| Zamknięty przez: van 21 Gru 2016,  21:16
 | mk1 "Czas kuć metal i krzesać iskry" | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Rkalitka   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Roman
 Wiek: 39
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 1615
 Skąd: Perkowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  15:48   mk1 "Czas kuć metal i krzesać iskry" | 
 |  
               | 
 |  
               | 1. NICK:  Rkalitka 2. IMIĘ: Roman
 3. MODEL: Ford Fiesta mk1
 4. WERSJA:
 5. ROCZNIK: mk1 76-83
 6. SILNIK: 1.8 Td intercooler
 
 7. OPIS AUTA: Auto, które zastąpiło Paszteta.
 Okazja do kupienia zdrowej mk1 z gwintowanym zawieszeniem, poszerzeniami, kołami i rocznym lakierem - żal nie kupić.
 Tak stałem się właścicielem brązowej mk1 - dobrze Wam znanej
   
 Dzięki uprzejmości Jakuba auto przywiózł mi dosłownie na podwórze - za co jeszcze raz bardzo dziękuje
   
 Auto - goła buda - bez szyb w drzwiach, instalacji elektrycznej, wnętrza, silnika itd.
 
 Tydzień wolnego przed świętami miał postawić brązową do startu na YTP pierwszej eliminacji - jak już raczej wiadomo nie uudało się choć walka została podjęta jeszcze na noc przed oficjalnym rozpoczęciem pierwszej eliminacji.
 
 W tym momencie Samochód prawie poskładany i brakuje kilku elementów - ale to niestety żmudna i gówniana robota a mnie nie ma na co dzień w domu więc pewnie jeszcze trochę to potrwa.
 8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
 a. wizualne: założone szyby w drzwiach i zderzaki
 b. mechaniczne: silnik z Paszeta wraz ze skrzynią.
 -Nowe mocowania silnika i skrzyni biegów(poduszka silnika z escorta mk6 a skrzyni biegów fiesta mk3 1.1)
 -Półosie od escorta mk3, łożyska przednie konwersja mk1 i escorta mk3
 -intercooler z escorta erst w podobnym miejscu jak w escorcie(nie bójcie się nie mam wyciętego pasa jak Pasztet), chłodnica wody z escorta mk6
 -Zmienione mocowania sworzni wahacza(pochylenie kół przednich)
 -wyrzucony wymiennik ciepła(ten z pompy oleju), zmienione wyjście na olejenie turbiny(teraz jest trójnik z głowicy na czujnik oleju i olejenie)
 -instalacja elektryczna też z Paszteta.
 
 9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
 a. wizualne: zderzaki, lusterka, okna z poliwęglanu.
 b. mechaniczne:
 - przyspawanie wydechu,
 - założenie dmuchawy chłodnicy,
 -chłodnica oleju,
 -pompa hamulcowa z escorta lub mondeo raczej bez serwa
 -wyrzucenie vacu pompy z silnika,
 - ogarnięcie zbieżności i pochylenia kół przednich,
 - zamocowanie aku za siedzeniami lub w bagażniku,
 - złożenie dolotu z puszką na filtr powietrza.
 
 
 
 c. audio: brak tłumika od rury kolektorowej i kilka dziur w ścianie grodziowej
 d. inne: nie wiem jeszcze
   
 
 10. FOTKI AUTA
 
 Wrzucę jakieś później
   |  
				| _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bezimienny   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Mar 2010
 Posty: 1185
 Skąd: Torzym/ZG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  16:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | No fotki, fotki   
 P.s czyli "pasztet" na żyletki?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  16:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | Bezimienny, poszukaj sobie princessy Qzyna  No nieźle Romek nieźle, tyle co w takim razie z planami Jakuba z włożenie do tego silnika z motóra? |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  16:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | a co sie stało z pasztetem bo ja nie w temacie? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ad@mus   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Adam
 Wiek: 38
 Dołączył: 03 Lut 2007
 Posty: 1832
 Skąd: Orzesze SMI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  17:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | jestem w takim szoku ze az przestalo padac   |  
				| _________________ 
    Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  17:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Hehe ... no proszę jak te auta u nas krążą   Powodzenia i zaprezentuj nam ex Qzynową w nowym wcieleniu.
 Pozdro ...
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  18:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Oj Roman Roman, nie wytrzymałeś z pochwaleniem się do Zlotu...   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DziDzia   vel DziaDzia
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: RS
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Patrycjusz :)
 Wiek: 39
 Dołączyła: 27 Lip 2005
 Posty: 4172
 Skąd: :: DDG ::
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  21:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ehhh No szkoda że nie udało się dojechać nią na YTP   Roman jest bardzo ambitny i na pewno niebawem jego nowe mk1 wyjedzie z warsztatu napędzane turbo dieslem.
 Kiedy wyjeżdżałem w sobotę z pod jego domu o 6stej rano obie fiesty wyglądały tak:
 
    |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  22:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | czemu traktor?   |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bezimienny   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Mar 2010
 Posty: 1185
 Skąd: Torzym/ZG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  08:49 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Peedro napisał/a: |  	  | Bezimienny, poszukaj sobie princessy Qzyna  No nieźle Romek nieźle, tyle co w takim razie z planami Jakuba z włożenie do tego silnika z motóra? | 
 
 
 Ajajaj czyli Qzyn'owa fieścina (chyba najpiękniejsza spośród Mk1) znowu będzie śmigać, super bo już bałem się ojej losy, potem plan z silnikiem z motoru troche mnie pocieszył a teraz normalny silnik (co prawda klekot) będzie w niej śmigał, jest OK.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  10:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ten klekot na kolejnym YTP stłucze tyłki niejednej benzynówce   Jestem tego pewien
     |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  16:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | co jak co będzie brakować tego pasztetowego przodu ;] |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rkalitka   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Roman
 Wiek: 39
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 1615
 Skąd: Perkowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  17:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Co do Paszteta - to w temacie Paszteta jest wszystko napisane i będzie dalej kontynuowane   
 Co do brązowej to traktor, bo to bardzo dobry silnik jeśli chodzi o przyspieszenie, trwałość, cenę części i co przede wszystkim ważne o spalanie - no i nie musiałem nic innego kupować jednak za jakieś pieniążki
   Ponadto silnik jest rozwojowy i jeśli tylko będzie brakowało mocy to można zminić turbo na troche większe i osiągnąć moc, której nie jest w stanie się i tak wykorzystać w mk1(myślę o zakrętach).
 
 teraz mnie nie ma w domu i dlatego zbieram kilka gratów i tak:
 
 - dzisiaj wytargałem u Marty w jakimś mega złomowisko-śmietnisku dwa kompletne pasy szelkowe jedne schrota drugie zendera - obydwa czerwone więc do kubełka pasują
   - wykręciłem też pompę hamulcową z golfa III 96 r 110km w dieselu - bez serwa bo mam zamiar dać bez wspomagania.
 w związku z tym pytanie - jaką dać blachę na ścianę grodziową w celu wzmocnienia (2-3mm?), czy ją przyspawywac do grodziowej czy przykręcać(blachę)?? Czy mogę wywalić vaku pompę i miejsce po niej zaślepić blachą i uszczelką jakąś??
 
 Nie wiem jeszcze czy mocować aku za fotelem czy w bagażniku(może w bagażniku bo się polepszy minimalnie rozkład mas)?
 
 po przełożeniu instalacji elektrycznej wszystko działa oprócz świateł tylnych światła stopu i cofania - jakieś sugestie??(masę podłączyłem kierunki są)
 
 w sobotę w nocy przy próbie odpalenia rozrusznik zrobił tyryryryry.....i tak mu zostało do teraz nawet po podmianie na inny. Masa silnika jest - jakieś przebicie, brak prądu??
 
 to na razie wszystko może wieczorem wrzucę jakieś fotki jak dam radę
  [/quote] |  
				| _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  17:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | Światła stopu, sprawdź przełącznik przy pedale i czy jest tam +12V po włączeniu zapłonu, wsteczny tak samo tyle że przy skrzyni. Co do tryryryry - zacznij od naładowana akumulatora, spróbuj włączyć rozrusznik bez wysuwanie zębnika (zwarcie na dużych śrubach przy rozruszniku) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rkalitka   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Roman
 Wiek: 39
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 1615
 Skąd: Perkowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  18:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak naciskam pedał hamulca to mi się podświetla licznik   
 akumulator 13v na "sucho", wcześniej kręcił bardzo dobrze do momentu gdy musieliśmy rozrusznik wykręcić i po ponownym zamontowaniu klapa. na krótko jest tak samo tyryryry....
   |  
				| _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  18:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | Hmmm, na krótko powinien się silnik (rozrusznik) normalnie kręcić,,, jak tyrkocze to albo ten akus jest padnięty albo wirnik się zablokował,,, 13V na sucho - czyli jak, trochę dziwne napięcie dla 12V akumulatora,,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  21:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | a to niespodzianka Sam jeszcze nie wiem co o niej myśleć bo mam mieszane uczucia, z jednej strony fajnie, że brązowa będzie żyła, z drugiej strony kibicowałem Jakubowi w jego pionierskim projekcie i odsunąłem rączki od zakupu brązowej.
 No i ten klekot. Może i on będzie oszczędny, może mocny, może tani i trwały. Guzik się też znam ale do jakiś wyścigów nie jest on przypadkiem zwyczajnie za ciężki ?
 |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Witek1992   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Mariusz
 Wiek: 33
 Dołączył: 29 Sie 2010
 Posty: 330
 Skąd: DKA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  21:16 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | van81 napisał/a: |  	  | nie jest on przypadkiem zwyczajnie za ciężki ? | 
 
 Nie wiem jak to jest ( bo się nie znam
  ) Ale, niedawno ważyłem swojego klekota ( mk3 ) i ważył 860 KG na pusto, moi dwaj kumple mają też mk3 ale 1.3 w benzynie i jakoś ich auta są 15 - 20 kilo cięższe od mojego klekota   
 P.S. Projekcik bardzo zacny
  Po wakacjach przymierzam się też do swapa ale narazie rozważam... i chyba... raczej będzie druga turbo dieslo fiesta  ( w sumie to już 3 no ale.... )   |  
				| _________________ Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rkalitka   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Roman
 Wiek: 39
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 1615
 Skąd: Perkowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  21:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pompa hamulcowa z golfa chyba 22m(widać na obudowie) nie wiem jak to będzie działać   
 
   
 No i pasy o których mówiłem.
   
 
   
 Co do Waszego obrzydzenia co do diesla  i ścigania się z takim silnikiem - macie absolutną rację - nie nadaje się do sportu.
 
 Ale ja nigdy nie będę kierowca wyścigowym, rajdowym a nawet jeżdżącym regularnie w jakiś kjsach........nie spinam się a auto i koncepcja z dieslem jest moją fanaberią na temat fiesty mk1
   |  
				| _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |