Przesunięty przez: van 21 Cze 2014,  22:09		 | 
	
			Silnik 1300 mk1 a inne fordy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  00:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mk1/2 valencia 1.0 1.1 to to samo (różny skok tłoka uzyskany wałem itp) podparty w 3 miejscach
 
mk1 kent 1.3 1.6 to to samo jak wyżej blok jest dokładnie ten sam różni się wałem, podparty w 5 piejscach
 
 
w mk2 nie było już 1.3 ohv tylko cvh jak i 1.4 i 1.6
 
mk3 1.1 1.3 to samo na 3 podporach
 
 
rozjaśniłem? | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DANIEL mk1  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk1`83 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Myczków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  17:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mała poprawka
 
mk1 kent 1.3 1.6 posiada blok o takiej samej konstrukcji jak Valencia jednak to nie jest ten sam blok gdyż jest on dłuższy od Valenci | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Flonder  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  19:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | DANIEL mk1 napisał/a: | 	 		  | takiej samej konstrukcji jak Valencia jednak to nie jest ten sam blok gdyż jest on dłuższy od Valenci | 	  
 
 
coś mi się wydaje, że przeczysz sam sobie :p
 
kent crossflow z mk1 jest dłuższy od valencii (a raczej na odwrót, to valencia jest krótsza) właśnie przez zmiany konstrukcyjne, m.in. polegające na "odchudzeniu" kenta z 2 podpór, panewek i innych "zbędnych" kg  :yyy: 
 
 
generalnie valencia jest bardziej delikatna, mniej odporna na większe wysilenia i zwiększanie obrotów użytecznych..
 
 
szkoda, że rodzina kenta się skiepściła przez lata,
 
pamiętajmy, że na blokach crossflow powstawały BDA i kolejne...
 
natomiast całe szczęście, że częściowo schedę po kencie przejął zetec, to też bardzo udane, lekkie i podatne na tuning silniki
 
 
[EDIT]
 
 
Sorry Daniel, przeczytałem jeszcze raz Twój post i zrozumiałem o co Ci chodzi   
 
generalnie racja, konstrukcja bloku valencii i crossflowa opiera się na tych samych założeniach, ale jednak jest to inny blok, zmodyfikowany, krótszy,
 
poza tym różnice były w głoicach i układzie korbowo-tłokowym...
 
valencia ma zwykły układ z tłokami o płaskich denkach i komorą spalania w głowicy,
 
natomiast kent ma płaską głowicę i wklęsłe tłoki     | 
             
						
				_________________ Fiesta Mk1 1.1S  - TaśTaś 
 
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
 
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
 
Sierra Mk1 `83 2.0T
 
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Flonder 13 Lis 2010,  19:15, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 van  		  
		 
         Moderator
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`80 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 44  Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  19:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Laskosz napisał/a: | 	 		  | w mk2 nie było już 1.3 ohv tylko cvh jak i 1.4 i 1.6  | 	   no to teraz zgupiałem czyli co moja valencia co siedzi w aucie to nawet nie 1.3 tylko 1.1 ? 
 
 
[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 19:13 ]
 
 	  | Flonder napisał/a: | 	 		  | polegające na "odchudzeniu" kenta z 2 podpór, panewek i innych "zbędnych" kg | 	  chyba coś na odwrót napisałeś bo kent ma dołożone 2 podpory | 
             
						
				_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 
Volva XC70 i inne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Flonder  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  19:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | van81 napisał/a: | 	 		  | chyba coś na odwrót napisałeś bo kent ma dołożone 2 podpory | 	  
 
 
nie, dobrze napisałem, to kent crossflow był wcześniej, a valencia to przeprojektowany, odchudzony crossflow
 
 
kent nie ma dołożonych panewek, tylko valencia została o 2 zubożona
 
 
a Twój to 1.3, ale już nie pamiętam z czego (hcs z mk3 albo z escorta??? trza by się sahara zapytać)... musimy się spotkać i pogadać na żywca, to pogadamy, | 
             
						
				_________________ Fiesta Mk1 1.1S  - TaśTaś 
 
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
 
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
 
Sierra Mk1 `83 2.0T
 
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  19:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czepiacie się, przecież napisał ze to taki sam blok tylko dłuższy, to tak samo jak CVH to taki sam OHV tylko z wałkiem w głowicy    | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DANIEL mk1  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk1`83 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Myczków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  19:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Najprościej chyba sprawdzić po kodzie silnika     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 van  		  
		 
         Moderator
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`80 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 44  Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  19:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | DANIEL mk1 napisał/a: | 	 		  Najprościej chyba sprawdzić po kodzie silnika     | 	   to jest ford wychodzą cuda 
 
właśnie to dekodujemy z diodą 
 
 
powiem że temat dla mnie będzie ważny bo muszę mieć w papierach i w aucie wszystko według numerów itd chcąc dążyć do ori | 
             
						
				_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 
Volva XC70 i inne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  20:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdź numer silnika z numerem budy - jak jest ori to się będzie pokrywał,,, podaj kod motoru. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 van  		  
		 
         Moderator
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`80 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 44  Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  21:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               numer nadwozia powinien mieć końcówkę taką jak silnik ale już w dowodzie(mam stary dowód z podanym nr.silnika) to końcówka jest całkiem inna niż numer silnika
 
oczywiście silnik był zmieniony bo popatrzcie :
 
mój silnik
 
 
 
poprzedni silnik po po poprzedniego właściciela
 
 
 
 
Uploaded with ImageShack.us | 
             
						
				_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 
Volva XC70 i inne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  21:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No kurde ja się właśnie posiłkowałem starymi fotami i kombinuje a tu jak na dłoni widać - zdecydowanie nie kent     | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 van  		  
		 
         Moderator
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`80 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 44  Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  21:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               i stąd właśnie ten temat.
 
dowiedziałem się że nie mam kenta
 
że kent jest taki a nie inny. Laskocz dobrze myślał z tymi świecami aby z zewnątrz rozróżnić kenta ale po przestudiowaniu zdjęć stwierdzam że świece muszą być w kencie tak ustawione \/ \/
 
wiem też już że bliźniacze silniki z aut RWD typu escort mk2, kapeć itp. ma kilka rzeczy które znacząco utrudniają zamontowanie tego w fieście czyli : nie ma mocowania na boczną poduszkę, inna pompę wody, inna obudowę rozrządu, wał ma dalej posadzone koło pasowe,
 
inna miska
 
 
tak więc poszukuje ori kenta 1.3 i tyle, valencia wyleci a jeśli nie znajdę kenta to mk1 dostanie silnik "wieś tańczy i śpiewa" | 
             
						
				_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 
Volva XC70 i inne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  23:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tak patrzałem po tych fotach i tak ten silnik co masz to 1.1 z mk1 bądź mk2 nie wiem które miały taką puche filtra ale chyba nie mk1
 
kol wydechowy masz jak w mk1 jak i odma np
 
 
na drugim zdjęciu wybitnie widać kenta
 
 
co do usytuowania świec to rzeczywiście posrało mi sie     
 
 
Van nie masz silnia do ściwery? | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DANIEL mk1  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk1`83 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Myczków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2010,  00:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Do Van81
 
Jakieś 2 3 miesiące temu na allegro pojawiło się ogłoszenie z silnikiem którego szukasz 
 
Rzekomo był to silnik fabrycznie nowy ! bez osprzętu cena wynosiła wtedy 2000 zł
 
ogłoszenie pojawiło się tylko raz 
 
Nazwa sprzedającego to Auto_Ford  kom. 601-96-57-58
 
Więc można się skontaktować i popytać czy jeszcze posiada ten silnik
 
 
Silniczek na eBayu
 
eBay | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2010,  02:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               moim zdaniem to ori silnik . Inaczej by nikt nie wsadził dekla ze skośnym wlewem bo dekle od 1.1 są mniejsze . jutro ci zrobie fotki głowicy od 1.3 i bloku to sobie popatrzysz .
 
Swoją drogą masz prawie w 100% oryginalne 1300S w niezłym stanie . Masz nawet chwytak powietrza a to już rarytas    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2010,  08:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | moim zdaniem to ori silnik  | 	  Który, ten na drugiej fotce tak, problem w tym że nieaktualna jest,,,, 
 
 
[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 08:25 ]
 
 	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  Masz nawet chwytak powietrza a to już rarytas    | 	  To prawda, dziura na to była w każdej fieście zakładane było tylko przy kentach,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sachar  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk1`83 
                  Wersja: L 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 58 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Gru 2010,  10:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości co do silnika stwierdzam, że jest to valencia 1.3 z escorta 1985. Wyszło przy dobieraniu części przy wymianie uszczelki pod głowicą, a konkretnie przy dobieraniu uszczelki pokrywy zaworów - tylko od tego modelu podchodziła.  Zrobiłem na nim ze 20 tys. bez problemów, jedynie przy wkręcaniu go powyżej 3 tys. wypluwał olej każdym otworem technologicznym (głównie przez bagnet) Niestety ze względu na to że jest to właśnie valencia, zabawa z nim nie ma sensu. Jedyne co do niego znalazłem to wałek pipera, albo kenta, ale już kolektor dolotowy pod poziome gaźniki to rzecz nieosiągalna, więc nic sensownego z niego nie da się zrobić. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 van  		  
		 
         Moderator
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`80 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 44  Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Gru 2010,  22:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Marcinowaty, poka foty tego silnika bo może masz zeswapowanego kenta     | 
             
						
				_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 
Volva XC70 i inne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MikeB4  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/84KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Sty 2011,  17:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W związku z pytaniami o gaźnik - ten sam gaźnik co Fiesta Mk1 z silnikiem kent (gaźniki Weber 32/34 DFT w 1.3 i 1.6 różniły się tylko innymi  dyszami) ....  Ten Weber był stosowany też w Escorcie Mk3 - 1,3 i 1,6 ... charakterystyczne jest elektryczne ssanie na bimetal z wystającą śrubką na kabelek .... 
 
 
Bardzo podobny gaźnik jest w XR2 Mk2 ... spora część osprzętu czy membran pasuje...
 
 
 
Escort Mk1 i Mk2 miał zupełnie inne gaźniki 2v .... | 
             
						
				_________________
    Ford never die, they just get harder to find.
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |