  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
			| 
		[MK3] Rozrusznik - nie kręci | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 majdanos  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 33  Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Sie 2010,  22:07   [MK3] Rozrusznik - nie kręci
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam po raz kolejny mam nadzieje ze ostatni     od jakiegos tygodnia mam problem z rozrusznikiem fieste odpalalem przez kilka ladnych dni i wszystko ok az pewnego razu padl mi akuu pomyslalem ze normalne ze nie kreci lecz po zmianie akumulatora nastalo zdziwienie rozrusznik dalej nie krecil(elektomagnes zaskakiwal) wiec zdemontowalem ten nieszczesny element i postanowilem zmontowac go na "rusko" bezposrednio z akumulatora i tu nastepne zdziwienie gdy zetkne kable rozrusznik nie ma sily a jego obroty sa mizerne o dziwo gdy podlacze sam rozrusznik bez elektormagnesu obroty ma prawidlowe a znowu jak sam elektromagnes podlacze tez dziala :yyy: jakby nie bylo przejscia pradu pomiedzy tema 2 czesciami badz cos go ograniczalo.czy ewentualnie moge to zmostkowac ?bedz czekam na jakies inne propozycje   
 
 
aa i jeszcze pytanie po grzyba jest ten 3 styk na elektromagnesie ??xD
 
 
 
z gory przepraszam jak nie ten dzial i dzieki za odpowiedzi    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010,  20:29, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sie 2010,  06:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Więc tak, jak śmiesznie podłączysz rozrusznik na krótko to on właśnie tak wolno będzie się obracał,,, daj zdjęci bo nie chce mi się opisywać w ciemno,,, trzeci styk na rozruszniku to zazwyczaj wyjście +12V jak pracuje rozrusznik,,, czyli można sobie coś wysterować na chwilę rozruchu, np. zapłon by dawał silniejsza iskrę (i tak jest w większości mk1/2) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 majdanos  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 33  Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sie 2010,  20:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                 
 
 
2) obok widać taki gruby przewód,,, wychodzi z rozrusznika, NIE może być dotknięty do masy i ma być skutecznie podłączony pod tę śrubę (2)
 
 
1) Zasilanie rozrusznika - tu ma być podłączone +12V z akumulatora,
 
 
4) Starter, tu ma być podłączone +12V ze stacyjki jak przekręcamy w III położenie
 
 
3) W mk3 nie używane chyba,,, z tą złączką to rożnie bywa nieraz jest tak że pojawia się tam +12V jak rozrusznik pracuje, czyli to samo jak na (2) a czasem jest tak że tam jest około 7-9V, a na czas pracy rozrusznika jest pełne 12V,,,
 
 
Mam nadzieje że nie pomyliłem 3 z 4,,,
 
 
Podłącz pod obudowę rozrusznika ujemną klemę akumulatora,,, a +12V dotknij do śruby (2), rozrusznik powinien się włączyć i kręcić jak oszalały,,, jak dotkniesz przewodem do złączki startera (4) to po pierwsze powinien zadziałać elektromagnes i zrębnik rozrusznika zostanie wysunięty z obudowy,,, a po drugie rozrusznik zacznie się wolno obracać (nie każdy, ale większość się kręci),,, na koniec podłącz na stałe +12V z akumulatora do zacisku (1) - oczywiście nic się nie powinno stać, dopiero jak drugim przewodem dotkniesz +12V do końcówki startera (4) (czuli złączysz 1 z 4) to tak jak chwilę temu powinien się wysunąć ziębnik, ale rozrusznik już powinien ruszyć pełną parą jak za pierwszym razem,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 majdanos  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 33  Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sie 2010,  20:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dzieki za blyskawiczna odpowiedz lece do body sprawdzic czy zagada     
 
 
mozesz mi powiedziec jeszcze czy pomiedzy przewodem 1 a jakims innym(poza 4) powinno byc przejscie bo jakas ta sruba luzna :] | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sie 2010,  21:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Z tego co napisałem to normalnie z (1) nie powinno być na nic przejścia,,, na (1) masz stale 12V z akumulatora, jak przekręcisz stacyjkę to elektromagnes wysuwa zębnik rozrusznika i jak ten jest już na miejscu to łączy (1) z (2) i rozrusznik się włącza,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sie 2010,  01:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | po za tym część prądu z (4) (sygnał ze stacyjki) wędruje sobie do (2) aby wstępnie obrócić rozrusznik by bendiks wpadł łatwiej w koło zamachowe . Gdy wpadnie i zazębi się poprawnie następuje zwarcie między (1) a (2) . Jeśli rozrusznik ledwo się obraca po podaniu prądu na (1) i (4) jednocześnie oznacza to że wypaliły się styki przełącznika w elektromagnesie i należy go wymienić . | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |