| 
		[MK3] Po odpaleniu wysokie obroty, przy odłączonym krokowcu. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 przemek_bundy  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Kętrzyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Maj 2010,  15:38   [MK3] Po odpaleniu wysokie obroty, przy odłączonym krokowcu.
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam pytanie jak w temacie.
 
Jak odpalam auto, obroty wchodzą ponad 2000.
 
Odłączyłem krokowca, został w pozycji całkowicie schowanej.
 
Po odpaleniu znów wysokie obroty ponad 2000.
 
Jeżeli nie dotykam gazu a krokowiec jest odłączony i schowany na maxa.
 
Kto steruje obrotami? Krasnoludki? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Maj 2010,  16:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przepustnica przymknięta na maxa? Może się o coś opiera jednak? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Maj 2010,  19:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Kto steruje obrotami? Krasnoludki? | 	  
 
hehe ja to mawiają mechanicy romantycy nie ma pełnego zaćmienia . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemek_bundy  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Kętrzyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Maj 2010,  22:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kurcze, nie wiem....  opiera się jak zawsze o ten grzybek przy lince.
 
Chyba w kolektorze dolotowym nic się nie poprzestawiało? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Maj 2010,  22:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a nie odczepiło Ci się gdzieś podciśnienie? mam na myśli szczególnie przewód podciśnieniowy między kolektorem dolotowym a dolnym króćcem trójnika w patelni. | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Maj 2010,  02:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wyczyść przepustnicę . Łatwo ją wyjąć . Sprawdź czy się szczelnie zamyka . tego dotyczyła moja metafora . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemek_bundy  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Kętrzyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Maj 2010,  20:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki chłopaki za pomoc, robiąc jedną rzecz nie myślałem o drugiej.
 
spadł wężyk ten co idzie od filtra i wchodzi niżej w silnik.
 
(nie ten co idzie do korka oleju) I tu mam pytanie czy ten wężyk powinien być
 
oprócz tego że jest wsunięty, dodatkowo jeszcze zaciśnięty opaską zaciskową?
 
To jedna rzecz, druga to w trakcie jazdy silnik momentami jest pobudzony, tzn.
 
tak jak by gdzieś jeszcze lewego powietrza dostawał. Momentami wchodzi na wysokie obroty i się zaraz uspokaja, albo jak nie trzymam nogi na gazie to sam się rozpędza.
 
Czy coś oprócz tego wężyka co mi spadł trzeba sprawdzić? Dodam tylko że i pedał gazu 
 
twardnieje, i czuje że hamuje jak by był silnik zgaszony, tzn. ciężko.
 
Odnośnie przepustnicy, jakaś podpowiedź jak się do niej dobrać? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Maj 2010,  20:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przewód ma być z zaciskiem, takim ściąganym kombinerkami (podobny jak przy korku od oleju, tylko mniejszy).
 
 
skoro silnik świruje i hamowanie zdycha, przyjrzyj się podciśnieniu od serwa i/lub samemu serwu - nie syczy gdzieś?
 
 
zanim zabierzesz się do przepustnicy, posprawdzaj te podciśnienia. a dostaniesz się do niej po ściągnięciu patelni - trzeba porozpinać paliwo, wodę, podciśnienia, linkę gazu i wykręcić 4 szpilki na torx bodajże 30. będzie to w 2 częściach - na górze wtryskiwacz i krokowy+cpp, na dole przepustnica, a między korpusem przepustnicy a samym kolektorem jeszcze bakielitowa przekładka. przydałoby się wtedy przy składaniu dorobić nowe uszczelki z kartonu (szuk 3)    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemek_bundy  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Kętrzyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Maj 2010,  07:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Faktycznie, coś syczało! (Myślałem że to może jakieś łożyska albo alternator)
 
Z tym że na razie jakby ustało. Podpowiesz mi co dalej zrobić?
 
Mam znaleźć konkretne miejsce gdzie słychać to syczenie?!
 
I jak temu zaradzić? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Maj 2010,  08:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               odpal silnik, dodawaj gazu (najlepiej na mocowaniu linki gazu do przepustnicy) i słuchaj pod maską gdzie syczy. a zaradzić temu można przez uszczelnienie    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bonus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Maj 2010,  22:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | odpięte CPP steruje a raczj centralak która nei zobaczy CPP idze w tryb awaryjny, oraz zresetuj kompa | 
             
						
				_________________  nr gadu 5593077  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bezimienny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2010,  18:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wiem że problem może być już rozwiązany, ale dodam cos od siebie, dzisiaj miałem identyczny problem(tylko nie mam obrotka i nie wiem ile miał obrotów ale coś około 2000) pedał gazu stwardniał i oboty wzrosły, mogłem spokojnie ruszyć bez gazu, okazało sie że wystarczyło dokręcić filtr powietrza (te trzy śruby z wierzchu) po tej operacji i dociśnięciu rury która idzie od filtra w głąb silnika (po lewej stronie silnika patrząc z przed samochodu) obroty odrazu wróciły do normalnego stanu a pedał gazu zelżał i działa jak przedtem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |