  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
	
		Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:46		 | 
	
			[MK5] Krztuszenie się na piątym biegu | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2010,  14:14   [MK5] Krztuszenie się na piątym biegu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ano mam tak, że czasami na piątce autem mi szarpie. I tylko na tym biegu. Prędkości... różne. Ale generalnie zakres 60-90 wchodzi w grę.
 
Sytuacja występuje jedynie, gdy chce się jechać ze stałą prędkością. I to pod lekką górkę. Gaz lekko dociśnięty - auto przyspiesza równiutko. Gaz puszczony - zwalnia bez żadnego "ale". Na prostej/z górki - jest ok.
 
Filtr paliwa wymieniony, paliwo zalewane na kilku różnych stacjach. Raz jest lepiej (wygląda tak, jakby nic się nie działo) raz gorzej (nie da się np. jechać w granicach 70kph, trzeba przyspieszyć do 80-paru).
 
 
Jakieś pomysły?    Bo do głowy mi jeszcze przychodzi, że może w baku jest jakiś syf, który pompka zaciąga właśnie wtedy, gdy się jedzie pod górkę, ale nie mam jak tego sprawdzić, a czyszczenie całego baku to dla mnie ostateczność... | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2010,  15:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | miałem takie coś u ojca w pugu i winny był egr | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2010,  15:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcin napisał/a: | 	 		  | miałem takie coś u ojca w pugu i winny był egr | 	  
 
W jakim sensie "winny" ? Bo ja go mam odłączonego... (tj. wężyk podciśnienia) | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2010,  15:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | po zaślepieniu problem zniknął, musiałbyś też go zaślepić, a nie tylko podciśnienie wyczepić, może on gdzieś sam puszcza spaliny. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2010,  15:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A chciałem zaślepić, tyle że żaden z mechaników (kilku) nie chce się tego podjąć. Może za dużo babraniny wg nich, nie wiem...
 
 
Swoją drogą - mówisz, że "puszcza" - i to dlatego by się krztusił? I tylko na 5? Jesteś w stanie mi to trochę lepiej naświetlić? | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2010,  20:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Identyczne objawy przy złej regulacji boostera u mnie, czyli za wysoka dawka paliwa. To u mnie, ale może warto sprawdzić wtryskiwacze. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2010,  22:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		  | Identyczne objawy przy złej regulacji boostera u mnie, czyli za wysoka dawka paliwa. To u mnie, ale może warto sprawdzić wtryskiwacze. | 	  
 
Przed chipem miałem to samo - też mi czasami krztusił...
 
 
Wtryski, znając życie, trzeba wymontować, żeby sprawdzić... tyle, że jakby coś z nimi było nie tak, to czy przypadkiem nie byłoby problemu cały czas, a nie tylko na "piątce"? | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2010,  22:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli problem występowałby tylko na piątce, to problem leżałby w skrzyni   . Ja myślę że to problem który zaczyna się objawiać, póki co na piątce, później i na niższych biegach, ale ja się nie znam. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2010,  22:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		  Jeśli problem występowałby tylko na piątce, to problem leżałby w skrzyni   . | 	  
 
No tak, szarpanie i skrzynia, to takie oczywiste     
 
 
 	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		  | Ja myślę że to problem który zaczyna się objawiać, póki co na piątce, później i na niższych biegach, ale ja się nie znam. | 	  
 
Jeżdżę tak od jakichś 20-paru tysięcy i nigdy problem się nie objawił na biegu innym niż 5    (jeśli już występował, a znowuż nie działo się to tak często, żeby nie dało się zwalić winy na ewentualnie "dupiate" paliwo) Z jednej strony źle - bo gdyby zaczęło szarpać na innych, to pewnie problem byłby prosty do rozwiązania. Z drugiej dobrze - skoro nic więcej się nie "psuje", to znaczy że to raczej nie wtryski, bo po takim dystansie powinny (na mój rozum) już umrzeć ;d No i dziwne, że jadąc na prostej/z górki wtryski byłyby ok, a jadąc pod lekką górkę już nie...
 
 
Też sobie nie pomyśl, że pozjadałem rozumy - po prostu chcę mieć jakieś podstawy ku temu, by wydawać kasę, a nie sprawdzać kilka rzeczy z rzędu i wyrzucić kasę w błoto, żeby się przekonać, że to np. kwestia wytrąconej parafiny czy innego ustrojstwa w baku, które to pompa zasysa, gdy auto jest pod pewnym kątem, a obroty są zbyt niskie, żeby to przeżreć (teoria jak każda inna, a tak jak pisałem wcześniej - szkoda mi kasy, żeby rozbierać i czyścić bak). | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2010,  23:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jasna sprawa Pufcio, jednak w syf w baku nie wierzę. Przy skręcaniu, hamowaniu, przyśpieszaniu, ciecz też się rusza, miesza, i wszelkie syfy też "wstaną" i będą miały to się zaciągną. Jeśli dobrze rozumuję, zaczyna szarpać przy maksymalnym obciążeniu z możliwych, podczas jazdy ze stałą prędkością, czyli "najsłabszy" bieg i wciąganie się pod górkę. Stawiam że to kwestia z dawkowaniem paliwa. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2010,  23:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		  | w syf w baku nie wierzę | 	  
 
To był tylko przykład. Wypisałem, bo tak mi do głowy przyszło - nie sugeruj się tym   
 
 
 	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		  | zaczyna szarpać przy maksymalnym obciążeniu z możliwych | 	  
 
Rzecz w tym, że to może być leciutka górka (z 5° nachylenia... w końcu to nie Podkarpacie, a jedynie Śląsk...) i tak jak mówię - to występuje raczej przy niższych obrotach, bo jadąc 90 albo szybciej, tego problemu nie zauważysz.
 
Posprawdzam jeszcze dokładnie co i jak (choć ciężko trafić - nigdy nie wiesz czy to wystąpi czy nie). Postaram się znaleźć jakąś prawidłowość w występowaniu tego (jeśli takowa w ogóle istnieje), bo w cuda (że raz na jakiś czas coś wystąpi i to oznacza problemy z czymś [dawkowanie], co powinno występować w jakichś konkretnych warunkach ewidentnie cały czas, a nie od święta) to nie wierzę... | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Paź 2010,  09:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wiesz, ja moje domysły mogę jedynie opierać o własne doświadczenia przy nieco innym silniku, ale piszę, bo a nóż widecel to Cię naprowadzi na problem. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Paź 2010,  11:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		  | Wiesz, ja moje domysły mogę jedynie opierać o własne doświadczenia przy nieco innym silniku, ale piszę, bo a nóż widecel to Cię naprowadzi na problem. | 	  
 
Za co jestem Ci wdzięczny    Na razie będę sprawdzał to, co da się zrobić najmniejszym kosztem, a potem ew. będę się bawił w jakieś droższe 'sprawdzania'.
 
 
 
EDIT:
 
 
Jak na ironię, pomogło "zapięcie" EGR-a. Dołączyłem wężyk podciśnienia i problem po prostu zniknął...   
 
 
Teraz się zastanawiam czy jakbym ten zawór zaślepił na stałe, to miałbym takie kwiatki czy może skuteczne jego zatkanie nie powodowałoby takich problemów... no i mam kolejną zagwozdkę...
 
 
 
 
EDIT 2:
 
 
EGR-a zatkać się nie dało, bo jedna ze śrub w tym ustrojstwie nie puszczała w ogóle. Jak będę miał chwilę czasu to podrzucę to do niego jeszcze raz, tym razem na zasadzie - "jak nie pójdzie, to rozwierć na chama".
 
 
 
 
Aaa, no i krztusi też na "czwórce". Na niższych może też, ale nie czuję tego.
 
 
Wyczaiłem (a przynajmniej tak mi się wydaje) "co i jak".
 
 
Procedura odtworzenia sytuacji wygląda następująco - rozpędzanie, wrzucanie piątki przy ~70kph i odpuszczenie gazu, żeby jechać ze stałą prędkością. Krztusi.
 
 
Odpuszczenie gazu (mocniejsze, auto zaczyna zwalniać), ustawienie z powrotem w położeniu takim jak do jazdy ze stałą prędkością (jak się za bardzo zwolni, można i przyspieszyć w okolice tej "siedemdziesiątki") - nie krztusi.
 
 
LUB
 
 
Dodanie gazu w podłogę, szybkie odpuszczenie i zwolnienie w okolice 70 - czasami krztusi czasami nie.
 
 
Generalnie sposób pierwszy pomaga zawsze i jeśli nie chcę, żeby mi autem trzęsło, to muszę gazu odpuścić. Co ciekawe - jak krztusi i dodaje się lekko gazu (sprawdzane na piątce), to auto zacznie przyspieszać i będzie nim szarpało do setki (albo i wyżej, sytuacja na autostradzie wymusiła, żebym przyspieszył, więc nie zdołałem dokładnie sprawdzić). | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |