| 
		[MK3] Samodzielna wymiana dwururki | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Andre [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  22:16   [MK3] Samodzielna wymiana dwururki
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czołem!
 
 
Uprzejmie proszę szanownych kolegów o rady dot. samodzielnej wymiany rury kolektorowej.
 
 
W mojej obecnej "starej rurze"      jest obok sondy lambda dziura wielkości 2 PLN     
 
 
Kupiłem nową dwururkę, mam do niej nową uszczelkę (pod kolektor) oraz pierścień (do kata).
 
 
Ograniczenia: brak kanału.
 
 
Dziś zrobiłem podejście nr 1, ale niestety widzę, że to nie jest tak łatwa robota, jak mi się wydawało. Śruby przy katalizatorze ruszyłem bez trudu, natomiast śrub przy kolektorze nie ruszyłem (poza jedną), gdyż nie mam do nich dostępu...
 
 
Z tego co zauważyłem są to 15-stki. Mój pomysł to zakup przedłużki do grzechotki, nasadki 15mm i odkręcenie śrub od spodu auta.
 
 
Chciałbym to zrobić samemu, bo mechanik zaśpiewał 100zł za robotę. Wolałbym też uniknąć konieczności demontażu chłodnicy i alternatora do tego zadania.
 
 
Jeśli moglibyście podzielić się ze mną własnymi doświadczeniami i radami z tym zadaniem związanymi - będę bardzo wdzięczny.
 
 
Pozdrawiam! | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Lis 2010,  15:13, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kkuuubaaa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 41 Skąd: Poznan 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  22:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a plasko oczkowa 15 nie dasz rady odkrecic?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  22:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dobry klucz płaski albo płasko oczkowy + młotek i puści | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemo_rsr  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`99 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  22:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wyjmujesz chłodnice, tzn, odkręcasz ją i z przewodami kładziesz na filtrze powietrza, bez demontażu przewodów od wody, masz super dojście do 3 śrub 2rurki , 15 płaskie oczko lub nasadka i odkręcasz, kanału Ci do tego nie trzeba, bez tez się obejdziesz, ja tak robiłem i nie narzekałem    
 
 pozdro    | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kkuuubaaa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 41 Skąd: Poznan 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  22:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bez demontazu chlodnic tez daa rade...troche inwencji...gumowe dlonie i wszystko sie da rade zrobic hehe:] | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemo_rsr  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`99 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  22:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               kkuuubaaa, ją tylko przesuwasz do góry z przewodami, nawet nie spuszczając płynu    | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kkuuubaaa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 41 Skąd: Poznan 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  22:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no wiadomo...wiem o jaka inwencje ci chodzi...tak czy siak i tak da rade....bywaja rzeczy nie do odkrecenia a i tak idzie....xxxxxxxxxx inzynierow co to wszystko projektuja te dojsci ado nie ktorych miejsc:D | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez szynszyl 20 Gru 2010,  22:07, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andre [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  22:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | przemo_rsr napisał/a: | 	 		  wyjmujesz chłodnice, tzn, odkręcasz ją i z przewodami kładziesz na filtrze powietrza, bez demontażu przewodów od wody, masz super dojście do 3 śrub 2rurki , 15 płaskie oczko lub nasadka i odkręcasz, kanału Ci do tego nie trzeba, bez tez się obejdziesz, ja tak robiłem i nie narzekałem    
 
 pozdro    | 	  
 
 
Wielkie dzięki przemo_rsr. Napisz mi prosze jeszcze czy dużo kłopotu jest przy skręcaniu tych śrub ze sprężynami przy katalizatorze? Nie chcę spieprzyć pierścienia, ale nie chcę mieć też przedmuchów.
 
 
Pozdro! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemo_rsr  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`99 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  22:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               raz udało mi sie je odkręcić, a rok później juz je obciąłem bo się nie dało, zastąpiłem je dłuższymi szpilkami i tymi sprężynkami i jest wypas    | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kkuuubaaa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 41 Skąd: Poznan 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  22:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | najlepiej oczysc szczota druciana gwinty srub jak widac..nie wiem jak tam to wyglada...i nasmaruj jakims odrdzewiaczem...bo bedzie lipa jak cos ukrecisz.... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  22:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie bój sie nic nie zepsujesz    to tylko metal     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemo_rsr  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`99 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  23:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               powiem szczerze, żeby te śruby ze sprężynkami ukręcić to trzeba mieć niezłą, mi się nie udało, musiałem obciąć    | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  23:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Andre a nie masz czasem w twoim 'zewsząd' jakiegoś tłumikarza? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kkuuubaaa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 41 Skąd: Poznan 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lis 2010,  23:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | eeeh w tych czasach to jest problem ze wszystkim...zaprowadz samochod do kogos to Ci zrobi fuche w trzy dupi i we fiescie beda dwa tlumiki a nie jeden...czasami lepiej samemu sie za cos wziac niz ktos ma skasowac 2-3 stowy za huuu wie co | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil8787  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 37  Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 75 Skąd: Pińczów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Gru 2010,  20:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja zawsze demontuje kolektor wydechowy dopiero potem rzebie:) kolektor wykręcam na rozgrzanym silniku. Zero demontowania chłodnicy. | 
             
						
				_________________ Jest:
 
Fiesta Mk3 1.1i
 
Clio 1 1.1 pb+LPG
 
Fiesta mk 3.5 1.6 16 v 88km + lpg futra | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maki  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Gru 2010,  20:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | ja zawsze demontuje kolektor wydechowy dopiero potem rzebie:) kolektor wykręcam na rozgrzanym silniku. | 	  
 
 
A od kiedy takie rzeczy robi się na rozgrzanym silniku. | 
             
						
				_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |