[MK3] Nie kręci rozrusznik - czasami |
Autor |
Wiadomość |
chamsin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Radom
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 11:22 [MK3] Nie kręci rozrusznik - czasami
|
|
|
Witam. Jestem tu nowy, ale zanim zdecydowałem się napisać przejrzałem forum w poszukiwaniu podobnego problemu. Znalezione informacje nie pomogły, więc opiszę mój problem.
Czasami jest problem z odpaleniem samochodu - nie kręci rozrusznik, kontrolki w tym momencie przygasaja. Dzieje się to w różnych sytuacjach. I na zimnym silniku i gorącym. Już nie wiem, co może być przyczyną. Rozrusznik jest po regeneracji - szczotki i tuleje ( w specjalizowanym warsztacie). Puknięcie w rozrusznik w takim prezypadku nie pomaga. Często pomagało lekkie pchnięcie samochodu na biegu (bujnięcie). Po czymś taki rozruszni normalnie zaczynał kręcić i samochód odpalał. Dodam że poczyściłem też styki i klemy na akumulatorze. Wczoraj pojechałem po znajomą, zgasiłem silnik u niej pod blokiem. Nie chciał potem odpalić ( rozrusznik). Nie pomagały żadne sztuczki, odpaliłem go na pych. Pojechaliśmy do jej nowego mieszkania, tam zgasiłem samochód. Po obejrzeniu chaty autko odpaliło bez żadnych problemów. Co może być przyczyną takich problemów? Proszę o jakieś sugestie, tym bardziej, ze zbliża mi się termin badania technicznego...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 11:48
|
|
|
Czasami to znaczy że masz cisze absolutną? Przekręcasz kluczyk i nie dzieje się absolutnie nic,,, tylko kontrolki przygasają, czy jednak słychać np. cyknięcie z pod maski, a może słychać wycie rozrusznika? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
chamsin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Radom
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 11:58
|
|
|
Przygasają kontrolki, natomiast ja nie słyszę żadnego dźwięku. Zacząłem juz podejrzewać, że jakiś czujnik uniemożliwia rozruch, ale nie znam układów elektrycznych samochodów |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 12:11
|
|
|
Skoro przygasają kontrolki to coś ciągnie sporo prądu, zapewne rozrusznik który się jednak zacina (stawiałbym na to) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
chamsin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Radom
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 12:27
|
|
|
Powiem szczerze, że sam już nie wiem. Jak juz pisałem rozrusznik był regenerowany w zakładzie, który się w tym specjalizuje. Po regeneracji problem o którym pisałem pojawiał się dalej, więc rozrusznik pojechał do nich do sprawdzenia. Stwierdzili, że wszystko jest ok, a te "cuda" dzieją się dalej. Boję się np zgasić samochód przed przejazdem kolejowym. Po kazdym zgaszeniu silnika mam loterię, odpali, czy nie. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 12:58
|
|
|
Skombinuj sobie kawałek przewodu w izolacji takiego by starczył Ci od akumulatora do rozrusznika, w momencie kiedy przekręcisz kluczyk na start i tylko przygasną kontrolki, to zwolnij kluczyk (zapłon zostanie włączony, kontrolki się świecą), zaciągnij ręczny i upewnij się że masz auto na luzie, otwórz maskę, jeden koniec przewodu umocuj do dodatniej (+) klemy akumulatora, zazwyczaj jest tam gruby czerwony przwód (uwaga by nie zrobić zwarcia), a drugim końcem (nie dotknij gdzieś do silnika czy masy) dotknij do rozrusznika na starter (są tam 3 złącza - 2 duże śruby do jednej jest gruby przewód dołączony, oraz mała śrubka lub wsuwka z cienkim przewodem - to tam trzeba dotknąć) jak się zaiskrzy i nic się nie stanie, to jednak rozrusznik, jak odpali bez problemu, to coś z elektryka auta,,,
Jak masz wątpliwość jak odpalić na krótko, to cyknij fotki rozrusznika pod maską to obrazkowo wytłumaczę) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
chamsin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Radom
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 14:31
|
|
|
Dziękuję za sugestie, sprawdzę to, gdy znów wystąpi problem. Zdarza się to przypadkow. Pozdrawiam |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 19:17
|
|
|
Sprawdź masowy kabel między skorupą silnika a akumulatorem. A w ogóle, to sprawdź aku. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
chamsin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Radom
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 20:37
|
|
|
Akumulator kupiłem w zeszłym roku, Centra na gwarancji, ładowanie w porządku |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 20:59
|
|
|
chamsin napisał/a: | ładowanie w porządku | Do ładowania potrzebny jest niewielki prąd niż do zasilenia rozrusznika. Nie mówie że to masa, ale sprawdzić nie zaszkodzi. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
chamsin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Radom
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 23:07
|
|
|
Masz rację. przejrzę dokładnie wszystkie połaczenia, może coś przeoczyłem. Dziękuję za wszystkie rady. W razie problemów będę jeszcze szukał u Was pomocy.
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 09:38 ]
Witam. Zgodnie z sugestią przejrzałem wszystkie połaczenia, poczyściłem drobnym papierem sciernym mijsca styku podokręcałem porządnie śruby na połaczeniach elektrycznych. Wydawało mi się, że to pomogło. Rozrusznik kręcił za kazdym razem. Do wczoraj. Wyjechałem kilkanaście kilkometrów poza miasto załatwić pewną sprawę. Zgasiłem silnik, poszedłem do biura firmy, w której miałem sprawę do załatwienia. Po powrocie (po około 10 min. od zgaszenia silnika) gdy spróbowałem uruchomic samochód, rozrusznik odmówił spółpracy. Standardowy obiaw/ Po przekręceniu kluczyka przygasły tylko kontrolki (uruchomił się także wentylator na chłodnicy) i cisza. Idąc za radą zwarłem wkrętakiem dwie śruby na automacie dużą i małą i rozrusznik zakręcił be żadnych problemów. Gdzie szukac przyczyny? Czy jest jakiś czujnik odcinający możliwość rozruchu w jakichś określonych sytuacjach (zbyt wysoka temperatura, położenia wału)? Gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy? Dodam, że akumulator ma rok, a rozrusznik był remontowany, były w nim wymienione tuleje i szczotki. Proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam |
|
|
|
|
wader87 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 11:49
|
|
|
i co dalej sie dzieje? Poniewaz tak przegladam ten temat i mam identyczna sytuacje - tylko tyle ze nie regenerowałałem rozrusznika. |
|
|
|
|
chamsin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 12:21
|
|
|
Tak, dzieje się tak w najróżniejszych sytuacjach. Nie występuje to nagminnie, w większości przypadków samochód odpala bez problemu, ale losowo zdarza się, że rozrusznik milczy. Np w sytuacji, gdy samochód zgaśnie podczas ruszania lub gdy zgaszę silnik np gdy na kogoś czekam itp itd. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 12:33
|
|
|
chamsin, jak dopisujesz sam pod swoim postem, to poproś kogoś np. na ShoutBoxie o dospane czegoś bo się temat nie odnawia jako nieprzeczytany i nie widać że coś dopisane jest,,, jak na krótko rozrusznik zakręcił bez problemu, a z kluczyka nie chciał to prawdopodobnie winna jest kostka stacyjki (lub coś innego szwankuje w obwodzie startera, ale zacząłbym od kostki) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
122gruby
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Przemysław
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 1 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 10 Gru 2012, 20:17
|
|
|
Witam .
Mam podobny problem co chamsin . tylko że w moim przypadku rozrusznik wogole nie kreci . Gdy przekrecam kluczyk kontrolki przygasaja. A z kolei na krotko rozrusznik dziala.
Co moze byc przyczyna takiego defektu ?
Z gory dziekuje .
pozdrawiam |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Gru 2012, 09:06
|
|
|
Marcinowaty, U mnie ten problem rozwiązało wymiana kostki stacyjki,a przed tym wymieniłem sprawny rozrusznik,kable,złączki i nic. Po wymianie kostki stacyjki jak ręką odjął |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 11 Gru 2012, 19:38
|
|
|
"kostka stacyjki" ma się rozumieć że jest to pod osłoną kolumny kierowniczej i jest to przekaźnik ? |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Gru 2012, 21:56
|
|
|
Krzysiek napisał/a: | kostka stacyjki" ma się rozumieć że jest to pod osłoną kolumny kierowniczej i jest to przekaźnik ? | To nie jest żaden przekaźnik tylko czarna kostka z twardego plastyku z wychodzącymi przewodami(chyba 4 jak dobrze pamiętam) przykręcona pod częścią typowo mechaniczną-blokada+mechanizm kluczyka |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
|