| [MK4] Wysokie spalanie w 1.3 endura po wymianie krokowego | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2008,  09:30   [MK4] Wysokie spalanie w 1.3 endura po wymianie krokowego | 
 |  
               | 
 |  
               | Joł hoł hoł 
 Pewna urocza dama zgłosiła się do mej skromnej osoby z prośbą o pomoc w następującej sprawie (nie, nie chodzi o smoka).
 
 Jej karoca po wymianie silnika krokowego zaczęła palić ok 10l/100km (wcześniej 6,5- 7,5)
 Poprzedni silnik krokowy systematycznie odmawiał współpracy (haniebnie zniżał poziom obrotów - konfident jeden).
 
 Fura była u magika na warsztacie i ten niestety nie wykrył żadnych ciekawostek (podpięcie do kompa, zczytanie błędów - wszystko ok) Silnik teraz pracuje normalnie, nie wyje, nie gaśnie. Chodzi jak ruska łada po kaukazie
 
 Macie jakiś pomysł co może być przyczyną takiego nieoczekiwanego zwrotu akcji w tej sielance? Czy endura daje się tak normalnie resetować jak każdy inny klekot?
 
 
 Od czasu jak mam czarną matową zbroję zamiast błyszczącej to jakoś mi ratowanie pięknych kobiet z łap wrednego smoka gorzej wychodzi..
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2008,  11:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | No sonda chyba raczej nie podchodzi bo diagnostyka pod kompem nic nie wykazała |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | J@rek   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Jarosław
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Wrz 2007
 Posty: 743
 Skąd: WawaTeam/Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2008,  17:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Niech reset zrobi   |  
				| _________________ 
   
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piterrulez   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/50KM
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 23
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2008,  19:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam podobny problem. Ostatnio z obliczen spalanie wyszlo mi kolo 9.5l/100km. Mam MK4 r96. Nie wiem co moge zrobić. Nie wiem jak z sondą (jutro sprawdze) ale wiem ze na pewno coś chyba jest nie tak z czujnikiem temp. Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Normal. Czy to moze miec znaczny wplyw na spalanie? z tego postu z linka tak ktoś napisał. Pomocy  Dodam ze jeżdze tylko po mieście i nie na jaies duze odległości. Dziennie koło 20km |  
				| _________________ 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2008,  20:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | piterrulez, albo masz tylko walnięty czujnik temperatury na deskę (mniej prawdopodobne), albo ciągle jeździsz na niedogrzanym silniku bo masz zacięty termostat (bardziej prawdopodobne) - i w takim wypadku nie ma się co dziwić że Ci ciągnie wachę jak smok :yyy: |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piterrulez   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/50KM
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 23
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2008,  21:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czyli jak mozna to rozwiązać? który czujnik musze sprawdzić? bo sie kompletnie na tym nieznam jak narazie  ) |  
				| _________________ 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2008,  21:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | poszukaj manuala o wymianie termostatu w mk3 albo znajdz "sam naprawiam" do mk4 - i tu i tu wszyściutko napisane bardzo pięknie, a sprawa ogólnie dość prosta i tania   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | uciu   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`99
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 42
 Dołączył: 25 Wrz 2008
 Posty: 88
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2008,  21:08 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | piterrulez napisał/a: |  	  | Mam podobny problem. Ostatnio z obliczen spalanie wyszlo mi kolo 9.5l/100km. Mam MK4 r96. Nie wiem co moge zrobić. Nie wiem jak z sondą (jutro sprawdze) ale wiem ze na pewno coś chyba jest nie tak z czujnikiem temp. Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Normal. Czy to moze miec znaczny wplyw na spalanie? z tego postu z linka tak ktoś napisał. Pomocy  Dodam ze jeżdze tylko po mieście i nie na jaies duze odległości. Dziennie koło 20km | 
 
 Przy krótkich wypadach o tej porze roku spalanie na poziomie 9,5l w 1.3 nie jest moim zdaniem żadnym zaskoczeniem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2008,  21:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale to już nie jest normalne 	  | pietrrulez napisał/a: |  	  | Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Norma | 
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | uciu   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`99
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 42
 Dołączył: 25 Wrz 2008
 Posty: 88
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2008,  21:11 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bidżej86 napisał/a: |  	  | ale to już nie jest normalne | 
 
 popieram
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lis2006   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 05 Lut 2008
 Posty: 27
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2008,  01:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | wymien czujnik temperatury ja miałem dokładnie tak samo u mnie, dochodziło delikatnie powyzej białego pola, zauwazyłem ze czujnik jest walniety dopiero jak kiedys wysiadłem w upalny dzien podczas gdy silnik pracował i wiatrak sie uruchomił (przy czym było na min temp na wskazniku);] 
 wymieniłem czujnik i teraz jest ok
 
 a na niedogrzanym silniku zawsze pali wiecej, jesli jedziesz po nocy 3-4km i gasisz to nie ma co sie dziwic ze bedzie wiecej brał bo nawet sie dobrze nie rozgrzeje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yacek _b   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 26 Wrz 2007
 Posty: 24
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2008,  08:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Koledzy a tak spytam , ile robicie kilosów na " jednym baku " np. do zapalenie się rezerwy przy jeździe w trasie ? |  
				| _________________ Na razie zadowolony
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Booby [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2010,  06:27   Po wymianie silnika krokowego dużo pali. | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak w temacie. Na starym silniku krokowym palił 8.0-8.5, teraz na nowym 12.0-12.5.
 Co może być przyczyną?
 Dodam, że mechanik za wymianę i silnik wziął 150 PLN.
 Więc może założył jakieś dziadostwo?
 
 Sprawa się wyjaśniła.
 Zresetowałem komputer (po wymianie nie był resetowany).
 Teraz spalanie wyniosło mi 5.4 [l/100km] (80 km trasa, 20 km miasto).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2010,  11:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | Trochę żeś stary temat odkopał. 150pln za silniczek to chyba używka, albo podróbka, albo ci przeczyścił i skasował se kaskę, tak czy siak raczej bym się nie cieszył bo problem raczej prędzej czy później wróci.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2010,  11:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | TSRules, nie zawsze tańsze znaczy gorsze... |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Booby [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2010,  11:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na pewno nie używka i na pewno nie przeczyścił... Może podróbka...
 Ale póki co śmiga, i wynik jak dla mnie rewelacyjny...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2010,  13:40 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Miły napisał/a: |  	  | TSRules, nie zawsze tańsze znaczy gorsze... | 
 
 No w tym przypadku nie warto oszczędzać
   
 
  	  | Booby napisał/a: |  	  | Ale póki co śmiga, i wynik jak dla mnie rewelacyjny... | 
 
 oby jak najdłużej
  a tym spalaniem to mk4 "dizla" pobiłeś, gratulacje   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |