| Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014,  19:49
 | [MK3] Dolot ciepłego powietrza do silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lis 2009,  18:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcinowaty, nie mam wtryskiwacza, napisałem 1,1/1.3 a nie 1,1i czy 1,3i   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qniu   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Lut 2009
 Posty: 65
 Skąd: Krk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2010,  19:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pozwolę sobie odkopać temat   Wie ktoś może jak rozebrać tą rurę od puchy filtra i wywalić ten termostat w dolocie?
  Najlepiej w miarę bezinwazyjnie   |  
				| _________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2010,  19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Qniu, a zaglądałeś w ogóle pod maskę? odkręć 3 śruby mocujące puchę, zabierz ją sobie do domu, rozepnij zatrzaski i rób masakrę dużym śrubokrętem   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qniu   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Lut 2009
 Posty: 65
 Skąd: Krk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2010,  20:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zaglądałem i to nieraz  Puszkę filtra też nieraz ściągałem  Chodzi właśnie o to że nie bardzo wiem jak to rozebrać tak żeby tego nie uszkodzić. A z tymi zatrzaskami to chodzi o te zatrzaski od pokrywy filtra, czy są tam jeszcze jakieś inne ustrojstwa dzięki którym można odpiąć tą rurę i ją rozebrać? Btw, tą masakrą to mnie przeraziłeś  :P |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2010,  20:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak dobrze pamiętam, to rura wchodzi w puchę na zatrzaski - trzeba pokombinować z rozpięciem (uwaga na kruchość plastiku na mrozie). ale do wybebeszenia (tzn destrukcji  ) tego układu z termostatem nie jest chyba konieczne rozpinanie dolotu   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qniu   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Lut 2009
 Posty: 65
 Skąd: Krk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2010,  20:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bidżej napisał/a: |  	  | ale do wybebeszenia (tzn destrukcji  ) tego układu z termostatem nie jest chyba konieczne rozpinanie dolotu   | 
 No właśnie tego nie jestem pewien, mi się wydawało że trzeba całą tę rurę rozebrać i jakoś to ustrojstwo wyciągnąć
  Z tym że niewiem jak  Ale jeśli da się to zrobić prościej to ja sie chętnie dowiem   |  
				| _________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2010,  21:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wywalenie tej klapki to nieporozumienie, teraz zima przekornie spalanie wzrasta a nie spada,,, ale ja nikogo nie będzie przekonywał |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2010,  21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix, z tego powodu u mnie termostacik siedzi  ale jak komuś nie działa to czemu go nie wywalić... |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qniu   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Lut 2009
 Posty: 65
 Skąd: Krk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2010,  22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | No ja myślę żeby go wywalić dopiero na wiosnę, bo jakoś nie wyobrażam sobie -15 za oknem i zimnego powietrza  Zresztą... u mnie i tak się urwało to cięgło co porusza tą klapką i póki co jest na stałe zablokowane w pozycji "ciepłe" za pomocą gwoździa  Choć z drugiej strony spotkałem się na którymś forum z opinią, że właśnie na zimnym powietrzu auto powinno mniej palić, niemniej jednak kłóci się to z moją dotychczasową wiedzą   |  
				| _________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2010,  22:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | bo ktoś ostre głupoty tam popisał... jeśli pękło cięgno to zamiast wywalać całość po prostu bym je skleił. a zablokowanie na stałe na ciepło też nie jest dobre jeśli chodzi o szumnie nazywane OSIĄGI
   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qniu   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Lut 2009
 Posty: 65
 Skąd: Krk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2010,  22:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | bo ktoś ostre głupoty tam popisał... | 
 Też tak myślę, aczkolwiek zawsze warto się upewnić
   
 A termostat to i tak wolę wywalić, coby mieć zimne powietrze i wolny przelot i więcej KUNIUF pod maską
  Zresztą, nawet niewiem czy on działał wcześniej... A co do ciepłego powietrza to teraz jest taka pora że mocy za dużo nie trzeba a przynajmniej autko mniej pali  Przynajmniej w teorii   |  
				| _________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Sty 2010,  07:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to żebyś się nie zdziwił,,, to że niektórzy odczuwają więcej mocy to bardziej samo sugestia niż fakt,,, jeśli nawet silnik jest "mocniejszy" to tylko dlatego że więcej pali,,, 	  | Qniu napisał/a: |  	  | wolę wywalić, coby mieć zimne powietrze i wolny przelot i więcej KUNIUF pod maską   | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qniu   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Lut 2009
 Posty: 65
 Skąd: Krk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Sty 2010,  10:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | No wiesz, ja nie liczę na +10KM i +20Nm  Ale pewna poprawa powinna być... Wiem że niejedna osoba na forum robiła taki mod i sobie chwaliła, więc w jakimś stopniu to chyba działa. A co do większego spalania, to wiadomo że im więcej powietrza i im ono zimniejsze, tym więcej paliwa potrzeba (choć jak wspominałem, na którymś forum ktoś stwierdził na odwrót :yyy: ). A więcej mieszanki to większe bum  Cóż, mam zamiar się z tym pobawić  się przekonać   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  11:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! 
 Po przeczytaniu chyba wszystkich tematów traktujących o dolocie ciepłego/zimnego powietrza postanowiłem sprawdzić jak to wszystko prezentuje się u mnie.
 
 Na początku sprawdzenie czy termostat jest sprawny.
 
   
 W celu rozgrzania postanowiłem polewać go przez dłuższy okres czasu wrzącą wodą. Okazał się sprawny 'dyszel' zaczął się wysuwać. Biorąc pod uwagę, że woda miała prawie 100 stopni to termostat rozgrzał się zapewne do 90-kilku.
 
 Tak wygląda klapka w pozycji gdy ciepłe otwarte - zimne zamknięte
 
   
 Tak natomiast w pozycji ciepłe zamknięte - zimne otwarte (tutaj fotka przy zimnym termostacie, gdyby był ciepły dało by się jeszcze bardziej wychylić klapkę, ponieważ nie blokowałby jej ząbek od popychacza)
 
   
 Po podgrzaniu termostatu przeze mnie była w mniej więcej takiej pozycji
 
   czyli takie pół na pół.
 
 Teraz pytanie. Do jakiej temperatury może rozgrzać się termostat, czy może rozgrzać się na tyle aby dać pełny przepływ zimnego powietrza? Czy po prostu temperatura, którą ja na nim wytworzyłem jest niższa od naturalnie osiąganej?
 
 
 Może przy okazji moich fotek osoby, które nie mają pojęcia 'jak to działa' po części coś załapią
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  11:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | kolego, klapkę do pozycji "ciągnij zimne" tak czy tak ustawia przepływ powietrza dzięki odpowiedniemu wyważeniu klapki. zajrzyj w dolot przy pracującym silniku i dodaj gazu - klapka powinna się otworzyć. termostat odpowiada tylko za bieg jałowy. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  12:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za info. Rozumiem, że przy dodaniu gazu, czy na biegu zasys powietrza jest o wiele większy więc klapka wychyla się dzięki dużemu przepływowi powietrza. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  13:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | bidżej, Jeszcze jedna sprawa. Wcześniej (w sumie dawno temu) pisałeś, że przy zimnym termostacie klapka powinna 'dyndać'. Co przez to rozumiesz? U mnie sprężynka tak trzyma klapkę, żeby domyślnie szło ciepłe (trzeba użyć troszeczkę siły żeby ręcznie przestawić na 'ciągnij zimne' także w moim rozumieniu nie dynda), a nawet jak go gazowałem i zaglądałem do wlotu, to klapka nie przestawiała się na 'ciągnij zimne' tak jak to ustaliliśmy posty wyżej. Czyżby sprężynka za mocno trzymała klapkę, czy może decydującym czynnikiem wpływającym na przestawienie klapki na 'ciągnij zimne' ma większy zasys powietrza (większe obroty) + pęd wpadającego powietrza z prędkości jazdy? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  13:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | dyndać - tzn dawać się swobodnie przestawiać. wtedy przy małym przepływie pod własnym ciężarem klapka opada i dolot zimnego powietrza się zamyka. u mnie tam nie ma żadnej sprężynki... postaram się zajrzeć do tego wieczorem - być może coś jest zdekompletowane, ale nic tam nie grzebałem   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  13:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | ano właśnie   
 to fotka z pierwszego postu tego tematu
 http://img233.imageshack....97/50243339.jpg
 tutaj też widać sprężynkę, która utrzymuje na pozycji ciągnij ciepłe, i daję sobie rękę uciąć, że od samego zasysu powietrza nie przestawi się na ciągnij zimne, jedynie dzięki działaniu termostatu.
 Może rozwiązaniem pośrednim będzie delikatne rozciągnięcie spręzynki, aby klapka swobodniej (przy udziale mniejszej siły) wychylała się do pozycji 'zimne'
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |