|
[MK4] wymiana sprzęgła, niedziałający prędkościomierz |
Autor |
Wiadomość |
sloren [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Sty 2011, 07:37 [MK4] wymiana sprzęgła, niedziałający prędkościomierz
|
|
|
Witam,
Wczoraj spotkałem się z takim problemem. Wymieniałem sprzęgło. Po wymianie od razu zauważyłem, że wrzucenie wstecznego jest bardzo trudno (bardziej kopanie nogą by tu było adekwatne, niż ruch ręką). W czasie jazdy okazało się również, że piątka też się wrzuca gorzej niż pozostałe biegi. Co więcej, przejechałem ok. 400 km i przestał działać prędkościomierz. Dokładnie z prędkościomierzem samochód nie podejmuje wolnych obrotów np. w sytuacji kiedy hamuję na biegu do niskich obrotów i później wciskam sprzęgło do redukcji. W czasie zmiany biegów w górę jest ok. Moja obserwacja, to gaśnięcie przy wciśnięciu sprzęgła na niskich obrotach.
Czy problemu z wrzucaniem niektórych biegów mogą być związane ze złym wyregulowaniem drążka w skrzyni biegów? Czy niedziałający prędkościomierz może być związany z wymianą sprzęgła? Chciałem iść do mechanika, który mi zrobił tą wymianę i to zareklamować, ale za mało się znam, żeby mu coś wyrzucić.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 24 Sty 2011, 13:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 19 Sty 2011, 07:45
|
|
|
sloren napisał/a: | Czy problemu z wrzucaniem niektórych biegów mogą być związane ze złym wyregulowaniem drążka w skrzyni biegów? |
tak
sloren napisał/a: | Czy niedziałający prędkościomierz może być związany z wymianą sprzęgła? |
pośrednio, bo linka od prędkościomierza dochodzi do vss'a, który jest w skrzyni i do niego jest wkręcona. Trzeba sprawdzić czy nie został uszkodzony vss, brak sygnałów z niego powoduje gaszenie silnika i jeśli nie jest wkręcony w skrzynię to nie będzie też wskazań prędkościomierza. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
sloren [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Sty 2011, 08:59
|
|
|
A mógłbyś powiedzieć gdzie dokładnie jest VSS wkręcony? Dostanę się do niego od góry, po podniesieniu maski?
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 09:14 ]
Ok. Ustaliłem VSS i rzeczywiście linka od prędkościomierza dochodzi do niego. Mam jeszcze pytanie czy niedziałanie obu tych elementów może być związane z np. poluzowaniem się VSSa. Czy jeśli VSS będzie uszkodzony, to zarówno jeśli chodzi o sygnał do komputera i mechaniczne przeniesienie przez linkę do prędkościomierza. Jaka może być przyczyna uszkodzenia tego VSSa, czy przy wymianie sprzęgła się go w ogóle wykręca, można coś zepsuć albo zrobić nie tak? Czy jestem w stanie sam wymienić VSS obawy, że coś tam mi tryśnie w oczy lub coś podobnego? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 19 Sty 2011, 09:26
|
|
|
jak mechanik zmieniał sprzęgło to prawdopodobnie wyjmował skrzynie, więc musiał wykręcić vss'a ze skrzyni lub z niego linkę. Vss to tak naprawdę dla linki jest przedłużeniem, które łączy się z jakąś zębatką w skrzyni, a do kompa idą sygnały z czujnika halla w nim wbudowanego (raczej samo się nie uszkadza).
Spokojnie od góry się dostaniesz, nic Ci w oczy nie pryśnie |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:35
|
|
|
sloren napisał/a: | Czy problemu z wrzucaniem niektórych biegów mogą być związane ze złym wyregulowaniem drążka w skrzyni biegów? |
Tak. Auto w warsztacie miało wrzucony wsteczny, a facet ustawił drążek prowadzący jak dla położenia neutralnego/czwórki. Partacz. Możesz to sam sobie przestawić, ale wymaga to położenia się pod auto (najlepiej przez drugą osobę, która będzie machać grzechotką, kiedy Ty będziesz sprawdzać położenie lewarka dla poszczególnych biegów. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:18
|
|
|
Drążek blokuje się trzpieniem w jednym konkretnym miejscu, mk1,2,3 tak było więc i strzelam ze w mk4 tez tak jest, wtedy się luzuje na połączeniu, przesuwa na maksa w konkretną stronę i obraca do oporu w konkretną stronę - zakręca się i MUSI być dobrze ustawione, jak nie to coś się polowi kończy,,, i nie proście o podanie konkretnych wartości co i jak bo ja to z pamięci pisze, nie mam materiałów pod ręką by np. dać foto czy coś, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:31
|
|
|
JoeMix napisał/a: | mk1,2,3 tak było więc i strzelam ze w mk4 tez tak jest |
Niestety tak nie jest. U siebie sam sobie ustawiałem wajchę tak, żebym wbijając piąty bieg nie musiał się nachylać. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:45
|
|
|
Pufcio, nie chce mi się wierzyć że Ford zrezygnował z prostego i jednoosobowego systemu regulacji,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Sty 2011, 22:23
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Pufcio, nie chce mi się wierzyć że Ford zrezygnował z prostego i jednoosobowego systemu regulacji,,, |
Ten też jest jednoosobowy jak się uprzesz. Zakręcasz pod autem, wbijasz "jedynkę" w aucie, schodzisz pod auto, luzujesz, wchodzisz do auta, ustawiasz lewarek w położeniu "jedynki", schodzisz pod auto, zakręcasz |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
jery13
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 20 Sty 2011, 12:08
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Drążek blokuje się trzpieniem w jednym konkretnym miejscu |
W/g z książką napraw blokuje się przy włączonym 4 biegu prętem 9 mm od dołu, ale czy jest tak rzeczywiście to nie wiem bo nigdy nie miałem potrzeby tego ustawiać . |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|