[MK3] Kody błędów- nie wiem co jest nie tak |
Autor |
Wiadomość |
eden13
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 16 Skąd: K-Koźle
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 12:58 [MK3] Kody błędów- nie wiem co jest nie tak
|
|
|
A więc tak robiłem test odczytania kodów błędów i nastąpiły takie błędy:
na zgaszonym silniku :
48- stycznik regulacji biegu jałowego
i błędy z ostatnich 20 cykli pracy silnika:
45-czujnik prędkości pojazdu
37-czujnik cisnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
na zapalonym silniku:
46-zbyt duża prędkość obrotowa biegu jałowego podczas kontroli
47-zbyt mała prędkość obrotowa biegu jałowego podczas kontroli
Test na zapalonym silniku jest najbardziej nie zrozumiały bo nie wiem czy ma za duże obroty czy zamałe i wogole nie wiem co mam o tym myśleć.
Jeżeli chodzi o test na zgaszonym to co to jest ten stycznik regulacji biegu jałowego i gdzie sie znajduje i o co w nim tak naprawde chodzi?? Musze dodać że auto zazwyczaj gazuje i wchodzi sam na wysokie obroty i występuje specyficzne falowanie wolnych obrotów . Wiec ustawilem krokowca na odpowiedni poziom obrotów i go odlączyłem . Oczywiscie na potzreby testu go podlączyłęm spowrotem ale auto juz nie falowało jak zawsze.
I jescze jedno pytanie ponieważ pytałem sie mechanika co to moze byc to mi powiedział ze albo czujnik podcisnienia albo sonda lambda a w kodach błędu mi pokazało że czujnik podcisnienia jest nie tak wiec duze prawdoppodobienstwo ze to właśnie ten czujnik ale wole sie spytać was czy wy też tak podejrzewacie jak ja? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 13:47
|
|
|
Cytat: | stycznik regulacji biegu jałowego | to jest właśnie to coś w 1.1/1.3i potocznie i szumnie zwane krokowcem.
czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym to MAP (Manifold Absolute Pressure) sensor.
wszelkie informacje o jednym i drugim znajdziesz na forum przez szukajkę.
co do testu na odpalonym silniku to na pewno dobrze go przeprowadziłeś? -> KLIK |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
eden13
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 16 Skąd: K-Koźle
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 15:13
|
|
|
bidżej: raczej dobrze przeprowadziłęm test bo wydrukowałem sobie ten opis i robiłem wszystko punkt po punkcie. Po za tym na początku probowałem zrobic na zimnym silniku ale sie nie dało to pojechałem nim pojezdzic i dopiero wtedy test mi zaczął wychodzić. Ale moge go przeprowadzić jeszcze raz.
Bidżej a jak myślisz czy to jest raczej pewne ze to jest ten krokowiec bo nie chce tracić kasy na marne. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 15:18
|
|
|
sam o tym napisałeś w pierwszym poście, że krokowiec jest uwalony. a zanim zaczniesz wydawać kasę, to przejrzyj forum (daleko nie trzeba szukać) - jest napisane jak reanimować CPP i krokowy dla 1.1/1.3. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 15:36
|
|
|
U mnie na odpalonym tak samo wyskakiwał 46 i 47 na przemian, a to wszystko przez falujące obroty. |
|
|
|
|
eden13
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 16 Skąd: K-Koźle
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 16:00
|
|
|
Bidżej właśnie ze reanimowałem krokowca a CPP wg poradnika nie trzeba bo opór sie zmienia w miarę przesuwania się dźwigienki.
rwiezel i co wymienileś krokowca i juz wszystko działa jak należy? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 18:35
|
|
|
eden13 napisał/a: | rwiezel i co wymienileś krokowca i juz wszystko działa jak należy? |
Wymieniłem krokowego a po kilku dniach CPP, co prawda na używane, bo nie dysponuje zbytnio funduszami, a jak wiadomo to są dosyć drogie zabawki. Krokowy pracuje tak samo jak stary, po wymianie CPP wydaje się być coś lepiej, ale w baku były same opary więc silnik nie miał co pić. Jutro będę wiedział co i jak ale czarno to widzę.
Wracając do twojego błędu Nr 37. Także robiłem sobie ten test i też miałem ten błąd. Zastanawiałem się co to za czujnik ciśnienia, aż do wypowiedzi bidżeja kilka postów wyżej.
...i tu teraz moja prywata. Jak można dokładnie sprawdzić sprawność MAP'a oprócz odłączenia wężyka i obserwowaniu reakcji silnika. Przyjmijmy, że przy podłączonym wężyku do MAP'a silnik pracuje prawidłowo. Odłączam wężyk, silnik zaczyna dziwnie pracować. To znak, że MAP jest sprawny? Żeby nie było to szukałem dużo o MAP sensorze i niczego innego oprócz odłączenia wężyka podciśnienia i obserwowaniu reakcji w pracy nie doszukałem się. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 18:40
|
|
|
rwiezel napisał/a: | To znak, że MAP jest sprawny? | Nie, to zonacza że silnik dostaje lewe powietrze, a ponadto MAP pokazuje błąd i komp uśrednia dawkę paliwa.. Zatkaj ten wężyk, to wyeliminujesz lewe powietrze, ale błąd i tak będzie. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.