[MK3] Obroty - falowanie |
Autor |
Wiadomość |
devill1991
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 55 Skąd: KBC
|
Wysłany: 18 Lip 2010, 21:12 [MK3] Obroty - falowanie
|
|
|
Mam taki problem, podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło lub dam na luz skaczą mi obroty. Raz mam 1500 raz 2500 czasem nawet 3000. Czy to silniczek krokowy? Jeśli tak potrzebowałbym owy po pieniądzach w miarę. Jest on z jakimś podciśnieniem na 4 śruby. |
_________________ Była czarna xr2i-> motorkiller+ durszlak= żyletki
Już jest biała xr2i-> perełka^^ -> urwana korba= żyletki
kolejna biała xr2i-> na śrubki
SZACENUK! |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 19:09, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
fars [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lip 2010, 21:16
|
|
|
krokowy mam z dwa takie moge ci wysłac za free ale nie dam głowy czy są dobre :( chyba ze luknąc ci ile nówka? |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 18 Lip 2010, 21:23
|
|
|
Cytat: | krokowy | będzie raczej odpowiadał za falowanie obrotów, za "zawieszanie" się obrotów bardziej odpowiada CCP. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
fars [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lip 2010, 21:33
|
|
|
poszukam to i to i jutro ci to puszcze jak chcesz za free, potem jak odbierzesz i bd dobre to odpalisz na piwko |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20 Lip 2010, 16:10
|
|
|
Podłączę się pod temat.
Moje falowanie z perspektywy obrotomierza wygląda następująco:
Obroty prawidłowe na luzie, spadek do 400-500, wzrost do 1000-1100, chwile utrzyma i za chwile znowu spadek.
Z perspektywy silniczka krokowego: popychadełko z silniczka trzyma równe prawidłowe obroty, po kilku sekundach zaczyna się chować w obudowie, obroty idą w dół, przy obrotach krytycznych ponownie zaczyna się wysuwać no i wiadomo łapie prawidłowe obroty, chwile je potrzyma i znowu się zaczyna powoli wsuwać no i tak w kółko.
Oczywiście zapomniałem dopisać, że dzieje się to tylko na postoju, w trakcie jazdy niezależnie z jaką prędkością obroty na luzie trzymają się.
Myślałem, że to ewidentna wina silniczka krokowego, więc po kosztach kupiłem z allegro używkę, jednak pracują identycznie tzn tak samo wsuwają się zmniejszając obroty. Pracują identycznie, więc wnioskuję, że raczej są sprawne.
CPP w bardzo dobrym stanie wizualnym, izolacja kabelków elastyczna, nie spękana. Oporność idzie bardzo płynnie od bodajże 1,4 do 5,4.
Co wg Was powinienem jeszcze sprawdzić, co zrobić? |
Ostatnio zmieniony przez Rebel 20 Lip 2010, 16:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20 Lip 2010, 16:16
|
|
|
rwiezel napisał/a: | Co wg Was powinienem jeszcze sprawdzić, co zrobić? | Filtry wymieniałeś? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20 Lip 2010, 16:17
|
|
|
Filtr paliwa, powietrza, olej + filtr i świece. Wszystko na początku czerwca |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20 Lip 2010, 16:26
|
|
|
Mi to wygląda jednak na CPP. Jego wygląd i opór to nie wszystko, bo pod obciążeniem może jest gdzieś minimalna przerwa i komp łapie błąd i głupieje. Spróbuj zresetować prawidłowo kompa. Jak to zrobić poszukaj: http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/search.php (wpisz reset kompa) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20 Lip 2010, 16:53
|
|
|
Cena niska, spróbować możesz. Zaszkodzic na pewno nie zaszkodzisz, chociaż na 100% nie wiadomo czy to CPP padł, dlatego piszę, że wg mnie, ale mylić się mogę, nie widząc tego na własne oczy. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20 Lip 2010, 16:55
|
|
|
Jak najbardziej rozumiem. W takim razie nasuwa mi się pytanie. Co jeszcze może być odpowiedzialne za takie falowanie obrotów oprócz krokowego i CPP? |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20 Lip 2010, 20:47
|
|
|
Freeman napisał/a: | W ostateczności może to powodować VSS | Na postoju raczej nie VSS... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Lip 2010, 21:43
|
|
|
Czy ja wiem, a jak się popsuł tak że generuje impulsy na postoju? Nie wiem czy to możliwe,,, nie zaszkodzi odczepić czujnik i zobaczyć co się stanie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21 Lip 2010, 12:06
|
|
|
W takim razie gdzie znajdę ten VSS? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Lip 2010, 13:29
|
|
|
Szybciej byś w szukajke wpisał VSS i byś znalazł niż czekał aż ktoś napisze,,, w mk3 VSS jest wkręcony w skrzynkę biegów, a linka licznika jest wkręcona w VSS,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
devill1991
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 55 Skąd: KBC
|
Wysłany: 1 Sie 2010, 12:32
|
|
|
U mnie obecnie problem znikł. Powód- silniczek krokowy, ccp, lewe powietrze na przewodzie do map sensora. |
_________________ Była czarna xr2i-> motorkiller+ durszlak= żyletki
Już jest biała xr2i-> perełka^^ -> urwana korba= żyletki
kolejna biała xr2i-> na śrubki
SZACENUK! |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Sie 2010, 12:48
|
|
|
czyli standard |
_________________
|
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Sie 2010, 23:07
|
|
|
devill1991 napisał/a: | Powód- silniczek krokowy, ccp, lewe powietrze na przewodzie do map sensora. |
I wszystkie trzy rzeczy na raz ?? |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 5 Sie 2010, 16:00
|
|
|
Witam ponownie!
Niektórych może to mocno zdziwić, bo w przypadku falowania zawsze mówi się CPP albo krokowy. W moim przypadku to jest najprawdopodobniej uszkodzony MAP Sensor. Dzisiaj, gdy regulowałem sobie zawory przyszło mi do głowy odpalić auto z odłączonym (wtyczka) MAP Sensorem. Zdziwienie niesamowite! Obroty w 100% normalne, szybsze wkręcanie się i w ogóle o niebo lepiej.
Teraz pytanie: Jakie skutki uboczne niesie ze sobą jazda bez podłączonego MAP Sensora? Pytam bo pewnie nie prędko zorganizuje sobie inny, więc czy na razie w miarę bezpiecznie można jeździć bez niego? |
|
|
|
|
|