Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 27 Maj 2006,  19:08		 | 
	
			Silnik : spalanie | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 harek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2005,  19:17   Silnik : spalanie
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | moj znajomy twierdzi ze stukają mi zawory. Ok, moze ma racje, zrobie to niedługo. Pytanie czy zle ustawione zawory istotnie wpływają na spalanie benzynki ? Czy jesli je ustawie spalnie spadnie z obecnych 7,5 l/100 km ?? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Wrz 2010,  12:42, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2005,  20:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Spalanie rzędu 7.5 l przy dzisiejszej aurze to dobry wynik ( w 1.1 ) 
 
 
Co do zaworów zwłaszcza w 1.1 to one stukają jak diesel jak sądobrze ustawione i tak ma być . 
 
Co do wpływu luzu zaworów na spalanie to jest on duży . Jezlei luz zaworowy jest odpowiedni - silni po osiągnięciu temp pracy optymalnie otwiera zawory więc do komory spalania dociera odpoqwiednia ilość mieszanki a po zamknięciu zaworów utrzymują one odpowiednie ciśnienie pozwalające na prawidłowe spalenie mieszanki . 
 
Jeżeli luz jest za duży - zawór będzie klekotał ale nie to jest najgorsze . zawór będzie klekotał gdyżpo nagżaniu silnika dźwigienka zaworowa będzie udeżała udarowo w końcóowkęzaworu przy każdym przejściu popychacza przez krzywkęwałka . Co za tym idzie może to nieco skrócić żywotność el rozżądu ale powoduje także niecałkowite otwieranie sie zaworu przez co do komory spalania trafia za mała ilośćmieszanki - silnik będzie słabszy i będzie nierówno pracował ( tłok na którym zawory mająza duży luz będzie słabiej ciągnął ) 
 
 
Kolejną możliwą sytuacja - Zawór  ma za mały luz - po rozgżaniu układ zawór kołyska popychacz jest na tyle rozszeżony że powoduje niedomykanmie sie zaworu przez 
 
większość czasu pracy . . Do komory spalania trafia co prawda dostateczna ilość mieszanki ale zawory sienie domykająprzez co nie wytwarza sie wystarczające ciśnienie w komorze spalania  ( przy dużo za małym luzie ) lub detonację mieszanki w chwili gdy zawór jest uchylony . 
 
Może powodować spadek mocy ale groźniejsze jest inne zjawisko - wipalanie sie zaworów - wypalajasie ich grzybki ( przylgnie ) co powoduje że zawór traci szczelność i silnik ulega uszkodzeniu . 
 
paradoksalnie czsami ( zwłaszcza w OHV-kach ) zbyt mały luz zaworowy jest odbierany jako : " No wreszczie ktości dobrze zawory ustawił i jak dizel nie pracuje " - nic bardziej mylnego - luzy w ohafałce są duże i tak ma być a ona ma pracowaćjak diesel . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KOPYŚ		  
		 
         Gość 
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lut 2005,  16:04   Re: zawory a spalanie...
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | harek napisał/a: | 	 		  | moj znajomy twierdzi ze stukają mi zawory. Ok, moze ma racje, zrobie to niedługo. Pytanie czy zle ustawione zawory istotnie wpływają na spalanie benzynki ? Czy jesli je ustawie spalnie spadnie z obecnych 7,5 l/100 km ?? | 	  
 
 
 :shock: Troszkę dużo pali, nawet jak na tę porę roku.Moja zamyka się 6-6,2 l. większość jednak w trasie. Ustawione zawory, nowe świece, wymienione filtry i olej.Pewnie ustawienie coś pomoże, przynajmniej zrobiło się ciszej. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kermitos [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lut 2005,  16:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy duzo to nie wiem, ale moja w trasie 5-6, a w miescie 3-5km dojazdy na zimnym silniku to ok 10. Rozbierznosc spora wiec trudno ocenic czy spalanie jest duze. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 harek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Mar 2005,  23:31   Re: zawory a spalanie...
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | harek napisał/a: | 	 		  | moj znajomy twierdzi ze stukają mi zawory. Ok, moze ma racje, zrobie to niedługo. Pytanie czy zle ustawione zawory istotnie wpływają na spalanie benzynki ? Czy jesli je ustawie spalnie spadnie z obecnych 7,5 l/100 km ?? | 	  
 
 
Panowie! Zaworki ustawione! Efekt - duzo dynamiczniejszy silniczek, zero zadławień, lepiej wchodzi na obroty, duuuuuzo ciszej chodzi silniczek, i na moje oko mniej pali, ale to okaze sie po dokładnijeszych pomiarach. Dam znac ! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jusand [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Mar 2005,  15:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A ile kosztuje taka regulacja?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dday  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Mar 2005,  18:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jakies 20 - 30 złotych  :wink: | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 harek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Mar 2005,  22:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mi robił to znajomy. 10 zł uszczelka pod kape zaworowa : czteropak tyskacza    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dday  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Mar 2005,  23:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               uszczelka nie zawsze musi byc do wymiany :arrow: ja zdejmowalem ta pokrywe zaworow 3 razy od kupna mojej fiesi i nie wymienilem ani razu  :wink: i nic nie cieknie     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 harek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2005,  00:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja wolałem załozyć nową    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mdcs  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2005,  11:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               spalanie na trasie 5,5-6,0 (zależy od stylu jazdy), w mieście w zimę na krótkich odcinkach około 9,0-9,5... to norma Koledzy. Jak przyjdzie lato będzie lepiej   
 
...ps - zaworki to można samemu regulować, nic trudnego. | 
             
						
				_________________ było
 
Fiesta 1.1i - 91r
 
Fiesta 1.8D ABS - 94r
 
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
 
 
jest
 
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
 
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KELA [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2005,  15:53   zaworki a spalanie
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               u mnie zaoki pracują jak w dieslu. co jaki czas należy je regulowac    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KELA [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2005,  15:56   zaworki a spalanie
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sorry za poprzedni post ,brak wprawy na klawiaturze compa.
 
u mnie spalanie tej zimy wynosiło około 9 l. ,moze najwyzsza pora wyregulować zawory. :wink: | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 harek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2005,  16:50   Re: zaworki a spalanie
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | KELA napisał/a: | 	 		  sorry za poprzedni post ,brak wprawy na klawiaturze compa.
 
u mnie spalanie tej zimy wynosiło około 9 l. ,moze najwyzsza pora wyregulować zawory. :wink: | 	  
 
 
 
tak czy inaczej bedą stukać, ale ciszej    jedz i zrób to jak najdszybciej ! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 piterosik [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Mar 2005,  13:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Panowie, Panowie, czego wy oczekujecie od swych poczciwych fieścinek. Spalanie ok 10l /100km w mieście i ok 6l /100km w trasie zimą to norma. To nie jest wtrysk wielopunktowy z wysokociśnieniowym ukł. paliwowym, który jest znacznie oszczędniejszy napędzając niedogrzany silnik. I z tym się trzeba pogodzić. Taka jest natura tych autek.     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomaszostry  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Imię: Tomasz 
                  Wiek: 42  Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Morąg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2009,  00:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
Kto szuka ten znajdzie:)Ze 2 godziny szukałem postu na ten temat i wreszcie jest (musiałem się tym pochwalić, bo już wątpiłem). U mnie silnik podobnie chodzi jak dizel i jak brat usłyszał to powiedział, że padło kupiłem. Teraz czytam, że to normalne jak troszkę stuka (mam 1.3 z 1992r.). Autko kupiłem w październiku i teraz powoli ją do stanu zadowalającego doprowadzam. Co daje rade to robię sam, i moje pytanko jest następujące co się stanie jak po grzebaniu w zaworach, źle je wyreguluje (będę to robił pierwszy raz) czy silnikowi nic się nie stanie?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2009,  00:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               fajnie ze masz 1,3hcs (zapewne) i wersje clx. moja pierwsza fiesta taka była, czerwona   
 
 
do ustawienia zaworów potrzebujesz szczelinomierz, zawory reguluje sie na zimnym silniku czyli np po nocnym staniu.
 
poszukaj w instr obslugi (znajdziesz na forum) jakie powinny byc luzy. 
 
 
stukanie a la diesel, to normalna sprawa, w tym silniku zawory sterowane są mechanicznie przez grzybki, dzwigienki i inne pierdoły. jak będziesz miał dobrze ustawione zawory z odpowiednim luzem, to na pewno spadnie spalanie i trochę silnik ucichnie.
 
nie ucichnie na długo, ale odczujesz różnicę.
 
 
pokaz auto w "nasze auta" | 
             
						
				_________________ stafciogarage@gmail.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2009,  02:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hm nic strasznego raczej się nie stanie . jeśli spaprzesz totalnie sprawę i np wkręcisz wszystkie śruby regulacyjne do oporu (koniec gwintu) to są szanse że zawory przywalą w tłok choć osobiście nigdy śladu na tłokach po tym w 1.1 i 1.3 nie widziałem a bardzo lubuje się w silnikach OHV , nawet w moim obecnym FSO jest również paliwożerne , awaryjne i słabe OHV    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomaszostry  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Imię: Tomasz 
                  Wiek: 42  Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Morąg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2009,  10:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Thx za info:)
 
Foto relację juz widziałem (ale dzięki za przypomnienie) -szkoda ,że nie w .pdf nie jest to bym sobie na dysk pobrał:), a tak zdjęć nie ma jak wezmę w .html:(
 
Zastosuje i może coś z tego wyjdzie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |