| 
		[MK3] Problem z akumulatorem | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Moher  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2010,  16:29   [MK3] Problem z akumulatorem
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Mam fieste 1.3 z 1995 roku i od 3 dni problem z akumulatorem
 
Aku ma rok, autko zapalalo bez najmniejszego zajakniecia latem i zima az tu nagle po bardzo ulewnym deszczu z rana nie zapali (klakson nie dzialal, zegarek sie nie palil totalne 0 )
 
Pomyslalem ze przez niezbyt czeste uzytkowanie sie rozladowal wiec wyciagnalem akumulator naladowalem na full i nastepnego dnia wkrecilem go z powrotem. Wszystko bylo ok. Niestety w nocy znowu przyszla porzadna ulewa i rano znowu ten sam problem   
 
Czy jest mozliwe ze przez wode ktora naciekla do tego "czujnika"(po demontazu) ktory informuje o zapalonych swiatlach przy otwartych drzwiach rozladowal sie aku? ( jezeli go wyciagne dziurke zakleje tasma albo czyms to bedzie ok? czy bedzie mnie przez caly czas informowalo o otwartych drzwiach lub cos w tym stylu i prad bedzie uciekal?
 
 
 
 
Zeby nie zakladac kolejnego tematu chcialbym tylko sie spytac czy te czesci beda pasowaly do mojej fiesty:
 
- filtr paliwa  (czy moze kupic ten tanszy: 
 
filtr paliwa2 )
 
-    filtr powietrza 
 
- świece 
 
- kable 
 
- termostat  i uszczeleczka | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010,  16:31, w całości zmieniany 3 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2010,  16:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wyłącz we wnętrzu lampkę na "0" i będziesz miał z głowy czujniki w drzwiach,,, sprawdź raczej ładowanie,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2010,  16:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moher - weź i przycisk lampki wnętrza przełącz w takie położenie, żeby się nie zapalał po otworzeniu drzwi - proste   
 
 
Co do samego przycisku... on jest normalnie zwierny - znaczy to tyle, że wodę musiałbyś mieć nie na zewnątrz, a w środku, od strony nadkola. Ciężki temat    Zrób w/w test i napisz jak to wygląda.
 
 
Swoją drogą - sprawdziłbym pobór prądu na postoju. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2010,  16:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Moher napisał/a: | 	 		  | - termostat i uszczeleczka | 	  Termostat trochę przydrogi, za 17 zeta można taki z kompletem uszczelek w komplecie dostać,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Moher  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2010,  17:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na miedzianym "przylaczu" tego przycisku jest zielony osad a wiec woda dostaje sie do wewnatrz      Lampka natomiast jest caly czas w pozycji 0. Pobor pradu bede mogl sprawdzic dopiero we wtorek wiec dam znac jaki jest, chyba ze cos sie wymysli do tego czasu.
 
 
Termostat sprobuje gdzies znalezc tanszy a co do filtra paliwa, warto brac ten drozszy? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2010,  19:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Moher napisał/a: | 	 		  | Lampka natomiast jest caly czas w pozycji  | 	  No to zwarcie krańcówki nie robi na niej żadnego wrażenia, może być zanurzone w wodzie i nie będzie rozładowywać akumulatora,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Moher  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sie 2010,  14:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a czy jest szansa ze prad nie docieral do lampki? Gdzies po drodze sie rozchodzil np tam przy tym skorodowanym zlaczu w czujniku i rozladowywal aku? Bo nie przypominam sobie zeby ta lampka dzialala dlatego zalozylem z gory ze byla ciagle na pozycji 0. i teraz chcialbym sie tez dowiedziec czy wlasnie pozycja 0 jest wtedy gdy przelacznik lampki znajduje w srodkowym polozeniu? Bo tak wlasnie u mnie jest.
 
 
 
 
# nie wiem czy to w czyms pomoze ale od dluzszego czasu nie dzialal ten czujnik przy drzwiach tzn moze z 2 razy na miesiac zadzialal a tak to byl nie sprawny | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sie 2010,  15:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Moher napisał/a: | 	 		  | Gdzies po drodze sie rozchodzil np tam przy tym skorodowanym zlaczu w czujniku i rozladowywal aku? | 	  Raczej nie,,, jedynie może na buzer świateł, ale ten nie piszczy jak światłą nie sa zapalone,,, 	  | Moher napisał/a: | 	 		  | teraz chcialbym sie tez dowiedziec czy wlasnie pozycja 0 jest wtedy gdy przelacznik lampki znajduje w srodkowym polozeniu? | 	  Tak, środek to OFF, jedno skrajne położenie to ON (świeci zawsze) a drugie to AUTO (jak są drzwi otwarte) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Moher  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  16:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A moze byc tak ze jest przebicie na kablach WN? i przez wilgoc po deszczu rozladowuje mi aku? Bo z tego co widze to te przewody chyba nie byly wymieniane od nowosci | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  16:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na kablach WN nie ma napięcia jak silnik nie pracuje,,, jak dostaną przebicia i wilgoć wejdzie w kable WN to silnik przestanie kręcić jak trzeba lub wcale nie odpali,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Moher  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  16:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wyczytalem ze jak podlacza sie akumulator i przy tej operacji iskrzy to znaczy ze gdzies jest przebicie, prawda to? Mozna to jakos wykorzystac przy szukaniu przyczyny? Np odlaczajac bezpieczniki i sprawdzac czy nadal przeskakuja iskry? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  20:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moher, Dobrze kombinujesz-tam gdzie przestaje iskrzyć(po wyjęciu bezpiecznika)jest kuku    
 
Ty Moher a z jakiego Tarnowa jesteś?    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Moher  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  20:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jutro sprawdze co z tego wyjdzie ale watpie zeby zadzialalo (chyba ze przez noc i w ciagu dnia bedzie padalo bo jak nie jest bardzo wilgotno to wszystko dziala jak nalezy)
 
 
profil juz poprawiony (przy wypelnianiu kliknalem 2 razy w ta ramke "skąd" i widocznie z kilku podpowiedzi ze str przegladarki nie trafilem w ta w ktora powinienem   ) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  22:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | lepiej miernik podlaczyc,,, niz na iskry patrzec, bo u mnie jest ok, a iskry sa,,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Moher  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sie 2010,  13:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czy takim miernikiem  uda mi sie zbadac pobor pradu ? i jak to zrobic? bo niestety jeden spalilem     
 
jedna z koncowek przylozylem do - bieguna aku a druga do kabli ktrore tam powinny byc przykrecone wyswietlacz zaczal "swirowac" i polecial dymek ( ustawione mialem na 200mA bo tylko taka wartosc byla a powinno byc chyba 10A, prawda?) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sie 2010,  14:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1) Ustawiasz miernik w 10A (czyli 180 stopni jak jest na zdjęciu)
 
2) Czarny przewód podłączasz do COM (czyli pewnie jak był)
 
3) Czerwony przewód połączasz pod 10A (czyli w to gniazdko którego się nigdy nie używa)
 
 
4) Odłączasz ujemną klemę akumulatora
 
5) Czarny przewód dołączasz do klemy, a czerwony do kołka na akumulatorze (jak wynik Ci wyjdzie ujemny to zamieniasz przewody miejscami jak ci "minus" przeszkadza)
 
 
6) jak wynik jest mniejszy niż 0,20 A to, wyciągasz przewód z gniazdka 10A, przełączasz miernik na 200mA i podłączasz przewód w VΩmA
 
 
Jak podłączysz miernik jak w punkcie 6, i Ci prąd przekroczy 0,2A to może go szlag trafić prawie na pewno, jak podłączysz jak w punkcie 1-6 i Ci prąd przekroczy 10A to się zapewne wyświetli -1 (błąd) ale miernik się nie zepsuje,,, no chyba że będziesz próbował uruchomić auto i poleci 80A to wtedy spłonie żywcem,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Moher  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sie 2010,  14:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dzieki za maly tutorial    
 
 
a co do poboru pradu to wyszlo "troche" duzo - 2,70-2,71  :yyy: 
 
Jutro posprawdzam z wylaczaniem bezpiecznikow. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sie 2010,  14:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zacznij od zdjęcia wtyczki z alternatora (tylko nie dotknij do masy),,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sie 2010,  19:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 2.70 A to gigantyczny pobór jak na postój auta . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Moher  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sie 2010,  14:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wiem ze to nieodpowiedni dzial ale nie chce zakladac nowego tematu i robic syfu 
 
chodzi mi o termostat, kupilem nowy, zalalem go wrzatkiem zeby zbadac czy w ogole dziala no i nic sie nie stalo nawet nie drgnal  :yyy: Jechac go wymienic czy poprostu zle go sprawdzam? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |