[MK3] Silnik po uruchomieniu nierówno pracuje i gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 22:36 [MK3] Silnik po uruchomieniu nierówno pracuje i gaśnie
|
|
|
Silnik zaczął dziwnie się zachowywać po uruchomieniu, być może niższe temperatury mają na to wpływ. Po uruchomieniu strasznie nierówno pracuje, jakby nie na wszystkie cylindry, opornie reaguje na dodawanie gazu, jest strasznie słaby, potrafi nawet zgasnąć. Czasem to trwa kilkanaście sekund, czasem nawet po kilku kilometrach nie przechodzi, wtedy pomaga ponowne uruchomienie silnika. Identycznie zachowuje się na gazie i benzynie. Generalnie jak zaraz po odpaleniu nie dodam gazu (nawet jak do końca wcisnę to obroty nieznacznie się zwiększą) to zgaśnie, dzisiaj nawet to nie pomagało i dopiero po czwartym uruchomieniu zaczął (co prawda znowu strasznie nierówno) pracować.
Macie pomysł gdzie szukać przyczyny? |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 22:37
|
|
|
przewody WN kiedy wymieniane? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 22:53
|
|
|
gdzieś na wiosnę... tak samo olej i świece. A w kilometrach to jakieś 5-7 tyś. w tym czasie dolałem z litrę oleju. Przebić na przewodach nie ma. Najdziwniejsze jest to, że jak czasem przejadę parę kilometrów i nadal jakiś słaby jest i chce gasnąc to wystarczy zgasić silnik i odpalić i po problemie. Z reguły samo przechodzi po mniej więcej 1-3 minuty pracy silnika, czasem po kilkunastu sekundach. Jak w tym czasie nie utrzymam obrotów gazem tak na ok. 2 tyś to potrafi zgasnąć a chodzi przy tym jakby na 2 cylindrach -strasznie nierówno. |
Ostatnio zmieniony przez massur 11 Paź 2010, 22:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 22:55
|
|
|
spróbuj reset kopmutera, moze to byc tez filtr powietrza. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 22:57
|
|
|
też myślałem o filtrze powietrza -wymieniłem...
A ten reset to wystarczy na noc akumulator odpiąć? |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 23:08
|
|
|
wystarczy na 15min podpiac plus do minusa ;] oczywiscie wczesniej odlaczyc klemy
[ Dodano: Pon Paź 11, 2010 23:08 ]
a potem jezdzic normalnie na PB jakis czas ;]
ale ja jezdzilem na LPG po resecie i tez dobrze działa ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 23:16
|
|
|
Na szczęście wiem jaki prąd zwarciowy wyciągnie akumulator i jakie mogą być tego skutki więc takiego czegoś nie odwalę.
Jeśli dobrze zrozumiałem to zdjąć zaciski z akumulatora i zewrzeć je?
W sumie to wystarczy plusowy z akumulatora i do masy go...
Nie tracąc czasu -byłem właśnie odpiąć akumulator (plusowy zacisk) i do masy go zwarłem -rano zobaczę jaki efekt. |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 14:15
|
|
|
no a cpp i krokowiec? |
_________________
 |
|
|
|
 |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 15:27
|
|
|
no wiec tak, rano podpiąłem akumulator, odpaliłem, po kilku minutach odjechałem do pracy i wszystko wyglądało OK (zaznaczam, że stał w garażu, nie wiem czy to istotne ale jednak), przed chwilą musiałem wyskoczyć i podjechać do sklepu i niestety to samo co wcześniej, przerywa, gaśnie itd. |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 17:37
|
|
|
musisz odczytac bledy, widocznie po resecie o nich na chwile zapomnial a pozniej znow je złapał. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 23:43
|
|
|
To dzisiaj rano to mógł być przypadek bo nie zawsze świruje, zostawię na zewnątrz i jeszcze jeden reset zrobię, jak się potwierdzi to jeszcze z jeden -to już będzie zależność.
Jak domowymi sposobami odczytać te błędy? Mam gadżety typu uniwersalny miernik, wiem że głośnik też podobno jest potrzebny, jak to zrobić i czego szukać? |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 23:58
|
|
|
jest to na foum opisane, FAQ |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:24
|
|
|
Muszę odświeżyć temat bo silnik się uspokoił ale ostatnio znowu jest kłopot, żeby go odpalić i pojechać.
Resety nic nie dają.
Silnik teraz tak ma, że odpala idealnie, wtedy są 2 warianty:
1. Po chwili zaczyna przerywać i gaśnie, kolejne odpalenie to masakra, trzeba mu wcisnąć gaz do końca podczas kręcenia rozrusznikiem, zaskoczy ale pracuje jakby działał jeden cylinder, puszczenie gazu powoduje, że zgaśnie, trzeba też z 10 sekund po tym jak "odpali" wspomagać go rozrusznikiem, trzeba tak trzymać gaz wciśnięty z minutę to zaczyna pracować sam ale nierówno, po kolejnej minucie, dwóch jest już OK.
Wariant 2. Pracuje po odpaleniu normalnie i równo, chodzi tak minutę, dwie, dodaję gazu i... sytuacja jak w wariancie 1 -zgaśnie i masakra go odpalić.
Sytuacja miała miejsce np. dzisiaj jak stał w garażu (z 15 stopni tam było) i taka jazda, potem trasa 100 km, postał 3 godziny i prawie to samo, coś jakby w maluchu z ręcznym ssaniem nie włączyć tego ssania na zimnym silniku.
Macie pomysł bo mnie trafia z tym odpalaniem...? |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:29
|
|
|
komputer? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:42
|
|
|
i tu mam problem bo po resecie powinienem go odpalić i zostawić na kilka minut. I kłopot w tym, że jak go odpalę i nie zgaśnie zaraz to chodzi, jak kilka minut nie ruszę gazu to chodzi normalnie, jak po odpaleniu chodzi i np. po pół minuty dodam gazu, żeby pojechać i puszczę gaz to na 99% zgaśnie (jak uda mi się wyczuć moment jak gaśnie i dodam gazu to chodzi dalej ale jakby to było na 2 cylindry, po ok. minucie na 3 cylindry, po kolejnej pracuje już normalnie).
Nie mam więc jak zrobić resetu i zobaczyć czy wtedy działa OK bo po resecie nie powinienem ruszać gazu kilka minut. A często takie odpalenie (z niebawieniem się gazem kilka minut) powoduje, że silnik pracuje zupełnie normalnie. Jakby dodanie gazu go rozregulowywało. W innym wariancie od razu chodzi nie równo i i tak zgaśnie. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:45
|
|
|
zczytaj bledy...
podcisnienia spradwdz |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:46
|
|
|
spróbuj odpiąć całkiem czujnik położenia przepustnicy i wtedy odpalić zobaczysz jak będzie reagował. Są na forum FAQ-i jak reanimować cpp czy krokowca, bo wydaje mi się ze to po stronie któregoś z nich wina siedzi. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:50
|
|
|
chyba wiem która to wtyczka -jest pod filtrem powietrza przy krokowcu, jutro rano odepnę, odpalę i zobaczę jak się zachowa silnik. Czego powinienem się spodziewać?
Może uda mi się też te błędy odczytać.
Jak będzie chodził prawidłowo to pokaże błędy które mogłyby być opisanymi problemami? |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:54
|
|
|
ta, cpp ma 3 kable krokowiec 4, jak po odpięciu krokowca będzie chociaż trochę lepiej palić to podejrzewam ze będziesz miał winowajce, z tym ze będziesz musiał daj przy odpaleniu troch gazu. Zajrzyj do FAQ poczytaj jak się mierzy i rozbiera cpp |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
|