci to co bedzie odpowiednie, ty wybierasz tylko firme i placisz
   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baggins   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: FX
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Konrad
 Wiek: 47
 Dołączył: 19 Sty 2010
 Posty: 12
 Skąd: Bielany, Wwa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Maj 2010,  07:52 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ElGrey napisał/a: |  	  | 3 jak wyzej latwizna robota dla poczatkujacego na 1 godz max, ja to robie w 15 min | 
 
 Czyli jest szansa, że w weekend skończę
  Dzięki za pomoc! |  
				| _________________ 'Any car which holds together for a whole race is too heavy'
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PacMan   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Mikołaj
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 48
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2010,  10:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Lepiej będzie jak kupie cały komplet TRW (tarcze+klocki) czy jak bym kupił tarcze brembo+klocki TRW?? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2010,  18:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | brembo bedzie tańsze . tylko TRW są wspaniałe na miasto , przy ostrym katowaniu i nielegalnych wyścigach klocki trw nie dadzą rady . Ale bardzo dobrze hamują nawet zimnie to taki typowy klocek do normalnej jazdy . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2010,  18:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam TRW teraz u siebie założone, są strasznie twarde, pylą jak złe, ale szybciej chyba tarcze zmienię, niż te klocki  a tarcze mam nacinane. Co prawda z hamowaniem problemu nie ma. Zrobiłem na nich już ponad 25kkma została może 1/3 |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PacMan   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Mikołaj
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 48
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2010,  18:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | w poznaniu za tarcze Brembo chcą 130zł/szt  a za TRW 110zł/szt klocki: Ferodo 159zł,  TRW 99zł..
 Więc chyba TRW wypada dość korzystnie. Moja Fiesta jest raczej przeznaczona do miasta + okazyjne wyjazdy w trasę.... wyścigi raczej odpadają ;-)
 
 hmm ewentualnie poszukam czegoś na allegro ale do ceny dochodzą koszty przesyłki więc ceny będą kształtować się podobnie
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pilot-84   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Lis 2008
 Posty: 13
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  19:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Podepnę się pod temat... 
 W początkowej fazie jazdy fieściną po dłuższym postoju podczas hamowania słychać jak coś trze z tyłu. Wg mnie skończyły się już szczęki i podczas postoju rdzewieją, a przy jeździe rdza się wyciera (stąd to szuranie). Później jest ok.
 
 Podejrzewam, że do wymiany są szczęki. Czy to dużo roboty i czy da się wykonać taką operację samemu?
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PacMan   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Mikołaj
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 48
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  19:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Nie musi być to wina szczęk, wystarczy że po dłuższym postoju bębny lub tarcze hamulcowe lekko zajdą rdzą i stąd to szumienie. kilka hamowań i problem znika 
 [ Dodano: Wto Maj 18, 2010 20:26 ]
 Dziekuję za podpowiedzi forumowiczów.
 Udało mi się już zakupić części do mojej Fi fi, a na weekend będzie montaż (mogę zrobić foto relacje- jeśli są chętni)
 
 Kupiłem komplet TRW w firmie Vmax w poznaniu
   e-mail: info@vmax-poznan.home.pl  tel:660-790-352 zamówienia można składać u nich sms'em a na terenie poznania zapewniają transport gratis :
 -Tarcze 110zł/szt
 -Klocki 99zł/kpl
 
 Dzwoniąc można powiedzieć że dzwonicie z polecenia Mikołaja od Fiesty z FKP - może dojdzie jakiś rabat ;-)
 
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pilot-84   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Lis 2008
 Posty: 13
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  19:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tyle że wcześniej nie było tych objawów. Samochód w tygodniu nie jest raczej używany (jeżdżę tramwajem do pracy). To szuranie słychać gdzieś od 3 tygodni. Wcześniej się z tym nie spotkałem, dlatego myślę że szczęki mogły się skończyć. One raczej nie były nigdy wymieniane, a fiesta ma już 97tyś. 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  19:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | Oczywiście że rób, potem się podklei jako FAQ w mechanice... 	  | PacMan napisał/a: |  	  | mogę zrobić foto relacje- jeśli są chętni | 
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PacMan   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Mikołaj
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 48
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  19:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | OK... Postaram się zrobić parę fotek podczas naprawy i dołożyć do tego opis.. 
 <pilot-84> skoro objaw świeży może wart zaglądnąć do tylnych bębnów, pozostaje kwestia tego czy sobie poradzisz bo dla osób które już to robiły jest to raczej mało skomplikowana czynność natomiast dla tych co robią to pierwszy raz może nie być to takie łatwe...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pilot-84   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Lis 2008
 Posty: 13
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Maj 2010,  19:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 wczoraj odkręciłem bębny i okazało się że jest jeszcze warstwa ok 3,5 mm tej okładziny ścieralnej, więc stwierdziłem że nie ma co wymieniać. Widocznie te szumy są naturalne i są związane z większą wilgocią w ostatnim okresie. Tak myślę. Zobaczę jak będzie sucho.
 
 Co do wymiany - bębny odkręciłem, ale nie nie wiem czy dałbym radę wymienić same szczęki
   
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |