Przesunięty przez: trzeci 15 Sty 2010,  09:39		 | 
	
			[MK3] Konserwacja podwozia | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Dariusos  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: L 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2010,  09:25   [MK3] Konserwacja podwozia
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam wszystkich!
 
 
Otóż jestem posiadaczem Fiesty od 2 m-cy jest nią wersja MK3 1.3 1992 rok
 
i mam pytanie odnośnie konserwacji podwozia... czy w tych modelach była już blacha ocynk...? I czy jest potrzeba konserwacji podwozia...? A jeżeli taka istnieje to jakim środkiem najlepiej zakonserwować? Jak pamiętam wcześniej mając malucha konserwowałem go bitexem     
 
 
Będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi... 
 
 
                                           Pozdrawiam | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 26 Cze 2010,  06:46, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2010,  09:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ocynku nie było, bitex jest ok (o ile odpowiednio zrobiony) | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 LOY  		  
		 
         Członek Honorowy FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2010,  09:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sa juz tematy które dotycza tej kwestii
 
 bitex był dobry 20 lat temu ..bo niczego innego  nie było     ..to najgorszy syf jaki znam ..a rózne syfy poznałem 
 
tyle w temacie ..reszte sobie wyszukaj     | 
             
						
				_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysieks_mc  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2010,  21:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak, bitex jest dobry do konserwacji malucha i duzego fiata, bądź syrenki. Ja polecam baranek 3M do podwozia. Oczywiście miejsca gdzie jest korozja trzeba odpowiednio przygotować pod baranka | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 skola  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2010,  21:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Można tego baranka nałożyć na bitex ?? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Eryc [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2010,  23:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Do zabezpieczania profili i podwozi stosuje się wosk natryskowo. Do kupienia w specjalistycznych sklepach z materiałami lakierniczymi w opakowaniach najczęściej litrowych lub pięciolitrowych. Koloru bezbarwnego lub miodowego. Producent do wyboru. Masy poliuretanowe uszczelniające nie zabezpieczają aktywnie przed korozją tylko przed uderzeniami kamieni itp. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysieks_mc  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  10:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Eryc napisał/a: | 	 		  | Do zabezpieczania profili i podwozi stosuje się wosk natryskowo. Do kupienia w specjalistycznych sklepach z materiałami lakierniczymi w opakowaniach najczęściej litrowych lub pięciolitrowych. Koloru bezbarwnego lub miodowego. Producent do wyboru. Masy poliuretanowe uszczelniające nie zabezpieczają aktywnie przed korozją tylko przed uderzeniami kamieni itp. | 	  
 
 
środek o którym piszesz stosujemy tylko i wyłącznie w profile zamknięte. Nie nadaje się on na podwozia. Na podwozie kładziemy wyłącznie baranka. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  21:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pod tym wzgledem zdania sa podzielone, wiekszosc fachorow mowi ze beranek jest bez sesu, a wosk jaknajbardziej spelnia zadanie, baranek kladziemy tylko w miejsca napraw i tam gdzie sa ubytki orginalniej masy, no i pewnie na auta gdzie tego ustrojstwa nie stosowano, ja z doswiadczenia wybieram wosk     nie wymywa sie ladnie utrzymuje syf, a przedewszystkim sol z dala od blachy i zawsze mozna poprawic po wymyciu podwozia, a baran niestety jest dobry ale nakladany termicznie, jak w fabryce     
 
 
A na bitex to niestety tylko juz bitex bo nierealne jest pozbycie sie tego gowna i zastosowanie czegos lepszego | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 LOY  		  
		 
         Członek Honorowy FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Sty 2010,  09:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               chłopaki koniec wyscigów na technologie i teorie !
 
prawda jest taka ze półki uginaja sie od srodkówi technologii zabezpieczania ..mamy syntetyki ,masy bitumiczne ,woski ,kauczuki i pewnie duzo wiecej ...kazdy fachowiec ma swoja technologie zabezpieczania podwozia ..zazwyczaj jest tak ze rózna srodki ..sa mocna w róznych rzeczach ..jedne ..odporne na uderzenia ..inne na korozje i w koncu trudno je wiarygodnie porównac i wskazac lepszy .
 
Ogólnie powiem krótko ..wszystko lpeszy niz nic ..wszystko lepsze niz bitex . 
 
podwozie trzeba myc ..powłoke uzupełniac ..a i tak w naszych warunkach atmosferycznych ruda wyjdzie ..kwestia czasu     | 
             
						
				_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Sty 2010,  13:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a na ocynk warto to kłaść? | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Sty 2010,  19:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | odyniec napisał/a: | 	 		  | a na ocynk warto to kłaść? | 	  
 
 
Ocynk nie ocynk, zabespiecza sie wszystko | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Chrise  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Imię: Krzyś 
                  Wiek: 41  Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 33 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Cze 2010,  13:59   konserwacja podwozia, woj. śląskie
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!!
 
Jako że nie wiem jak i nie mam gdzie tego zrobić szukam jakiegoś zakładu (który polecacie) na terenie woj. śląskiego, który podejdzie do sprawy konserwacji podwozia w pełni profesjonalnie i zrobi to naprawdę dobrze a nie zamaże tylko z wierzchu jakimś smołowatym specyfikiem.
 
 
Proszę o wasze propozycję. | 
             
						
				_________________ Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mikolaj_r  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Mikołaj 
                  Wiek: 38  Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Cze 2010,  14:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zapytaj kolegi z osiedla    Odezwij się na PW w przyszłym tygodniu    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Chrise  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Imię: Krzyś 
                  Wiek: 41  Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 33 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Cze 2010,  22:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W takim razie do przyszłego tyg. na pewno się odezwę.
 
 
Dzięki    | 
             
						
				_________________ Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 scorpion69  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 65  Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2010,  22:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mam pytanko z tym tematem:
 
pod progami i tam gdzie podnosi się lewarkiem jest dużo przeżartej rdzy, nawet odpadają kawałki. czy lepiej zastosować fosol i następnie cynk w sprayu albo po fosolu jakąś farbę na rdzę np. Hammerite?
 
 
proszę o info     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Cze 2010,  07:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | scorpion69 napisał/a: | 	 		  | czy lepiej zastosować fosol i następnie cynk w sprayu albo po fosolu jakąś farbę na rdzę np. Hammerite?  | 	  Njapierw należy zastosować nową blachę... A Hammerite to syf, który do samochodu się nie nadaje (nawet do płotów się nie nadaje, bo odpryskuje choćbyś 10 warstw położył) | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 LOY  		  
		 
         Członek Honorowy FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Cze 2010,  08:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               łąpy precz od fosola -fosol jest do kibli człowieku !!
 
fosol ma zrace własciwosci i bez zneutralizowania  bedzie pogłębiał korozję . | 
             
						
				_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 scorpion69  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 65  Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Cze 2010,  09:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jackrzec napisał/a: | 	 		  | Njapierw należy zastosować nową blachę...  | 	  
 
co mam rozumieć przez nową blachę? mam kupić nowe progi ?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Cze 2010,  14:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jesli masz spore ubytki to i owszem, ale chodzi bardziej o przynajmniej sumiennie wykonane laty     | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |