Zamknięty przez: jackrzec 21 Lip 2011, 22:56 |
[MK4] Hamulce tył |
Autor |
Wiadomość |
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Cze 2006, 11:42 [MK4] Hamulce tył
|
|
|
Witam
Mam prośbę poradzcie mi co mam zrobić wymieniłem tylne szczęki na nowe i hamulec nie działa jak powinien jest bardzo słaby (zarówno ręczny jak nożny), dodam że samoregulator wygląda wporządku bębny nie były przetaczane, brak mi pomysłów co to może być.
Pozdrawiam z góry dziękuję za pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 24 Sty 2011, 13:16, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 29 Cze 2006, 14:03
|
|
|
do usr.. śmierci bede pisał.. ale mam czas... jak nakładasz na nowe szczeki bęben, to masz tak ustawić te regulatory żeby bebny naszły na styk. żadnego luzu, tyle zeby naszły. albo kup nowe sprężyny samoregulatorów. i koniecznie kupuje sie zestawy szczęk z nowymi regulatorami. ale kto nie czyta ten błądzi... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
J@rek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 14 Lut 2009, 18:32
|
|
|
Nie chcąc robić bałaganu podepnę się pod ten temat Mianowicie mam słaby hamulec awaryjny po raz kolejny bo już 3 razy go naprawiałem i za każdym razem mechanik mówił mi że wszystko O.K. zawsze było tylko oczyszczanie i smarowanie, po tych zabiegach hamulec był ostry jak brzytwa teraz mam zamiar wymienić wszystko ( szczęki, cylinderki i zestaw montażowy). Mam tylko pytanie o wymiary bo w instrukcji Sam Naprawiam swój samochód napisane że :
- Średnica nominalna bębna bez ABS : 169 mm
- Średnica maksymalna po obrocie bębna bez ABS : 181 mm
- Szerokość bębna : 30 mm (bez ABS)
A w ofercie są tylko 180 mm x 30 mm jak myślicie będą pasować moim zdaniem tak ale wolę się zapytać zanim wyrzucę 200 zł. w błoto |
_________________
|
|
|
|
|
arecki
Człowiek Whisky
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 11:28
|
|
|
J@req, mam ten sam problem też się rozglądam za szczękami itp. i z tego co się zorientowałem to wymiar 180 mm x 30 (~32) mm jest dobry i będzie pasował
pozdr |
_________________
Była Fiesta jest Focus |
|
|
|
|
J@rek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 13:02 [MK4]
|
|
|
też mi się tak wydaje bo w innych wymiarów w sklepie nie spotkałem
Ps.: ja się planuję kupić ten zestaw szczęki + cylinderki + zestaw naprawczy
Pozdr. |
_________________
|
|
|
|
|
wwwojtek1
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 41 Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Wyry
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 15:02
|
|
|
Ja do siebie kupiłem właśnie taki zestaw TRW (szczęki, cylinderki, samoregulatory) i zapłaciłem za całość z robotą coś około 300zł. Bębnów nie przetaczałem, ale wyszło teraz, że muszę wymienić linkę od ręcznego. |
_________________ Ford Focus II 1.6 16V 100KM |
|
|
|
|
daro
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2005 Posty: 76 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 16:16
|
|
|
Rafał sprawdz sobie jak nowa szczeka lezy ci w bebnie (pewnie trze ci tylko srodkiem a cała reszta nie dotyka bebna). Nowe szczeki sa wymiarowane do nowych bebnów i po dłuzszym eksploatowaniu zwieksza sie srednica bebnów a sprawnosc hamulców spada. Jezeli masz mały luz na szczece po przylozeniu do bebna to mozna troszke zetrzec srodkowa czesc okładiny aby szczeka dotykała wieksza płaszczyzną albo kupujesz nowe bebny i zestaw naprawczy hamulców i masz pewnikak pod warunkiem że linka jest ok |
_________________ daro |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 16:26
|
|
|
nominał 180 mm
max wyrobienie 181 mm
nie ma dobrych bębnów nie będzie hamulca . |
|
|
|
|
daan kra [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Mar 2009, 21:09 hamulce tył mk4
|
|
|
cześć ja czytam to forum i mam taki problem. hamulec ręczny mam bardzo dobry (blokuje koła nawet na asfalcie) ale nożny nie blokuje kół tylnych nawet na żużlu. wymieniłem szczęki cylinderki i przewody giętkie. mam pytanie, czy tak powinno być? czy morze coś z korektorami siły hamowania na pompie. pozdrawiam. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Mar 2009, 22:12
|
|
|
tak powinno być . Inaczej byś wylatywał z zakrętów . Od pomiaru tyłu jest stacja diagnostyczna .podleć daj 20 zł i będziesz miał 100 % pewność . |
|
|
|
|
Radu [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Maj 2010, 19:05
|
|
|
Witam!
W związku ze zbliżającym się przeglądam postanowiłem zrobić porządek z hamulcami z tyłu Po oględzinach zdecydowałem się na wymianę bębnów i szczęk. Mam w związku z tym dwa pytania:
1. Nie działał mi hamulec awaryjny. Po rozebraniu okazało się, że samoregulator jest zardzewiały (żaden jego element się nie poruszał). Udało mi się go przeczyścić i ten element, do którego przytwierdzona jest sprężynka chodzi ok. Ale co z ząbkowanym kółeczkiem? Ma się obracać czy nie? Może lepiej dać sobie spokój i kupić nowy samoregulator?
2. Mam też problem z założeniem nowego bębna - po prostu nie wchodzi na nowe szczęki. Miał ktoś może taki problem? Większość kłopotów, jakie ludzie tu mieli, wynikała z wytartego rantu na bębnie i konieczności przetaczania. Ten jest nowy i lipa :/ |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 8 Maj 2010, 20:24
|
|
|
Radu napisał/a: | Ale co z ząbkowanym kółeczkiem? Ma się obracać czy nie? |
nie ma się obracać
Radu napisał/a: | Mam też problem z założeniem nowego bębna - po prostu nie wchodzi na nowe szczęki. Miał ktoś może taki problem? |
ściśnij samoregulator, tak żeby szczęki zeszły się do środka, wtedy bez problemu założysz bęben |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Maj 2010, 09:21
|
|
|
1. Jak oceniasz że samo regulator nie działa, ocenić to można tylko naciskając hamulec zasadniczy bez założonego bębna (tylko trzeba uważać by nie rozeprzeć do końca cylinderka bo się rozpadnie) i generalnie po rozparciu przez cylinderek szczęki nie powinny się zejść z powrotem, powinny zostać właśnie zablokowane przez samo regulator,,, czyli jego zadanie to trzymać szczeki jak najbliżej wewnętrznej strony bębna,,, Kawałek samo regulatora powinien być w komplecie ze szczekami, 2) w bębnie wszystko ma pracować na sucho,,,
2. Jak Ci bęben nie chce wejść, to przyjmując że jest dobrego rozmiaru to właśnie prawdopodobnie źle jest założony (ustawiony) samo regulator i szczeki są za bardzo rozsunięte,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Radu [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 12:58
|
|
|
Ok, dzięki bardzo za rady. Udało się wszystko pięknie poskładać. Dowód też już podbity;)
Jeszcze tylko tak z ciekawości spytam: jak to jest z tą śrubą mocującą bęben? Na forum wyczytałem, że fabrycznie montowana jest samokontrująca (cztery wąskie nakrętki w takiej jakby "koronce"). Czy tylko takie można zakładać? W sklepie mięli tylko oryginały z ASO po 30,- za sztukę - trochę drogo, ale byłem przyparty do muru, więc wziąłem... I czemu wszyscy doradzają, żeby przy ściąganiu poodginać blaszki i pozdejmować nakrętki pojedynczo? Zrobiłem tak w jednym kole, ale z drugiego udało się odkręcić ją w całości (klucz 30). Czy po zdjęciu nadaje się do ponownego użycia? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 13:30
|
|
|
Śruba jest jednorazowego użytku,,, chyba że lubisz loterię typu odkręci mi się koło, czy też mi się nie odkręci,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
rufus295
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 51 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 17:13
|
|
|
KUrde. Czytam i nie mogę załapać, o jakiej jednorazowej śrubie mówicie?? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 17:26
|
|
|
o tej na środku |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 17:27
|
|
|
rufus295 napisał/a: | KUrde. Czytam i nie mogę załapać, o jakiej jednorazowej śrubie mówicie?? | O głównej śrubie (tej na środku) - tej dużej. Z założenia ona jest jednorazowa i powinno sie ją po każdym odkręceniu zmieniać. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
rufus295
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 51 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 18:55
|
|
|
Jako że jestem zwykłym ślusarzem to może mam inny tok rozumowania
Ale może chodzi o nakrętkę? a nie śrubę?? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 19:02
|
|
|
rufus295 napisał/a: | Ale może chodzi o nakrętkę? a nie śrubę?? | No, o śrubę |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|