Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Podłączenie CB
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Paź 2010, 08:30   

hbr napisał/a:
Jeśli zakłócenia będą wchodzić przez zasilanie to prędzej po podłączeniu masy do akumulatora niż do karoserii, która przecież bardzo dobrze przewodzi.
hbr napisał/a:
Ewentualnie w następnej kolejności pociągnąć zasilanie z akumulatora
Ty czasem czytasz co piszesz,,, od dawna wiadomo ze zasilanie z akumulatora (bezpośrednio z klem) jest czystsze niż z innego punktu pojazdu,,,
hbr napisał/a:
Zazwyczaj niebieski i brązowy to dwie fazy, żaden z tych kolorów nie sugeruje masy
Jesli w przewodzie idą 2 żyły to jaka faza w samochodzie,,, skoro przy akumulatorze podłączysz np. brązowy pod masę a niebieski pod + to raczej nie ma możliwości pomyłki przy odbiorniku bo kolor przewodów po drodze się nie zmienia,,, nie zawsze jest tak że czerwony to + a czarny to masa, (we fieście brązowy to zazwyczaj masa właśnie),,,
hbr napisał/a:
Jak przewód może trzeć o przewód?
Auto to nie szafka w domu, sprzęt zamontowany jest w ruch i często drga,,, a przewody trą jeden o drugi,,, właśnie dlatego instalacja nie idzie luzem (np. jak w komputerach czy pralkach w domu) tylko wszystkie przewody sa razem sklejone do siebie by zmniejszyć ryzyko przetarcia izolacji,,, dlatego jak z akumulatora puszczasz luzem pojedynczy przewód zasilający to maksymalnie blisko klemy zakłada się bezpiecznik,,, bo bezpiecznik przy radiu nie pomoże ci jak przetrze się przewód na ścianie grodziowej i zrobi zwarcie do masy,,,
hbr napisał/a:
Jak przewód może trzeć o przewód? Co ma do tego wilgoć? Każdy kabel w izolacji ma zbliżoną odpornośc na wilgoć przecież
Otuż nie kazda izolacja na przewodzie ma take same parametry i przewody do samochodu powinny mieć trochę inną izolację niż takie nie do samochodu,,, co się dzieje jak przewody są w złej izolacji widać często świetnie w mk3 przy CPP
hbr napisał/a:
Dość często stosowane rozwiązanie, np. w radiach, których bez zapalonego silnika nie da się włączyć
To niezależny od radia a od sposobu podłączenia go w samochodzie,,,
hbr napisał/a:
Poza pojedynczymi przypadkami przyspieszonego rozładowania akumulatora, poważnych wad raczej nie posiada
Tu akurat się zgadzam, po prostu trzeba pamiętać by wyłączać auto i tyle,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Paź 2010, 11:40   

Dzięki za pomoc jak kupie jakiegoś grajka, zrobię kostkę i podłącze to będę kombinować ze świstem.
 
 
 
hbr 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Hubert
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Paź 2010, 12:06   

JoeMix napisał/a:
Ty czasem czytasz co piszesz,,, od dawna wiadomo ze zasilanie z akumulatora (bezpośrednio z klem) jest czystsze niż z innego punktu pojazdu,,,

Rozróżniam zasilanie i masę (jak to w prądzie stałym bywa). Uważam że bez sensu jest prowadzenie masy z akumulatora, podpięcie jej do karoserii nie spowoduje zakłoceń.
JoeMix napisał/a:
Jesli w przewodzie idą 2 żyły to jaka faza w samochodzie,,, skoro przy akumulatorze podłączysz np. brązowy pod masę a niebieski pod + to raczej nie ma możliwości pomyłki przy odbiorniku bo kolor przewodów po drodze się nie zmienia,,, nie zawsze jest tak że czerwony to + a czarny to masa, (we fieście brązowy to zazwyczaj masa właśnie),,,

Oj bo ford miewa francuskie zapędy. A właśnie nie ma fazy w samochodzie, więc bez sensu jest stosowanie przewodu, który tę fazę sugeruje.
JoeMix napisał/a:
Auto to nie szafka w domu, sprzęt zamontowany jest w ruch i często drga,,, a przewody trą jeden o drugi

Obawiam się że przeceniasz siły tarcia. Aby takie tarcie mogło przetrzeć izolacje, należałoby przyłożyc nacisk. Dlatego znacznie ważniejsze jest, żeby kable nie były napięte, niż zeby były spięte dodatkową izolacją, jak to sugerujesz.
JoeMix napisał/a:
Otuż nie kazda izolacja na przewodzie ma take same parametry i przewody do samochodu powinny mieć trochę inną izolację niż takie nie do samochodu

Kolejny argument za tym, by nie stosować przewodów przeznaczonych do instalacji domowej.
JoeMix napisał/a:
co się dzieje jak przewody są w złej izolacji widać często świetnie w mk3 przy CPP

W którymś mercedesie było podobnie... W każdym razie nie o jakość i trwałośc, a wodoszczelność izolacji mi chodziło. Przykład CPP zatem nietrafiony.
_________________
--== fkp wawa team ==--


"Fords are magnificent in every word" J. Clarkson
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.