| 
		[MK4] Gasnie po wciśnięciu sprzęgła | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Kwi 2011,  18:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czytam to od początku. Sam z tym walczyłem do niedawna (w sumie jeszcze walczę, ale znam przyczynę). Silnik krokowy na 99%. U mnie było dokładnie to samo - dojeżdzasz do skrzyżowania wciskasz sprzęgło i gaśnie - wtedy wspomy brak i jest straszna lipa. Po rozgrzaniu nieco lepiej ale też źle. Wszyscy pisali VSS, CPP itp. Ale ja mam zegary elektroniczne i od razu po liczniku widzę czy VSS działa. CPP pomierzyłem - OK. Byłem dwa razy na kompie w różnych miejscach - błędów brak. Wykręciłem krokowca, kupiłem pół litra benzyny ekstrakcyjnej, nalałem do słoika i go tam wrzuciłem. Po godzinie, zwykłym śrubokrętem rozruszałem ten "grzybek" co pracuje i pędzelkiem wyczyściłem wszystko w tych otworach. Po kolejnej godzinie powtórka. Wszystko wyschło i załozyłem. Po odpaleniu było niebo a ziemia, ale po dwóch tygodniach znów musiałem go czyścić i teraz znów jest dobrze (narazie), ale wkurza mnie juz to i szykuję wymiane. Spróbuj dobrze wyczyścić krokowca - benzyna kosztuje 7 zł za butelke - moze pomóc a nie zaszkodzi na pewno. Jeśli pomoże, to zacznij szukać krokowca. | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krystianzal  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: ŁÓDŹ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Kwi 2011,  20:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety krokowiec był czyszczony i nic, potem podmieniony z innej fiesty i nic, to znowu czyszczenie i znowu żadnej poprawy. 
 
Dziwne jest to, że jak jest ciepło na dworzu to ten okres jest bardzo krótki. 
 
Wygląda to następująco: zapalam silnik obroty są ponad 1 tyś. samochód nie gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła wskazówka obrotomierza spada powoli. Po 2-3 minutach obroty spadają trochę poniżej 1 tyś. (jak dla mnie ssanie się wyłącza) podczas jazdy przy wciśnięciu sprzęgła obroty bardzo szybko spadają do 500 lub do 0 i samochód gaśnie nie ma różnicy czy samochód hamuje czy skręca w lewo czy w prawo. Wydaje mi się że bardziej ma znaczenie że dłużej - mocniej się przyspiesz i zaraz wciska sprzęgło wtedy spadek obrotów jest większy. Jeżeli puszczę gaz i chwile tak przejadę i dopiero wcisnę sprzęgło jest lepiej obroty wolniej spadają - samochód nie gaśnie. Gdy wskazówka temperatury wyjdzie z białego pola i zbliży się do litery N wszysko jest już dobrze.
 
 
I co wy o tym sądzicie???? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pele  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Kwi 2011,  23:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kolega mnie naprowadził na inny trop i mówił że jemu pomogło. Przeczyść przepustnicę porządnie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krystianzal  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: ŁÓDŹ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Kwi 2011,  13:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przepustnica była czyszczona.
 
 
Właśnie zadzwonili z serwisu i powiedzieli, że przeprogramowali komputer?!?!?!?!?!?!?
 
 
Czy to możliwe? Czy tylko zrobili reset? Proszę o szybką odpowiedz!! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Kwi 2011,  18:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krystianzal napisał/a: | 	 		  | Proszę o szybką odpowiedz!! | 	  Wykasowali mu błędy... | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krystianzal  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: ŁÓDŹ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Kwi 2011,  20:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               I wszystko jasne zrobili reset kompa.
 
 
Ale niestety żadnej poprawy. Serwis Forda (w Łodzi na Brzezińskiej) poddał się i powiedzieli że niewiedzą co jest przyczyną gaśnięcia. Zachowali się bardzo ładnie bo oddali kase za wymiane odpowietrznika skrzyni korbowej i podłączenia do kompa.
 
 
Może macie jakieś pomysły?! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Kwi 2011,  20:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja i tak się upieram przy krokowcu... | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Kwi 2011,  20:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jackrzec napisał/a: | 	 		  | Ja i tak się upieram przy krokowcu... | 	  
 
też mi się tak wydaje, aczkolwiek zastanawia poprawa po rozgrzaniu, na vss'a reaguje, więc on odpada. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krystianzal  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: ŁÓDŹ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Kwi 2011,  07:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja krokowca jak narazie odrzucam ponieważ jakby był całkowicie nie sprawny to były by inne objawy a jak by się zacinał to ciężko żeby 3 zacinały się tak samo.
 
 
Zastanawiam się jak działa ssanie, który czujnik decyduje o wyłączaniu (podejrzewałem czujnik temperatury ten co znajduje się pod cewką zapłonową ale po wymianie na nowy zmieniłem zdanie     ) może poprostu zawcześnie wyłącza ssanie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dzakub_inc  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1 Skąd: Inverness 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Maj 2012,  14:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A co z hamulcem, jak wciskasz sprzeglo to hamulec tez? Ja ma tak ze jak wciskam hamulec to mi gasnie, nawet na postoju i na luzie. Beben wspomagania szczelny przewod od przeputnicy tez. Szklak mnie trafia i nie wiem co jest nie tak. Moze ktos ma jakies propozycje | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Maj 2012,  14:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | dzakub_inc napisał/a: | 	 		  |  Ja ma tak ze jak wciskam hamulec to mi gasnie, nawet na postoju i na luzie. Beben wspomagania szczelny przewod od przeputnicy tez | 	  JAK GAŚNIE TO RACZEJ NIE JEST SZCZELNE LUB MASZ DZIWNE ZWARCIE NA ŚWIATŁACH,,, ODŁĄCZ WSPOMAGANIE HAMULCA, ZATKAJ W SILNIKU DZIURĘ I WTEDY SPRAWDŹ CZY BĘDZIE GASNĄĆ,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bbaarrtt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 3 Skąd: Z kątowni 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2012,  10:17   Witam,
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kupilem zonie Fieste MK4 1.25 i podobne objawy oczywiście po kilku dniach od zakupu, obroty czasami stoją na 900 a czasem spadaja do 500 i wracaja kilkukrotnie do 900 i tak coraz słabiej aż w końcu zostają na 900 oczywiście przy dojeżdżaniu do swiatel i daniu na luz. dziwi mnie tez temp wody w chłodnicy bo nigdy nie przekroczyła N, zaczne od czyszczenia przeplywomierza i krokowca, ale już zaluje ze kupilem Fieste choc autko jest fajne... ale widze ze pomyslów na naprawe duzo ale żaden pewny i skuteczny... pzdr | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2012,  11:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zacznij od odpięcie VSS'a i jazdy testowej,,, a potem pomyśl czy warto grzebać w reszcie,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bbaarrtt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 3 Skąd: Z kątowni 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2012,  13:55   aahhh
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | poczytałem na forum  i jest jeszcze gorzej!!! bo uświadomiłem sobie że mam tez pordzewiałe -wymieniane najwyraźniej przez kogos serwo-czy jakoś tak', to możne dawać tez takie objawy przy hamowaniu - ale gniota kupiłem. chyba zostaje warsztat.... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diablusia  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 38  Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2012,  15:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mi gasła przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.... problemem był 
 
a) dolot
 
b) monowtrysk | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez diablusia 5 Cze 2012,  15:32, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2012,  15:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A gdzie mój post? Odepnij przewód podciśnienia i szczelnie zatkaj, np. śrubą, aby silnik nie ciągnął powietrza tamtędy,,, hamulce trochę się stępią, sprawdź jak mocno będziesz musiał deptać by skutecznie hamować i spróbuj się przejechać,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bbaarrtt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 3 Skąd: Z kątowni 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Cze 2012,  20:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | niedawno wymieniany byl akuulator(mozliwy reset kompa), temp wody nie przekroczyla nidgy N, predkosciomoerz przeklamuje o ok 20km/h, a obroty stoja po wyl ssania na ok 900/. czy to moze miec jaka wspolna przyczyne?? poza tym przy delikatnym kopnieciu(szybkie nacisniecie) w gaz obroty najpierw spadaja do ok 600 i silnik ypada z rytmu na sekunde a nastepnie obroty podwyzszaja sie  ..przy powolnym dodawaniu gazu rosna plynnie bez opadania, - czy tak ma byc??? rurki podcisnienia sa ok. niedawno wymieniane, tylko serwo rdzeweieje... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |