[MK3] Szarpie silnikiem szczególnie na 2 i 3 biegu |
Autor |
Wiadomość |
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:05 [MK3] Szarpie silnikiem szczególnie na 2 i 3 biegu
|
|
|
Witam wszystkich klubowiczów. Piszę do Was ponieważ mam problem z moją białą błyskawicą Właściwie to mam dwa problemy: 1 i najważniejszy to taki iż przy przyśpieszaniu szarpie mi silnikiem, dopiero jak się już bardziej rozpędzę to szarpanie ustaje. Generalnie szarpanie występuje na biegu 2 oraz czasami na 3 biegu jeśli wyjeżdżam pod jakąś lekką górkę. Nie wiem co może być tego przyczyną. Jestem zupełnym laikiem w tych sprawach.
2 problem mniej ważny to że czasami zaczyna mi strasznie piszczeć pasek silnika... Da się jakoś zrobić żeby nie piszczał? Słyszałem że wymiana paska to rozwiązanie na krótką metę.
Za wszelkie odpowiedzi serdecznie Wam dziękuję. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Paź 2010, 18:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:12
|
|
|
bolodom napisał/a: | czasami zaczyna mi strasznie piszczeć pasek silnika... |
Że niby klinowy? A nie przypadkiem wielorowkowy? Jeśli piszczy, to napinacz może się domagać wymiany (albo pasek jest za długi). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:17
|
|
|
Mnie też kiedyś szarpało właśnie na drugim i trzecim biegu przez popsutą sondę. U ciebie to raczej odpada bo nie widzę "i"
hmmm szarpie ci silnikiem czy autem? |
Ostatnio zmieniony przez Rebel 3 Paź 2010, 18:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:18
|
|
|
gaźnik czy monowtrysk?
a pasek podciągnij - robi się to alternatorem. szczegóły znajdziesz na forum. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:21
|
|
|
A co oznacza literka "i"? To jest wtrysk czy coś? |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:22
|
|
|
bolodom napisał/a: | A co oznacza literka "i"? To jest wtrysk czy coś? |
dokładniej monowtrysk |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:23
|
|
|
Pufcio, HCSy nie mają paska wielorowkowego, a tym bardziej napinacza...
bolodom, i oznacza wtrysk. ale co masz pod maską nie zależy od naklejek na aucie. sposób jak poznać co jest co znajdziesz w liście FAQ Mechaniki. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:27
|
|
|
bidżej, może chodziło mu o wielokinowy |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:28
|
|
|
Dobra no to mam monowtrysk Więc do dalej? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:33
|
|
|
A ja bym zapytał sterownik co on wie czego my nie wiemy klik może wyjdzie dodatkowo coś ciekawego czym warto będzie się zainteresować |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:41
|
|
|
No z tym testerem to już może zajadę sobie do znajomego mechanika. Może on będzie takie coś miał. Zresztą tak czy siak będę pewnie zmuszony dokonać jakiejś naprawy u mechanika ale chciałbym właśnie wiedzieć co może być przyczyną szarpania żeby mnie nie wykiwali.
Czytając wasze wypowiedzi oraz inne podobne tematy stworzyłem sobie listę możliwych problemów:
Silnik krokowy - wyczyścić
Czujnik położenia przepustnicy - wymiana
Sprawdzenie kabli WN, świec i cewek
Sonda Lambda - wymiana
To na razie tyle |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:46
|
|
|
bolodom napisał/a: | Silnik krokowy - wyczyścić |
krokowiec pracuje tylko na luzie jak nie wciska się gazu. Obroty na jałowym masz prawidłowe?
bolodom napisał/a: | Sonda Lambda - wymiana | Najpierw to sprawdź czy jest dobra. Jak to już poszukaj. Jeżeli coś jest z nią nie tak to w większości przypadków sterownik będzie wywalać ci błąd.
bolodom napisał/a: | Czujnik położenia przepustnicy - wymiana |
Jeżeli podaje nieprawidłowy sygnał to też sterownik wywali ci błąd na testerze. Poza tym w prosty sposób można zbadać CPP na zwykłym woltomierzu. Ustawiasz na opór i przesuwasz dźwigienkę, jeżeli opór się płynnie zmienia to prawdopodobnie CPP jest sprawny.
Nic nie wymieniaj puki nie będziesz miał pewności, że na prawdę jest posute
bolodom napisał/a: | Sprawdzenie kabli WN, świec i cewek |
Zakładam, że dopiero co kupiłeś fiestę więc świece to wymień koniecznie bo niewiadomo ile już tyś km zrobiły. Kable najlepiej też no ale zależy od tego w jakim są stanie. Nie trudno ocenić ile lat już grzeją się pod maską... przede wszystkim po stanie izolacji i jej elastyczności.
bolodom napisał/a: | Może on będzie takie coś miał |
Mechanicy się w takie rzeczy nie bawią, skieruje cie na komputer gdzie cie policzą przynajmniej 50zł. Wybierz się do jakiegoś sklepu elektronicznego i za wszystko zapłacisz do 15zł a masz na długi czas |
Ostatnio zmieniony przez Rebel 3 Paź 2010, 18:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:51
|
|
|
Co do silnika krokowego i obrotów na luzie. Trudno mi ocenić czy są prawidłowe. Nie mam obrotomierza. Generalnie silnik mi nie gaśnie, choć brat mi mówił że kiedyś tam mu parę razy zgasło. Mi się to jeszcze nie przydarzyło.
A jak ocenić czy ta sonda Lambda jest dobra i gdzie ona w ogóle jest? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:52
|
|
|
bidżej napisał/a: | Pufcio, HCSy nie mają paska wielorowkowego, a tym bardziej napinacza... |
Uhm To tak na przyszłość - jak tam jest osprzęt napędzany? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:53
|
|
|
bolodom napisał/a: | Sprawdzenie kabli WN, świec i cewek |
to bedzie to
Świece sprawdź sam. A kable możesz wyczyścić spirytusem ale zalecam wymianę
Kiedy je wymieniałeś ostatni raz?
A piszczący pasek wymień. Na krótką metę to znaczy 2 lata ;]
Koszt paska 20zł max |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:58
|
|
|
Pufcio, TAKI jeden pojedynczy pasek klinowy z naciągiem stałym, ustawianym mocowaniem alternatora |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:59
|
|
|
bolodom napisał/a: | Co do silnika krokowego i obrotów na luzie. Trudno mi ocenić czy są prawidłowe. Nie mam obrotomierza. |
No tak ale obstawiam, że nie cierpisz na głuchotę wiec słyszysz i potrafisz ocenić czy stoją równo czy falują czy raz są niższe a raz wyższe...
bolodom napisał/a: | A jak ocenić czy ta sonda Lambda jest dobra i gdzie ona w ogóle jest? |
jest wkręcona od boku w rurę za kolektorem wydechowym. Jak sprawdzić to użyj szukajki albo pogoogluj. Jest kupe informacji na ten temat. Nie ma sensu sie rozpisywać.
Przede wszystkim sczytać błędy ze sterownika a nie wymieniać nic na czuja.
drzeniow napisał/a: | A kable możesz wyczyścić spirytusem ale zalecam wymianę |
drzeniow mógłbyś rozwinąć myśl? Co to pomoże?
[ Dodano: Nie Paź 03, 2010 19:01 ]
bidżej a pasek do pomp to wieloklinowy tak? |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:06
|
|
|
no ja nie zauważyłem na razie żadnego falowanie Stałem dziś dosyć długo na światłach i wydaje mi się że równo chodził silnik Jeszcze to sprawdzę
Dobra na dziś Wam już dziękuję Wasze wypowiedzi były dla mnie bardzo pomocne Jak coś to będę jeszcze pisał w tym temacie.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:06
|
|
|
rwiezel napisał/a: | drzeniow mógłbyś rozwinąć myśl? Co to pomoże? |
jak mialem pelno syfu i przebicie(w miejscu gdzie sie na swiece wciska) wyczyscilem od srodka spirytem(waciki do uszu) i bylo duzo lepiej ale od czasu do czasu dalej "strzelił" i wymieniłem kable i byl potem git. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
|