Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:41 |
[MK4] Co to za zbiorniczek ? |
Autor |
Wiadomość |
cat1984 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Gru 2010, 14:44 [MK4] Co to za zbiorniczek ?
|
|
|
witam.Mam problem,odpadł mi ostatnio jakiś czarny zbiorniczek w kształcie "szpitalnej kaczki"z wlotem podobnym do kanistra,zbiorniczek był suchy.Nie mam pojęcia od czego może być,jak narazie 3 mechaników również nie ma pojęcia.Dodam że do zdarzenia doszło gdy wpadłem w płytki rów prawym kołem,pękł mi zderzak i uszkodziła się chłodnica klimy,oderwało sie nadkole i kilka innych drobnych częsci w tym ten zbiorniczek czarny,gdy mnie wyciagneli to moglem bez problemu jechac dalej.Bardzo proszę o pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Gru 2010, 23:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 14 Gru 2010, 14:49
|
|
|
cat1984 napisał/a: | jakiś czarny zbiorniczek w kształcie "szpitalnej kaczki" |
:yyy:
cat1984 napisał/a: | 3 mechaników również nie ma pojęcia |
:yyy:
może dej fote stary ... |
_________________
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Gru 2010, 14:52
|
|
|
Pewnie jak dasz zdjęcie to będzie łatwiej, pewnie to coś nie oryginalnego skoro nawet mechanicy nie wiedzą co to jest. Chyba, że coś nie tak z mechanikami |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 14 Gru 2010, 19:30
|
|
|
cat1984 napisał/a: | uszkodziła się chłodnica klimy |
1,8 d nie miały chłodnicy klimatyzacji osobnej ...
w okolicach prawego koła jest zbiorniczek płynu z chłodnicy i zbiorniczek płynu od spryskiwaczy ... czego Ci brakuje pod maską ? jak wszystko jest ... to może to coś było tam nie potrzebne .... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 14 Gru 2010, 22:44
|
|
|
ramses123 napisał/a: | 1,8 d nie miały chłodnicy klimatyzacji osobnej ... |
To jak czynnik był chłodzony w mk4 z klimatyzacją? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 15 Gru 2010, 13:47
|
|
|
Pufcio napisał/a: | ramses123 napisał/a: | 1,8 d nie miały chłodnicy klimatyzacji osobnej ... |
To jak czynnik był chłodzony w mk4 z klimatyzacją? |
zadawałem to pytanie kiedyś i uzyskałem odp. ze jedna chłodnica jest ... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 15 Gru 2010, 14:08
|
|
|
Przecież to jest niewykonalne... jak dorwę Piranyę, to dokładnie obejrzę przód, bo ona ma "brzydala" z klimą właśnie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
piranya
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 10 Wrz 2010 Posty: 47 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 16 Gru 2010, 11:21
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Przecież to jest niewykonalne... jak dorwę Piranyę, to dokładnie obejrzę przód, bo ona ma "brzydala" z klimą właśnie. |
ja Ci dam "brzydala" |
_________________ Wszystko jest trudne, nim stanie się proste
|
|
|
|
|
Nikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16 Gru 2010, 20:38
|
|
|
Nikuś napisał/a: | Zobacz że masz rozróżnienie chłodnic do Fiest mk4 z oraz bez klimy. Porównaj wymiary |
Szczerze mówiąc widzę, że przy danym rozmiarze jest opcja: nie ma, a przy innym: jest/nie ma. Brak sztywnego. A i na mój skromny gust wynika to z tego, że jeśli chłodnica silnika jest przykryta chłodnicą z klimy, to wypadałoby, żeby miała nieco większą powierzchnię, żeby zrekompensować gorszy przewiew. Konstrukcja też zdaje się jest nieco inna, bo przecież przed "zwykłą" chłodnicę, wchodzi ta z klimatyzacji.
To mogłoby być realizowane na jednej chłodnicy, pod warunkiem, że byłaby ona wewnętrznie rozdzielona na dwa układy - ale przy tym musiałaby być cholernie szeroka, bo u mnie chłodnica z klimy ma w zasadzie powierzchnię standardowej chłodnicy. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Gru 2010, 21:05
|
|
|
Czy to czasami nie byl silniczek i obudowa od spryskow? Moze jakas nieoryginalna dziwna czy cos... No nie wiem... Ale zeby mechanicy nie ogarneli? No ale jak urwalo sie to silniczek pewnie wypadl z obudowy i zostaje sam czarny pojemnik i niewiadomo co to jest |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Nikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 16 Gru 2010, 21:40
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Szczerze mówiąc widzę, że przy danym rozmiarze jest opcja: nie ma, a przy innym: jest/nie ma |
Popatrz jeszcze którego modelu to dotyczy. Dla mk5 chłodnica dla wersji z klimą i bez jest ta sama, stąd oznaczenie "+ / -". W mk4 są dwie różne chłodnice dla wersji z klimą i bez klimy (oddzielne oznaczenia: "+" i "-"), ponieważ chłodnica klimy jest wbudowana w chłodnicę.
Pufcio napisał/a: | pod warunkiem, że byłaby ona wewnętrznie rozdzielona na dwa układy |
I tak właśnie jest Z tego katalogu który podlinkowałem wynika że różnica to ponad 5cm wysokości. Tyle. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16 Gru 2010, 21:45
|
|
|
Nikuś napisał/a: | Z tego katalogu który podlinkowałem wynika że różnica to ponad 5cm wysokości. Tyle. |
To trochę malutko, zważywszy, że w mk5 ta chłodnica ma wymiary takie same jak silnikowa... Nie wiem jakim cudem ten układ jest w stanie wydajnie pracować w takim wypadku... Co więcej - dziwi mnie samo rozwiązanie, bo w mk5 z TDDi jest cholernie mało miejsca, a jakoś 2 chłodnice się zmieściły, a w mk4 nie potrafili? Coś mi tu śmierdzi (jakkolwiek - ja się myję! ) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Nikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 16 Gru 2010, 21:58
|
|
|
Ale zdaje egzamin. Chłodnica jest na tyle wydajna że wentylator z przegrzania niesamowicie rzadko się włącza (mi się to 2 razy zdarzyło), inna sprawa że włącza się automatycznie przy włączeniu klimy, ale to dotyczy nie tylko Fiesty. Co do działania klimy nie mam najmniejszych zastrzeżeń. |
|
|
|
|
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Gru 2010, 01:15
|
|
|
Nikuś napisał/a: | Popatrz jeszcze którego modelu to dotyczy. Dla mk5 chłodnica dla wersji z klimą i bez jest ta sama, stąd oznaczenie "+ / -". W mk4 są dwie różne chłodnice dla wersji z klimą i bez klimy (oddzielne oznaczenia: "+" i "-"), ponieważ chłodnica klimy jest wbudowana w chłodnicę. |
Prosze was, nie piszcie herezji, bo ręce opadaja.
Chłodnica wody to chłodnica wody. Moga byc rozne, pod klime, pod skrzynie automat pod turbo itd ale wiąze sie to jedynie z inna ich konstrukcja:
- zwykła, to zwykła, ma tylko mocowanie najwyzej na wentylator
- pod klime, ma mocowanie np na skraplacz klimatyzacji i wentylator (czasem inny wentylator) + ew ciut inna budowe by pomieścic obie chłodnice
- pod skrzynie automat, ma zbudowany w boczek wymiennik dla oleju od skrzyni, ew jest ciut inna by pomiescic chłodnice oleju
- pod turbo sa inne konstrukcyjnie czasem, by pomieścic obok intercooler.
Nie ma ze chlodnica jest i do tego i do tego... |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
|
|