
|
[MK3] Podłączenie CB |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 08:30
|
|
|
hbr napisał/a: | Jeśli zakłócenia będą wchodzić przez zasilanie to prędzej po podłączeniu masy do akumulatora niż do karoserii, która przecież bardzo dobrze przewodzi. |
hbr napisał/a: | Ewentualnie w następnej kolejności pociągnąć zasilanie z akumulatora | Ty czasem czytasz co piszesz,,, od dawna wiadomo ze zasilanie z akumulatora (bezpośrednio z klem) jest czystsze niż z innego punktu pojazdu,,, hbr napisał/a: | Zazwyczaj niebieski i brązowy to dwie fazy, żaden z tych kolorów nie sugeruje masy | Jesli w przewodzie idą 2 żyły to jaka faza w samochodzie,,, skoro przy akumulatorze podłączysz np. brązowy pod masę a niebieski pod + to raczej nie ma możliwości pomyłki przy odbiorniku bo kolor przewodów po drodze się nie zmienia,,, nie zawsze jest tak że czerwony to + a czarny to masa, (we fieście brązowy to zazwyczaj masa właśnie),,, hbr napisał/a: | Jak przewód może trzeć o przewód? | Auto to nie szafka w domu, sprzęt zamontowany jest w ruch i często drga,,, a przewody trą jeden o drugi,,, właśnie dlatego instalacja nie idzie luzem (np. jak w komputerach czy pralkach w domu) tylko wszystkie przewody sa razem sklejone do siebie by zmniejszyć ryzyko przetarcia izolacji,,, dlatego jak z akumulatora puszczasz luzem pojedynczy przewód zasilający to maksymalnie blisko klemy zakłada się bezpiecznik,,, bo bezpiecznik przy radiu nie pomoże ci jak przetrze się przewód na ścianie grodziowej i zrobi zwarcie do masy,,, hbr napisał/a: | Jak przewód może trzeć o przewód? Co ma do tego wilgoć? Każdy kabel w izolacji ma zbliżoną odpornośc na wilgoć przecież | Otuż nie kazda izolacja na przewodzie ma take same parametry i przewody do samochodu powinny mieć trochę inną izolację niż takie nie do samochodu,,, co się dzieje jak przewody są w złej izolacji widać często świetnie w mk3 przy CPP hbr napisał/a: | Dość często stosowane rozwiązanie, np. w radiach, których bez zapalonego silnika nie da się włączyć | To niezależny od radia a od sposobu podłączenia go w samochodzie,,, hbr napisał/a: | Poza pojedynczymi przypadkami przyspieszonego rozładowania akumulatora, poważnych wad raczej nie posiada | Tu akurat się zgadzam, po prostu trzeba pamiętać by wyłączać auto i tyle,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 11:40
|
|
|
Dzięki za pomoc jak kupie jakiegoś grajka, zrobię kostkę i podłącze to będę kombinować ze świstem. |
|
|
|
 |
hbr

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Hubert
Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2005 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Paź 2010, 12:06
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Ty czasem czytasz co piszesz,,, od dawna wiadomo ze zasilanie z akumulatora (bezpośrednio z klem) jest czystsze niż z innego punktu pojazdu,,, |
Rozróżniam zasilanie i masę (jak to w prądzie stałym bywa). Uważam że bez sensu jest prowadzenie masy z akumulatora, podpięcie jej do karoserii nie spowoduje zakłoceń.
JoeMix napisał/a: | Jesli w przewodzie idą 2 żyły to jaka faza w samochodzie,,, skoro przy akumulatorze podłączysz np. brązowy pod masę a niebieski pod + to raczej nie ma możliwości pomyłki przy odbiorniku bo kolor przewodów po drodze się nie zmienia,,, nie zawsze jest tak że czerwony to + a czarny to masa, (we fieście brązowy to zazwyczaj masa właśnie),,, |
Oj bo ford miewa francuskie zapędy. A właśnie nie ma fazy w samochodzie, więc bez sensu jest stosowanie przewodu, który tę fazę sugeruje.
JoeMix napisał/a: | Auto to nie szafka w domu, sprzęt zamontowany jest w ruch i często drga,,, a przewody trą jeden o drugi |
Obawiam się że przeceniasz siły tarcia. Aby takie tarcie mogło przetrzeć izolacje, należałoby przyłożyc nacisk. Dlatego znacznie ważniejsze jest, żeby kable nie były napięte, niż zeby były spięte dodatkową izolacją, jak to sugerujesz.
JoeMix napisał/a: | Otuż nie kazda izolacja na przewodzie ma take same parametry i przewody do samochodu powinny mieć trochę inną izolację niż takie nie do samochodu |
Kolejny argument za tym, by nie stosować przewodów przeznaczonych do instalacji domowej.
JoeMix napisał/a: | co się dzieje jak przewody są w złej izolacji widać często świetnie w mk3 przy CPP |
W którymś mercedesie było podobnie... W każdym razie nie o jakość i trwałośc, a wodoszczelność izolacji mi chodziło. Przykład CPP zatem nietrafiony. |
_________________ --== fkp wawa team ==--
"Fords are magnificent in every word" J. Clarkson |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|