  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
	
		Przesunięty przez: van 22 Cze 2014,  12:42		 | 
	
			[MK2] Swap czy nie swap ? a może zabytek ? | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 ombre888  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: ok Tarnowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sty 2011,  18:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MikeB4 napisał/a: | 	 		  | a w dowodzie nigdzie nie napisano Xr2  | 	  
 
Tu juz zależy od podmiotu wydającego dowód. Znajomy miał w dowodzie Ford Escort xr3i. No ale to pewno dlatego ze pani w okienku przeklepała z umowy. Bo za zwyczaj nie piszą oznaczenia modelu jako tako. Wątpie żeby  każdy diagnosta, czy inny urzędnik nawet rzeczoznawca znał dokładną historie wszystkich modeli samochodów. Z najomy odnawia rekina jest w temacie, i wg niego tunning z epoki jest dozwolony.  	  | MikeB4 napisał/a: | 	 		  |  ważne aby obracać się w częściach stosowanych w danym modelu | 	   
 
Tak na przykład fiesta 1.1 z środkiem xr2 raczej by sie za kfalifikowała. 
 
Wszystko zależy od podejścia właściciela do oryginalności i posiadania zółtych blach. Skrajny jeden będzie jeździł opisaną przezemnie 120L a drugi nie założy do mk1 1.1 stabilizatora tylnej belki od od xr-ki czy 1.3 by sie lepiej prowadziła bo nie będzie już ori.
 
  	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Youngtimerowskie środowisko potrafi wyśmiać naklejkę na aucie, albo obszycie kierownicy,,, | 	     
 
Dokładnie. Przeglądam jedno z większych forum. Gdyby sie dowiedzieli że chcesz na mk2  zółte zalożyć     Temat w 2 dni na 5 stron a po co? jak można? to plastik!!! itd | 
             
						
				_________________ Escort MK3 xr3i 85r. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 szczepan522  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jarek 
                  Wiek: 41  Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sty 2011,  19:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ombre888 napisał/a: | 	 		  | Gdyby sie dowiedzieli że chcesz na mk2 zółte zalożyć | 	   
 
 
No no lepiej jeździć jakimś fiatem na żółtych     przepraszam czy fiesta to coś złego ? jak dla mnie to jest oczko w głowie     wszystkie mody które robiłem robiłem je z głową a po to żeby później w krótkim czasie wrócić do poprzedniego stanu... zrobi się ciepło będę wracał do oryginału     i coraz bardziej dochodzę do wniosku żeby podarować sobie swap     jest tylko jedno ale     co pan rzeczoznawca powie na mój samochodzik... Jak zrówna mnie z ziemią i mnie zdenerwuje to swap będzie, a jak podejdzie do mnie jak do człowieka to będę walczył o żółte tablice      aha jeszcze jedno ile taki pan rzeczoznawca, historyk jak zwał tak zwał  :yyy: ile weźmie za papier który stwierdza że samochód jest zabytkiem ? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MikeB4  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/84KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sty 2011,  20:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zależy co jest w pakiecie ....  biała karta i cały protokół na zabytkowy przegląd itp (opcja pełnego gotowca) ... to koszt około 600- 1000 zł , przegląd ok. 200-300, tablice i dowód ok. 200 zł (są nieco droższe)....   i co dalej chcesz się wzorować na opinii rzeczoznawcy i tego co powie... Są rzeczoznawcy i "rzeczoznawcy" - zalezy na kogo trafisz ... a to od Ciebie powinien zależeć los tego auta a nie jakiegoś udającego znawcę ważniaka - jeśli na takiego akurat trafisz...
 
 
 
 
Jeśli masz mnóstwo literatury i czasu możesz białą kartę i protokół na badanie techniczne przygotować sam, sam zrobić fotki .... wtedy rzeczoznawca wyjdzie 100-200 zł (czasem konserwator przepuszcza i bez kwitka od rzeczoznawcy - pytaj u swojego). Reszty kosztów raczej nie ominiesz ...   I tyle. Ja mam żółte blaszki na Escorcie i jestem z tego zadowolony bo nie muszę co roku myśleć o przeglądzie .........  pozatym jakby wczesniej się nie rzucał w oczy to teraz ludzie myślą co to za tablice ... | 
             
						
				_________________
    Ford never die, they just get harder to find.
 
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 szczepan522  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jarek 
                  Wiek: 41  Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sty 2011,  20:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z tego wynika że moja fiesta jest wyglądem podobna do jakiejś wersji "Formula" przynajmniej tak ma na bokach auta 
 
 
 
 
 
tylko teraz kwestia czy ktoś z was ma jakiekolwiek informacje na temat takowej wersji ? bo wersji było tyle ile tylko użytkowników na drodze     każdy mógł wejść do salonu i wybrać sobie tylko taki samochodzik i z takim wyposażeniem jakie tylko chciał... bardziej chodziło by mi o info to to za ustrojstwo "Formula" ? może byście jakieś fotki mieli od przodu ? A może to jest wersja RS i to tylko wymysł pierwszego właściciela (chyba to jest najrozsądniejsze wytłumaczenie) skoro każdy mógł skompletować taką fiestę jaką tylko chciał... wewnątrz widać że to golas jeszcze jedna fota
 
 
 
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Jeśli masz mnóstwo literatury i czasu możesz białą kartę i protokół na badanie techniczne przygotować sam, sam zrobić fotki .... | 	  
 
 
rozwiń myśl      | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MikeB4  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/84KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sty 2011,  21:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie ma obowiązku wypełniania białej karty czy podstawienia dobrych i wiarygodnych danych technicznych samochodu w protokół badania technicznego pojazdu zabytkowego przez rzeczoznawcę.  Można to przygotować samemu - jest z tym wbrew pozorom sporo roboty , białą kartę trzeba właściwie wypełnić i specjalnie wydrukować , fotografie też muszą być wykonane w odpowiedni sposób.  Instrukcję wypełniania białej karty znajdziesz sobie na necie. To taki dokument dla wszystkich obiektów zabytkowych -- takie jakby tabelki ....
 
 
Protokół z badania technicznego to 78 punktów zawierających przeróżne dane techniczne samochodu ... od podstawowych jak wymiary , rozstaw(y) osi i kół , zwis przedni i tylny , prześwit , masy , naciski , dane silnika, typ i przełożenia skrzyni biegów , typ zawieszenia, rozmiar kół, opon, typ przekładni kierowniczej, przełożenie, średnica kierownicy, typ hamulców , instalacja elektryczna : napięcie, akumulator, typ prądnicy, moc rozrusznika, typ świec zapłonowych, biegunowość instalacji elektr. , średnica zawracania, prędkość maksymalna, typ paliwa, ilość oleju w silniku, skrzyni, dyfrze, ilość płynu chłodniczego w układzie 
 
 
--- posiadając dobrą książkę i dane spokojnie mozemy wypisać to samemu. | 
             
						
				_________________
    Ford never die, they just get harder to find.
 
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 szczepan522  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jarek 
                  Wiek: 41  Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sty 2011,  21:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MikeB4 napisał/a: | 	 		  | posiadając dobrą książkę i dane spokojnie mozemy wypisać to samemu. | 	  
 
 
właśnie widzę     trochę siedzenia nad tym będzie ale myślę że to spokojnie da się zrobić... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |