  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
			| 
		[MK4] Blokowanie kierownicy podczas jazdy | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 ivoncja  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączyła: 25 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lut 2011,  10:33   [MK4] Blokowanie kierownicy podczas jazdy
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dwa razy przydarzyło mi się ostatnio przyblokowanie kierownicy podczas skrętu w prawo- trwało to ułamek sekundy i puszczało, ale co się strachu najadłam to moje... Oczywiście auto stoi, bo boję się tak jeździć. Wczoraj byłam u mechanika i stwierdził, że winne jest łożysko amortyzatora- do wymiany. Przy okazji poprosiłam o zdiagnozowanie problemów ze zmianą biegów (2 i wsteczny)- okazało się że mam wybity krzyżak. Mechanik wycenił całość roboty z częściami na max. 500 zł w wariancie pesymistycznym. Byłabym wdzięczna, gdyby mi ktoś tak "na chłopski rozum" wyjaśnił, co ma łożysko amortyzatora do blokowania kierownicy i czy koszty podane przez mechanika są realistyczne. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 18 Lut 2011,  11:32, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 TSRules  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lut 2011,  10:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ivoncja napisał/a: | 	 		  | wycenił całość roboty z częściami na max. 500 zł | 	  
 
 
Trochę sporo, ale może w Szczecinie jest taka drożyzna     
 
 
Jeśli by wymieniał tylko łożysko i krzyżak to części koło 100zł no może 150zł      robocizna to inna sprawa, w moich okolicach ze 150-200 max by wzieli, możesz jechać gdzie indziej na konsultację żeby się upewnić     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lut 2011,  10:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w MK3 za blokowanie kierownicy w zakręcie odpowiada wytłuczony krzyżak kolumny kierowniczej. Masz może luz na kierownicy? tzn. czy występuje taki efekt, że możesz machać kierownicą lewo-prawo, a auto jedzie prosto. | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ivoncja  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączyła: 25 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lut 2011,  11:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej napisał/a: | 	 		  | w MK3 za blokowanie kierownicy w zakręcie odpowiada wytłuczony krzyżak kolumny kierowniczej. Masz może luz na kierownicy? tzn. czy występuje taki efekt, że możesz machać kierownicą lewo-prawo, a auto jedzie prosto. | 	  
 
 
Mam MK4. Luzów na kierownicy nie ma.
 
Dzwoniłam właśnie do warsztatu (tego samego, bo wczoraj było za późno na telefon do hurtowni i podany koszt był orientacyjny)- komplet łożysk to 90 zł, razem z robocizną 250, czyli chyba jednak nie zdzierają.:) Ponieważ rozmawiałam z innym mechanikiem, w sprawie krzyżaka się nie wypowiedział, zalecił żeby podjechać jeszcze raz, w celu weryfikacji. Dobrze  że warsztat mam 300 m od domu.    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Lut 2011,  00:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeśli faktycznie masz coś z pałąkiem wybieraka, to mogę współczuć. Samego krzyżaka nie dostaniesz - jest specjalnie nitowany i niedostępny jako pojedyncza część, a jedynie jako cała rura z krzyżakiem. Poza serwisem tego nie znajdziesz (już samo to stwierdzenie boli...), a cena to okolice 200zł (nie wiem dokładnie ile, rok temu prawie kupowałem ustrojstwo). Z wymianą też jest trochę papraniny (na upartego we dwójkę można to zrobić na parkingu pod blokiem w godzinę). Gorzej z ustawianiem położenia neutralnego lewarka. Jeśli chcesz mieć "fabrykę", to samo ustawianie potrafi zająć drugie tyle co wymiana... | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 maczeta  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Andrzej 
                  Wiek: 59  Dołączył: 04 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: ze Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2011,  15:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Uszanowanie ! Blokowała się maglownica przy wolnym skręcaniu na równej nawierzchni. Na drodze dziurawej - efekt blokowania      sam sięeliminował     
 
8 dni temu w 3 godziny w deszczu przed domem zamontowałem nową ( prawie    )
 
maglownice. I znowu nic nie blokuje. 
 
Co prawda - w tym tygodniu dodatkowo ponownie przemontowałem krzyżak i ( i ponowniewyregulowałem leżąc pod autem zbieżność) tak by kierownica była właściwie ustawiona.
 
 
ps
 
Z początku myślałem że zaciera się maglownica, lub może za duża rozbieżność ?
 
Na wszelki wypadek nie chcąc "zostać" bez "jadącego" auta zdecydowałem na kupno nowej maglownicy (Z ALLEGRO) i na wymianę jak się okazało niespodziewanie psującej się maglownicy. Jak bęę miał czas top wymontowana rozbiorę i ja opisze. | 
             
						
				_________________ Uczący się  Fiesty MK3 z 1994.
 
Kolejne w życiu - 
 
wspaniałe auto do naprawiania. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |