| 
		[MK3] rozrząd 1,4 pasek strzelił ;( | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 mateusz999  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2009,  20:42   [MK3] rozrząd 1,4 pasek strzelił ;(
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A więc tak od początku w aucie ciekła pompa wody zabierałem sie za to od tygodnia ale się nie zabrałem. Dzisiaj odpalam jade ze znajomą do sklepu  wchodze na rondzie w zakret nagle słysze taki lekki trzask zapalily sie kontrolki mysle pewno cos tam sobie puklo ma prawo "swój wiek" mysle zgasł wbijam 2 gaz a tu nic  przekulal sie tak rozpędzony jakies 80m i stanol. chce go odpalic a on nic kreci ale nic sie nie dzieje. otwieram maske patrze niby wszystko ok. Odgiełem osłone rozrządu patrze a tam pasek przeciety    znajomy zacholował mnie do domu jakies 2km silnik nie wydawal zadych odglosow. I tu moje pytanei czy wystarczy wymienić rozrząd i będzie wszystko ok czy mogło sie coś wiecej rozleciec i jak tak to jak to sprawdzic? podobno te silniki są bezawaryjne. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 29 Lis 2010,  17:27, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2009,  21:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1) uzupełnij info, bo masz wpisane "inne auto" i oczekujesz, że chyba z fusów ktoś wywróży czym jeździsz...
 
 
2) jeśli to Fiesta z 1.4, to silnik jest z tego co wiem bezkolizyjny, więc wystarczy wymienić komplet pasek, napinacz i pompa.
 
 
Do tego dorzucę swoje 2 uwagi:
 
 
1) Kręcenie silnikiem po tym jak strzela pasek to najdurniejsza rzecz, jaką można zrobić. W każdym silniku kolizyjnym taka próba rozruchu powoduje, że tłoki się spotykają z zaworami i, nie licząc "kapitalki", silnik nadaje się do wymiany...
 
 
2) Rozumiem, że można olać np. niedziałające radio albo spaloną żarówkę w lampce wnętrza, ale nie rozrząd! Litości! Pomyślałeś co mogłoby się stać, jakby go szlag trafił przy wyprzedzaniu? | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateusz999  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2009,  21:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wybacz kupiłem auto pare tygodni temu i facet mówił że śmiało 20tys można zrobić.. i jak idiota w to uwierzyłem zakręciłem silnikiem bo myślałem ze zgasł    ale tylko 2 krótkie próby i odpuściłem a auto to mk3 90rok 1,4 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2009,  21:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  2) jeśli to Fiesta z 1.4, to silnik jest z tego co wiem bezkolizyjny, więc wystarczy wymienić komplet pasek, napinacz i pompa.
 
 | 	  
 
niestety nie jest   
 
 
 	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  | 1) Kręcenie silnikiem po tym jak strzela pasek to najdurniejsza rzecz, jaką można zrobić. W każdym silniku kolizyjnym taka próba rozruchu powoduje, że tłoki się spotykają z zaworami i, nie licząc "kapitalki", silnik nadaje się do wymiany...  | 	  
 
ja dla zabawy tak robię    | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2009,  22:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Laskosz napisał/a: | 	 		  niestety nie jest    | 	  
 
Na bank? Swoją drogą - przydałby się na forum wykaz silników i czy są kolizyjne czy nie, bo pęknięte paski się zdarzają raz a czas i linkowanie do takiego tematu upraszczałoby niejednokrotnie sprawę.
 
 
 	  | Laskosz napisał/a: | 	 		  ja dla zabawy tak robię    | 	  
 
Boję się spytać co robiłeś w piaskownicy jak byłeś mały    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xr2fun  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Wrz 2009,  05:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mnie poszły zęby na pasku i silnik zgasł na wolnych obrotach. Kilka prób odpalenia z rozrusznika (bo nie wiadomo było co się dokładnie stało) zdjęcie pokrywy paska, diagnoza i ....... wymiana paska na nowy.
 
Silnik hula czyli zawory są ok. 
 
