Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:39		 | 
	
			[MK3] Świeca Płomieniowa w Dieslu , recepta na nie palenie ? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Kujus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 33  Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2010,  14:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie we fieście zrobiona głowica ( podocierane zawory uszczelniacze na nich , wtryski wymienione rozrząd i poustawiany )  tylko po co kręcić kilkadziesiąt sekund żeby zaskoczył albo i nie prościej zagrzać parę razy i pokręcić kilka sekund piszecie o rozrusznikach akumulatorach itp , to chyba prościej zrobić coś żeby tych w/w elementów nie dożynać zwłaszcza że mając narzędzia i umiejętności wmontowanie takiego wynalazku trwa max dzień i koszt jest żaden , a co do spalenia się auta to sadze ze prawdopodobnienstwo tego jest takie jak spalenie się od zwarcia byle jakiego innego przewodu , jak silnik chodzi to się nie spali bo zasysa tyle powietrza że i tak będzie studziło kolektor , a na zgaszonym silniku świeca się nie zapali bo nie ma dostępu tlenu poza tym mróz ustępuje odłączasz masę od świecy i masz to co miałeś przedtem także ryzyko żadne     | 
             
						
				_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1  50 km
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 portier  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 35  Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2010,  18:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a co w przypadku jak przekaznik swiec sie zepsuje i bedzie caly czas grzal swiece? wtedy tez nie ma szans,zeby sie zapalil? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kujus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 33  Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2010,  20:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak się zatnie przekaźnik od świec to kontrolka ci nie zgaśnie poza tym na chodzącym silniku nie stanie się nic , na zgaszonym ropa się skończy po kilku sekundach a na samym żarniku co jest w świecy to zanim się coś zapali chwile potrwa poza tym po kilkudziesięciu sekundach bez ropy i chłodzenia powietrzem spali się drut oporowy bo to nie jest świeca do pracy ciągłej. jeszcze druga sprawa jak ktoś z was palił takimi plastikami w piecu to dobrze wie że za dobrze się to nie pali to nie opony | 
             
						
				_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1  50 km
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2010,  20:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a drugie pytanie - czy świeca sama w sobie ma jakiś elektrozawór? bo jak świece przestaną grzać, to powinna też być odcinana ropa... osobiście nie wiem dokładnie jak ta świeca wygląda, dlatego pytam... | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 portier  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 35  Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2010,  21:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ekhm ale przekaznik daje dluzej prad na swiece niz pali sie lampka na desce wiec zgaszona lampka nie= brak napiecia na swiecach
 
 
pytanie Miły'ego tez jest ciekawe.. czy ta swieca gasnie gdy odcina sie jej napiecie i nie ma szans na to by ogien sam sie podtrzymywal? bo z przelewu caly czas plynie ropa | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2010,  21:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               świeca ma wbudowany zaworek    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kujus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 33  Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2010,  21:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Co do zaworu w świecy jest to bimetal zamykający ją pod wpływem temperatury tu akurat niskiej , otwiera się natomiast przy dużej temp ( przy zastosowaniu świecy z białoruski musi być zawór osobny i inne zasilanie ale to nie rozmowa o ciągniku to w to się nie będę zagłębiał )  Co do kontrolki to możliwe że ktoś to przerobił u mnie i świeci się cały czas grzania od przekręcenia kluczyka do strzelenia przekaźnika wyłączającego świeci się | 
             
						
				_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1  50 km
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2010,  21:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kujus napisał/a: | 	 		  | Jak się zatnie przekaźnik od świec to kontrolka ci nie zgaśnie | 	  Kontrolka swoje świece swoje, jedno z drugim ma tak naprawdę niewiele wspólnego,,, 	  | Kujus napisał/a: | 	 		  | Co do kontrolki to możliwe że ktoś to przerobił u mnie i świeci się cały czas grzania od przekręcenia kluczyka do strzelenia przekaźnika wyłączającego świeci się | 	  Moze tak być  jak kontrolka gaśnie to wyłączają się świece, ty puszczasz silnik 2 obroty wału i komory zimne - może dlatego nie chce ci palić,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2010,  21:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kujus napisał/a: | 	 		  | Co do zaworu w świecy jest to bimetal zamykający ją pod wpływem temperatury tu akurat niskiej , otwiera się natomiast przy dużej temp | 	  
 
 
ok już wszystko wiem... rozmawiałem na ten temat już z ojcem i powiedział, że nawet niezły pomysł i chyba będę go u siebie stosował... z tym, że nie wiem czy nie będę robił tak jak mają niektóre diesle - świeca w kolektor (oczywiście po wymianie na aluminiowy)...
 
