| doładowanie akumulatora solarem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | adamon [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Paź 2010,  07:31   doładowanie akumulatora solarem | 
 |  
               | 
 |  
               | witam na zimę zawsze mam problem z akumulatorem :(
 a mianowicie : alternator nowy, nie pobiera prądu na postoju :(, stoi pod chmurką, akumulator ma 3 lata BOSCHA żelowy.
 Zastanawiam się nad kupnem takiego solarka doładowującego aku na postoju :
 http://allegro.pl/akumula...1267776064.html
 Interesuje mnie sprawa czy można ładować aku przez zapalniczkę, jak to pisze na aukcj, w MK3 ??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | portier   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: C
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 35
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 309
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Paź 2010,  08:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | a nie lepiej za to kupic nowy aku? to Ci nie podladuje aku
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Paź 2010,  08:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | Może i można, ale jak masz padnięty aku to 125mA dostępne zapewne przy płatnym słońcu, w mroźną noc Ci nie pomoże,,, 	  | adamon napisał/a: |  	  | Interesuje mnie sprawa czy można ładować aku przez zapalniczkę, jak to pisze na aukcj, w MK3 | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adamon [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Paź 2010,  09:18 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Może i można, ale jak masz padnięty aku to 125mA dostępne zapewne przy płatnym słońcu, w mroźną noc Ci nie pomoże,,, 	  | adamon napisał/a: |  	  | Interesuje mnie sprawa czy można ładować aku przez zapalniczkę, jak to pisze na aukcj, w MK3 | 
 | 
 
 hmm ale auto stojąc na parkingu przed pracą, w dzień w słońcu, doładuje mi aku tak aby następnego dnia odpalić
   a akumulator nie jest taki stary
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Paź 2010,  09:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | To że akumulator nie stary nie znaczy że sprawny,,, 125mA to potrafi radio i alarm ciągnąc na postoju,,, przedwczoraj odpalałem auto które odstawiłem jakoś na wiosnę w środku roczny akumulator "Extra Mocny" 50Ah i auto oburzyło bez problemów,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Paź 2010,  10:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | To już lepiej na zimę w dobry prostownik zainwestować i podpiąć raz na tydzień przy ostrych mrozach, jeśli oczywiście jeździsz na krótkie odcinki i aku nie ma czasu sie naładować, bo w inaczyj to raczej aku do wymiany. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adamon [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Paź 2010,  10:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | no raczej krótkie odcinki :( jakieś 2 km żona do pracy :( hmm może radio wyjąć ??? 
 PS ale co to za jazda bez radia :(
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | portier   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: C
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 35
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 309
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Paź 2010,  12:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | kup za to 150zl nowy aku z 2letnia gwarancja chocby z allegro jakis baterymott czy autocraft... przez 2-3 lata pojezdzisz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Paź 2010,  12:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | Teraz sobie przeczytałem opis tej aukcji, ściema że hej,,, po pierwsze ponad 19V to trochę za dużo do samochodu, wszak akumulator mamy 12V a najwyższe regulatory mają 14,5V,,, druga sprawa, włączone światła to 2x55W i już mamy ponad 100W a to tylko przednie światła,,, a ta super ładowarka ma,,,, 1,5W więc na pewno akumulator się rozładuje,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adamon [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Paź 2010,  13:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok to co radzicie zrobić z tym padającym aku ?? sprawdzę dzisiaj ile mi bierze prądu na postoju z włączonym alarmem (choć mogę go nie włączać bo kto ruszy 16-letnią fiestę )
 i sprawdzę ładowanie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cypis290   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 25 Cze 2009
 Posty: 206
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Paź 2010,  15:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | adamon, mój bosch padł po dwóch latach. Co prawda nie był żelowy, nie mniej jednak uważam, że jakość produktów tej marki pozostawia dziś wiele do życzenia. Radzę Ci jak poprzednicy:kup nowy akumulator. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Paź 2010,  17:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | No wy aku nic nie da, gwarancja owaszem jest, ale pierwsze co robią to ładują aku a jesli to nic nie daje to odsyłają na gwarancję, no i bez aku\sprawnego auta przez dwa tygodnie bo nie liczyłbym na zastępczy. Po drugie, miałem w zeszłym roku nową centrę plus, przy częstej jeździe półtora kilasa do roboty przy -20 dwa razy dziennie, zdechł po miesiącu bo kiedy niby miał sie naładować ?
 Kup prostowniczek i podpinaj raz na tydzień w cięzkim okresie, dobrze radzę
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adamon [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Paź 2010,  06:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | panowie tyle pobiera mi prądu na postoju z radiem w środku i z włączonym alarmem 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 
 tyle pokazuje ma pobór prądu bez radia w aucie
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 
 a takie mam ładowanie
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 
 akumulator mam BOSCH silver 12v 44Ah  360A
 
 poradźcie jaki teraz kupić
 pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Paź 2010,  07:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | Taki sam  ja za "Extra MOCNY" 50Ah dałem coś koło 160 złotych,,, 
 Weź zrób rundę gdzieś (ale bez świateł i tak dalej,,), po zatrzymaniu się zmierz napięcie akumulatora,,, odczekaj z kwadrans, zmierz jeszcze raz, włącz zapłon i zmierz 3 raz na włączonym zapłonie,,, ale nie uruchamiaj silnika, a najlepiej to na 2 pomiarze postaw sobie miernik by widzieć odczyt i włącz zapłon (do ilu spadnie napędzie), po wszystkim poczekaj chwile i znowu zmierz napięcie (już bez zapłonu)
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziomek   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Wrz 2010
 Posty: 67
 Skąd: okolice Mielca
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Paź 2010,  10:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Co do aukcji to gościu bierze napięcie 19,5V przy maksymalnym oświetleniu, to chyba idzie przez regulator napięcia któy daje 12V ładowania. I chyba przy tym napięciu ładowania prąd jest 125mA choć ciężko to nazwać prądem ładowania (raczej podtrzymania). Tak samo można było by się doczepić do samego napięcia które powinno być większe niż 12V a mniejsze niż 14.5 jak już to JoeMix napisał. Dla mnie ten wynalazek to zwykła chińska ściema. Sprawdź aku a jak jest dobry to za 150zł kupi już dobry prostownik i lepiej spełni swoją rolę niż ta zabawka z allegro |  
				| _________________ Był 126p,
 CC,
 Fiesta,
 Mondeo,
 jest CCCO 80 w klekocie i A6 z BiT i LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adamon [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2010,  06:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | test   po 15 minutach jazdy - 12,99
 po 15 minutach postoju - 12,58
 z włączonym zapłonem - 12,27
 za chwilę z wyłączonym zapłonem - 12,49
 po 5 minutach - 12,53
 co to oznacza ?? muszę myśleć o nowym aku ??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2010,  06:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | W/g napięć wyglądało by że jest OK,,, 
   
 Najlepiej by było dorwać aku z innego wozu gdzie dobrze chodzi, i wstawić do Ciebie a Twój tam,,, i by wyszło,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mikolaj_r   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Mikołaj
 Wiek: 38
 Dołączył: 25 Paź 2005
 Posty: 397
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2010,  10:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak jeszcze trochę poza tematem, Bosch Silver nie jest w żadnym wypadku żelowy   |  
				| _________________ Mechanika pojazdowa. Diagnostyka komputerowa. Części do samochodów. tel. 53 111 111 3, email: czescimikolaj@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wtyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 75
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2010,  18:22 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | adamon napisał/a: |  	  | no raczej krótkie odcinki :( jakieś 2 km żona do pracy :( hmm może radio wyjąć ??? 
 PS ale co to za jazda bez radia :(
 | 
 
 dwa kilometry? to jest zabójstwo nie tylko dla akumulatora, dla tłumika również...
 podejrzewam, że też często go zmieniasz. O szkodliwości dla reszty w samochodzie jak niedogrzany silnik itd już nie wspomnę
   
 a nie lepiej spacerek sobie zrobić?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2010,  18:24 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wtyk napisał/a: |  	  | a nie lepiej spacerek sobie zrobić? | 
 w ziemie przy -20 ciezezko  bedzie
 ale latem jak najbardziej masz rację ;]
 dla zdrowia lepiej
   |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |