Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: gasniecie, hcs, mk3, odpalanie

[MK3] Po ruszeniu gaśnie, problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 27 Gru 2010, 10:27   

nie jestem mechanikiem, nie uczyłem sie tego, ja tylko grzebię co mogę koło swoich samochodów i od nich się uczę.
te fiesty (mówię o swojej byłej xr2i) miały odmę na jednym wężu. od skrzyni korbowej to leci do puszki, a potem na dekiel zaworów, a także do filtra. ju ż na początek to dla mnie jest chore, bo w oplu odma jest "niezależna", w nissanie z tego co patrzyłem też, a ford ... wykombinował tak.
skoro napisano
Cytat:
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów
to w tym wypadku podpisuję się obiema rękami pod tym. zapłon wymaga określonych warunków, w tym ciśnienia. no wybuch mieszanki musi gdzieś ujść. a już istniejące nadciśnienie chyba to uniemożliwia, nie sądzisz ??
TomQ napisał/a:
silnik ma już tak ogromne przedmuchy, że zatkanie odmy powoduje, że nie zasysa mieszanki do cylindrów
wiekszość fiest z tych lat to ... cudem jeszcze jeżdżą.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 63
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 27 Gru 2010, 10:40   

szynszyl napisał/a:
nie jestem mechanikiem, nie uczyłem sie tego, ja tylko grzebię co mogę koło swoich samochodów i od nich się uczę.

Dokładnie tak samo ja.
Cytat:
to w tym wypadku podpisuję się obiema rękami pod tym. zapłon wymaga określonych warunków, w tym ciśnienia. no wybuch mieszanki musi gdzieś ujść. a już istniejące nadciśnienie chyba to uniemożliwia, nie sądzisz ??

Ale to oznacza, że ten silnik chodzi już tylko z przyzwyczajenia. Nawet zaryzykowałbym tezę, że on już nie ma prawa chodzić, skoro nadciśnienie pod tłokiem przedostaje się tak łatwo nad tłok, że uniemożliwia zassanie mieszanki. Tam już nie ma szczelności, a kompresja to wspomnienie.
Chyba, że jestem na złym tropie i zatkanie odmy może uniemożliwić zapłon w jakiś inny sposób.

All
Ponawiam prośbę.
Może ktoś ma jakiś pomysł jak zatkanie odmy może wpłynąć na możliwość zapalenia silnika, zakładając, ze ten jeszcze ma cylindry, tłoki i pierścienie?

JOHNY
Mierzyłeś może kompresję?
Jeśli tak, to podaj wyniki.
Jeśli nie, to napisz jak wyglądają spaliny i ile silnik bierze oleju.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 27 Gru 2010, 13:11   

TomQ napisał/a:
Tam już nie ma szczelności, a kompresja to wspomnienie.
zgadza się. wiele słyszałem o takich patentach jak montaż na końcu węża odmy pojemnika w którym spływa olej, potem podobno wlewa się go z powrotem do silnika
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 27 Gru 2010, 14:07   

Nie mierzyłem kompresji, olej spala faktycznie, ale nie w jakimś zastraszającym tempie. Przez 7 tyś km dolałem 1.5 litra. Spaliny hmm para wodna i w cale, aż tak mocno nie kopci. Silnik sobie poklepuje jak to HCS, ale jestem skłonny powiedzieć, że całkiem nieźle sobie pracuje i raczej wyjechany nie jest. No cóż nie jest to nowe auto, a konstrukcja nie powala na kolana. Na forum można wyszukać parę przypadków, że wystrzelił korek wlewu oleju W renault spotkałem się z sytuacją, że ludzie sami sobie wiercili dziurki w wydechu bo im woda w tłumiku zamarzła i nie dało się auta odpalić. W moim przypadku duży wpływ miał dupiaty olej, zaniedbanie i krótkie trasy. Zawsze od czasu do czasu wyciągałem korek i czyściłem go szmatką, ale nigdy nie wpadłbym na pomysł, ze w przewodzie i tym króćcu do obudowy filtra może się tyle tego nagromadzić. Nic dla mnie lekcja pokory (dziś w rezultacie powymieniałem wszystko to co miałem porobić w tym aucie)i jakieś doświadczenie, przez wyjazdem w góry wymienię napewno olej. Mam nadzieje, że komuś to się przyda w sumie miałem 3 dni nerwów przez to :)
Dziękuje tylko, że nie oddałem auto do mechanika, bo pewnie by postało w ciepłym i odpaliło jak nigdy nic, a ja bym był skasowany za wymianę cewki, komputera i wtrysku :D
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Gru 2010, 15:01   

JOHNY napisał/a:
Nie ma w 1.1 rozdzielacza, czujnik położenia wału jest, ale jest też iskra więc go można wykluczyć.


Jeśli ma czujnik położenia wału to oczywiście że można wykluczyć :-P Ostatnio męczyliśmy się z autem kolegi, który ma zapłon na kopułce ... iskra była, paliwo też, ale kopułka się przekręciła i zapłon był nie w tym miejscu co skutecznie uniemożliwiało odpalenie :hihihi:

Sam z ciekawości zatkam odmę (1.6 CVH) i zobaczę czy odpali :devil:
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 27 Gru 2010, 16:34   

Mnie raz zamarzła woda w "patencie" z odmą tj odmę mam w butelce. Skończyło sie na tym zę wydmuchało uszczelkę pod deklem zaworowym i wywalać zaczęło olej a czy osłabła albo kłopoty rozruchem to sobie nie przypominam
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 63
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 27 Gru 2010, 17:24   

Czyli silnik Johny'ego jest jeszcze w akceptowalnym stanie.
To nie pojmuję jak zatkana odma mogła uniemożliwić zapłon.
Ruszcie mózgami plissssss ;-)
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 27 Gru 2010, 20:17   

TomQ napisał/a:
Czyli silnik Johny'ego jest jeszcze w akceptowalnym stanie.
To nie pojmuję jak zatkana odma mogła uniemożliwić zapłon.
Ruszcie mózgami plissssss ;-)
Hmm... też czekam na wyjaśnienie, bo ta teoria jest równie ciekawa co nieprawdopodobna.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 27 Gru 2010, 20:51   

Zauważyłem, że lekko mi się przypociła pokrywa zaworów wcześniej tego nie było. Więc trochę pocisło :) Kiedyś na giełdzie widziałem zarżniętego civica i jak w czasie pracy silnika wyjmowało się bagnet to auto traciło obroty, po odkręcaniu korka wlewu opluł wszystkich w koło i zdechł :hahaha:
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 63
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 27 Gru 2010, 21:11   

JOHNY napisał/a:
widziałem zarżniętego civica i jak w czasie pracy silnika wyjmowało się bagnet to auto traciło obroty, po odkręcaniu korka wlewu opluł wszystkich w koło i zdechł :hahaha:


OK, ale otwarcie korka, czy wyciągnięcie bagnetu działało odwrotnie do zatkanej odmy.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.