 
jeśli chodzi o ropę, to rozumiem, że z powrotu idzie wężyk do trójnika, z trójnika jeden na świece a drugi na pompę wtryskową tak? z tym, że podczas odpalania paliwo przelewa się powrotami? | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kujus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 33  Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2010,  22:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		   	  | Kujus napisał/a: | 	 		  | Jak się zatnie przekaźnik od świec to kontrolka ci nie zgaśnie | 	  Kontrolka swoje świece swoje, jedno z drugim ma tak naprawdę niewiele wspólnego,,, 	  | Kujus napisał/a: | 	 		  | Co do kontrolki to możliwe że ktoś to przerobił u mnie i świeci się cały czas grzania od przekręcenia kluczyka do strzelenia przekaźnika wyłączającego świeci się | 	  Moze tak być  jak kontrolka gaśnie to wyłączają się świece, ty puszczasz silnik 2 obroty wału i komory zimne - może dlatego nie chce ci palić,,, | 	  
 
No nie , grzeje raz plus minus 8 sek ( tyle czasu mi sie grzeje ) potem drugi raz tyle i przy trzecim grzaniu liczę do 3 i kręcę 
 
 
Co do zasilania to z przelewu jest trójnik i ta rurka co robi za zbiorniczek może być też kawałek węża ( profilaktycznie wolałem rurkę metalową ) i działa to tak że jak silnik zaskoczy wtedy leci dużo paliwa ( w porównaniu z kręceniem rozrusznikiem ) a świeca jest jeszcze otwarta wtedy napełnia się to cudo ale zaraz ostyga i się zamyka i ropa zostaje na kolejny rozruch , można dać osobny zbiorniczek ale to już jak kto woli    | 
             
						
				_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1  50 km
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2010,  01:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kujus, dobrze ale wytłumacz mi jedno - jak zaczynasz kręcić silnikiem to co wypycha ropę, jak w wężykach przelewowych nie krąży jeszcze ropa? | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kujus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 33  Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2010,  08:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wypychają 2 rzeczy robiące się nadciśnienie w przewodach paliwowych może ropy jeszcze tam jako takiej nie ma ale ciśnienie zaczyna powoli rosnąć oraz w wyniku kręcenia silnik wytwarza podciśnienie w kolektorze dolotowym te 2 rzeczy robią że ropa wlewa się do środka | 
             
						
				_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1  50 km
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2010,  10:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no to wszystko już wiem    dzięki za pomysła    | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maki  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2010,  15:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | No nie , grzeje raz plus minus 8 sek ( tyle czasu mi sie grzeje ) potem drugi raz tyle i przy trzecim grzaniu liczę do 3 i kręcę  | 	  
 
 
No i powiec po co ty to robisz nie liepiej grzać aż zgaśnie kontrolka po czym odczekujesz ileś tam sekund (w zalerzności jak długo świece grzeją po zgaśnięciu kontrolki) np. 10s i odpalasz. | 
             
						
				_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ramses123  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2010,  15:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               
 
 
matko boska !!!
 
 
powiedz                          | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2010,  16:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Maki napisał/a: | 	 		   	  | Cytat: | 	 		  | No nie , grzeje raz plus minus 8 sek ( tyle czasu mi sie grzeje ) potem drugi raz tyle i przy trzecim grzaniu liczę do 3 i kręcę  | 	  
 
 
No i powiec po co ty to robisz nie liepiej grzać aż zgaśnie kontrolka po czym odczekujesz ileś tam sekund (w zalerzności jak długo świece grzeją po zgaśnięciu kontrolki) np. 10s i odpalasz. | 	  
 
 
Bo jak zacznie kręcić silnikiem w momencie gdy świece już nie grzeją (po pyknięciu przekaźnika) to dwa obroty wałem i szansa na odpalenie jest bliska zeru. Świece muszą grzać w momencie kręcenia rozrusznikiem. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sztandi  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Grzesiek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2010,  19:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odczekać 2-3 sekundy po zgaśnięciu kontrolki i mielić rozrusznikiem (żeby grzało jeszcze do puknięcia przekaźnika a świece byly minimalnie bardziej zagrzane) i nie powinno być problemu, jak nie zagada to powtórzyć itp a nie grzać 50 razy świece ktore za miesiąc sie spsują     | 
             
						
				_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
 
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2010,  19:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pisał kolega ze ma inaczej podłączoną kontrolkę i gaśnie mu z chwilą wyłączenia świec - czyli już jest rzeźba,,, jedni naprawiają do stanu jak trzeba inni rzeźbią dalej - generalnie przy porządnym wykonaniu i jedni i drudzy nie mają problemów,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |