[MK3] Odpala dopiero po dodaniu gazu |
Autor |
Wiadomość |
Widawa
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Artur
Wiek: 36 Dołączył: 14 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: S-c
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 10:06 [MK3] Odpala dopiero po dodaniu gazu
|
|
|
Witam
bylem u znajomych wczoraj no i jak juz sie rozeszli wszyscy wsiadam do auta i bach nie pali, no to na popych odpalila fiescinka i wszystko bylo ok w czasie jazdy, podjechalem do sklepu zgasilem i znowu problem przy wcisnietym gazie przekrece kluczyk i odpala z problemami ale bez gazu to zero reakcji na przekrecenie kluczyka w stacyjce ;( |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 27 Sie 2010, 11:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 10:22
|
|
|
W profilu masz gaźnik i czy faktycznie go masz czy może jednak mono? Widawa napisał/a: | ale bez gazu to zero reakcji na przekrecenie kluczyka w stacyjce | Nawet rozrusznik nie kręci? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 10:34
|
|
|
w sensie, że jak dodajesz gazu do dławi się? a bez dodania gazu słychać rozrusznik czy nic się nie dzieje? |
_________________
|
|
|
|
|
Widawa
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Artur
Wiek: 36 Dołączył: 14 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: S-c
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 10:39
|
|
|
nie leci paliwo z wtryskiwacza jak pedal gazu nacisne przy zdjetym filtrze powietrza wiec mono chyba
Nie slychac rozrusznika nawet lampki nie przygasaja pompa paliwa pracuje wiec wciskam pedal gazu i trzymam wcisniety nie ma max przekrecam kluczyk w ostatnie polozenie i zaczynam gaz puszczac i dodawac no i odpala po czym normalnie sie jedzi |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Widawa
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Artur
Wiek: 36 Dołączył: 14 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: S-c
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 10:46
|
|
|
100% montowtrysk |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 11:14
|
|
|
Widawa napisał/a: | Nie slychac rozrusznika nawet | Gdzieś masz przerwę w obwodzi skoro bez gazu nie kręci a z gazem kreci,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Widawa
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Artur
Wiek: 36 Dołączył: 14 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: S-c
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 14:53
|
|
|
teraz sie poprawilo samo i dziala juz rozrusznik odpala normalnie
gdzie szukac pod maska czy cala instalacje? |
|
|
|
|
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 21 Wrz 2011, 13:55
|
|
|
Witam,
Miałem problem z zalewaniem silnika. Zaczytałem kody błędów i wyszło map sensor i sonda lambda. Sonda była nówka, a map sensor wymieniłem. Teraz silnika nie zalewa, ale mam problem z odpalaniem na zimnym silniku.
Samochód odpala tylko po dodaniu gazu. Nawet jak już zapali i puszczę gaz to gaśnie. Jak już ruszę to auto jedzie normalnie, tylko jak puszczę gaz to gaśnie Trwa tak przez mniej więcej minutę po odpaleniu. Później wszystko działa elegancko. Nie gaśnie na wolnych obrotach, nie szarpie itp. Obroty się nie zawieszają.
Robiłem reset i po resecie też nie odpala bez gazu...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Wrz 2011, 16:02
|
|
|
cpp i silnik krokowy? |
_________________
|
|
|
|
|
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 21 Wrz 2011, 16:43
|
|
|
Krokowy czyściłem zgodnie z FAQ trzy tygodnie temu.
CPP na oko wygląda ok. Muszę go jeszcze sprawdzić. Ale trochę dziwne, że na zimnym auto szaleje, a jak się trochę przejedzie to idzie jak burza. Tak jakby tylko na "ssaniu" gasło.
No nic będę kombinował i jak to zrobię to muszę się pozbyć tego auta jak najprędzej bo co chwilę coś nowego wyskakuje... Istna skarbonka... |
|
|
|
|
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 21 Wrz 2011, 18:02
|
|
|
bojarek napisał/a: | Mazi89: Mazi89 napisał/a: | jak to zrobię to muszę się pozbyć tego auta jak najprędzej bo co chwilę coś nowego wyskakuje... Istna skarbonka... | Myślisz, że "nowy" używany nie będzie skarbonką? To autko już prawie ogarnąłeś... |
"Prawie" |
|
|
|
|
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 27 Wrz 2011, 17:35
|
|
|
CPP sprawdzony, działa bez zarzutu. Krokowy był nie dawno czyszczony więc powinien być ok.
Dziwi mnie to, że po rozgrzaniu samochód pali normalnie. Na zimnym silniku tak jakby był zalewany paliwem bo jak trzymam ten gaz to słychać "wystrzały" nie spalonego paliwa i silnik chodzi nie równo.
Zauważyłem też, że w niektóre dni auto pali normalnie. Tak jakby losowo sobie paliło, a inne dni nie paliło
Może to jakiś czujnik temperatury? Btw czujnik wkręcony w kolektor dolotowy od spodu jak się wyciąga i sprawdza? |
|
|
|
|
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 5 Paź 2011, 14:03
|
|
|
Ma ktoś jakieś pomysły ? Sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz krokowca i CPP. Wszystko ok z nimi. Po odłączeniu map sensora, podmianie na inny też nie pali więc map sensor raczej odpada. Może moduł zapłonowy? Cewka, kopułka? |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 5 Paź 2011, 15:41
|
|
|
Mazi89 napisał/a: | Btw czujnik wkręcony w kolektor dolotowy od spodu jak się wyciąga i sprawdza? |
http://fordfuelinjection.com/?p=28
Mazi89 napisał/a: | Sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz krokowca |
W jaki sposób? |
|
|
|
|
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 5 Paź 2011, 22:36
|
|
|
Rebel napisał/a: | W jaki sposób? |
Rozebrałem krokowca i sprawdzilem czy blaszki przewodzą prąd tak jak w instrukcji:
"trzymając przyłożone końcówki miernika naciskasz blaszkę, tak, żeby obwód został przerwany, następnie ja puszczasz i patrzysz czy połączenie pomiędzy nimi przewodzi"
Dodatkowo przy zdemontowanej obudowie filtra powietrza sprawdziłem czy przy odpalaniu końcówka się wysuwa. Wysuwa się. Po za tym jak już auto się "zagrzeje" to obroty trzyma normalnie.
Tak jak piszę jest to strasznie dziwne. Silnik jest po prostu zalewany bo nawet jak jedzie to szarpie na wolnych obrotach. Ewentualnie nie pali nie wszystkie gary. Czy to możliwe że cewka czy kopułka (dokładnie nie wiem bo nie znam się na elektryce) zaczyna dobrze działać po rozgrzaniu i przez to nie miałby iskry któryś z cylindrów ?
Pozdrawiam, Szymon |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 6 Paź 2011, 12:56
|
|
|
No dobra... a czy przed odpaleniem końcówka krokowca styka się z tą stopką od przepustnicy delikatnie ją otwierając? |
|
|
|
|
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 00:10
|
|
|
Rebel napisał/a: | No dobra... a czy przed odpaleniem końcówka krokowca styka się z tą stopką od przepustnicy delikatnie ją otwierając? |
Tzn. przy przekręceniu kluczyka na zapłon czy jak to się zwie. Tak żeby się świeciły wszystkie kontrolki, ale nie kręcił rozrusznikiem? Bo jak tak to nie styka się.
Btw pojawił się nowy problem ;P Jak jadę to przy dodaniu gazu coś strasznie buczy przy silniku... Jutro zrobię test buzerkiem i sprawdzę czy jakaś śrubka się nie poluzowała/nie dokręciłem czy coś. Taki dziwny dźwięk. Ale jest on tylko przy dodawaniu gazu bo jak puszczę go nawet przy 3 tysiącach obrotów to silnik słychać normalnie. Aha no i ciężko mi się wkręcał powyżej 3 tysięcy. Prawie wcale.
Pokombinuję jeszcze jutro, ale już mnie szlag trafia. |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 00:54
|
|
|
Mazi89 napisał/a: | Bo jak tak to nie styka się. |
No to w takim razie chyba nie dobrze. Nie dam sobie ręki uciąć ale krokowiec powinien delikatnie uchylać przepustnice przed rozruchem. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale z tego co pamiętam to tak właśnie powinno być. |
|
|
|
|
|