A czy jest kolizyjny czy nie tego do końca nie wiem a chętnie się dowiem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateusz999  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Wrz 2009,  09:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wymienie u siebie rozrząd i bedziemy mieli kolejny dowod czy kolizyjny czy nie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Wrz 2009,  00:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm ta głowica jest na hydraulice więc jak są zużyte szklanki zerwie się pasek to się rozleją i są szanse że zawory przeżyją . Można to łatwo sprawdzić albo założyć pasek i odpalić albo wyciągnąć dźwigienki zaworowe i pomierzyć odległości od głowicy do trzonka zaworu . jak któryś dostał w ryja to będzie tam krótszy trzonek . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateusz999  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Wrz 2009,  15:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No to powiem tak nowa pompa nowy pasek założone silnik odpalil i chodzi ale 1 sprawa mnie niepokoi a mianowicie ma 1100 obrotow jak juz zejdzie z ssania a przed zerwaniem ladnie trzymal 950/1000 obrotow w czym moze byc problem? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Wrz 2009,  16:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może odłączył Ci się jakiś przewód podciśnieniowy. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2010,  20:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nieraz się krzyczy na młodych co pytają na forum a nie szukają, ale faktycznie, u nas coś znaleźć to koszmar,,, niby jest info, wszystko ładnie pięknie, i nagle link do innego wątku a tam sprawa odwrócona o 180 stopni,,,
 
 
1,4 CVH z Mk2 czyli na gaźniku,,, kolizyjny czy nie, bo mnie dziś gaz do podłogi wpadł jak to się mówi i koniec jazdy,,, do tego wyleciało wszystka woda z silnika czyli pompa padła,,,
 
 
      | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2010,  21:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Joe - myśle że paseczek, pompa i rolki i bedzie śmigać     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2010,  22:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zadzwoń to ci powiem jak sprawdzić bez rozbierania głowicy czy jest ok | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mathew11192  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Courier 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 6 Skąd: Orzysz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lis 2010,  17:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam wszystkich. Mam ten sam problem. Pasek odszedł i się zastanawiam czy silnik razem z nim. Silnik mojej fiesty jest bezkolizyjny czy nie? Prosze o pomoc... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lis 2010,  17:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety 1,4 jest kolizyjny, przynajmniej mój (gaźnik z 87) rozwalił mi zawory na wewnętrznych cylindrach     | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mathew11192  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Courier 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 6 Skąd: Orzysz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lis 2010,  17:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               u mnie jest na jednopunkcie... i rocznik 92 
 
 
[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 17:43 ]
 
u mnie jest na jednopunkcie... i rocznik 92. A może ktoś wie jak to sprawdzić bez zdejmowania głowicy? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lis 2010,  18:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mathew11192 napisał/a: | 	 		  | A może ktoś wie jak to sprawdzić bez zdejmowania głowicy? | 	  
 
Założyć pasek, odpalić, zmierzyć kompresje inaczej chyba się nie dowiesz. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mathew11192  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Courier 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 6 Skąd: Orzysz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lis 2010,  18:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki wielkie. Jutro lecę po pasek. A jeśli jednak jest coś nie tak to kręceniem silnikiem po założeniu paska większych szkód sobie nie narobię? Sorry za takie banalne pytania ale jeśli chodzi o rozrząd jestem zielony    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lis 2010,  18:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dlaczego Ci strzelił pasek? Może pompa się zatrzymała (jak chcesz robić ten silnik to potrzebujesz nowy pasek, pompę, rolkę) - wymieniasz pompę i rolkę, ustawiasz znaki, zakładasz pasek - jak dobrze ustawisz znaki to większej szkody nie zrobisz - albo zapali i będzie dobrze, albo zapali i będzie strzelać, albo nie zapali,,,
 
 
Ja się dowiadywałem u siebie uszczelki i cała reszta śmieci potrzebna po zwalaniu głowicy to około 150 złotych, prawie drugie tyle (160 jak pamiętam) dałem za pasek, pompę i rolkę,,, dlatego założyłem rozrząd i na beszczela odpaliłem (chodzi na 2 z 4 cylindrów), dlatego ze za naprawę wołają mi około tysiąca,,, a to już zastanawiające jest czy warto,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |