| [MK3] Swap z 1.1 na 2.0 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ross9465   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 02 Maj 2011
 Posty: 1
 Skąd: Kostrzyn wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  17:02   [MK3] Swap z 1.1 na 2.0 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam chciałbym się dowiedzieć jaki silnik 2.0 mógłbym wsadzić do mojej fiesty czy istnieje możliwość tylko od escorta RS2000 czy są jakieś inne alternatywy. Szacowana moc która chce osiągnąć to 150km lub więcej. Jeśli ktoś zajmował się taką operacją i ma doświadczenie i wiedzę która może się przydać niech podzieli się ze mną tą wiedzą. Interesuje mnie też to czy skrzynia oryginalna fiesty będzie pasować do danego silnika i co jeszcze będzie trzeba przełożyć żeby działało. Jeśli ktoś wie jakie na oko to będą koszty to chciałbym wiedzieć. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elmek13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.5 V6 170KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 46
 Dołączył: 06 Wrz 2007
 Posty: 1995
 Skąd: z Elemelkowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  17:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Popatrz na Projekty FKP. Masz konkretne opisy i fotki, co i jak założyć. |  
				| _________________ Burbo Team
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  19:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pierwszy post i od razu z grubej rury... A swoją drogą Elemelek ma rację, wszystko już jest w projektach opisane, powodzenia...   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kusiu   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Imię: Adrian
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Mar 2010
 Posty: 282
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  21:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | a ja bym najpierw proponowal cos slabszego np 1,6 z xr2i, ogarnij to a pozniej bierz sie za RS2000 , bo czarno widze takie przezucenie sie na silnik ktory ma 3 razy wiecej mocy ;] |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myśląć o mocy i silniku to opanuj najpierw 1,1 , potem 1.6. A tak wog ole to zacznij czytanie od tego jak przełożyć hamulce z mocniejszej wersji.  Bo silnik to raczej na końcu.   Wiesz na końcu długiej prostej zawsze jest zakret  . A silnik tam nie hamuje. I zalecam poczytanie projektów i
  rs2000 . Duzo tematów wyskoczy. Poczytaj też o żywotności skrzyń z silnikiem rs2000. Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Maj 2011,  09:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | i po pierwsze auto musi być w dobrym stanie bo rdza popuści pod naciskiem 2.0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Maj 2011,  10:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Już któryś raz zauważyłem, że bardzo przestrzegacie tutaj przed mocnymi silnikami... Nie wiem jak jeździ fiesta z silnikiem od RS2000, ale 2.0 16V od Ad@musa, jest całkiem normalne
   Zapitala oczywiście, i przez pierwsze 10minut po przesiadce z 1.4 można się zdziwić, ale potem jest już OK.
 Należy oczywiście pamiętać, że praw fizyki się nie oszuka i ze 140 w miejscu się nie zatrzymasz, ale na prawdę nie wiem o co Wam chodzi z tym "ogarnięciem".
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TomeX500   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 37
 Dołączył: 10 Lut 2010
 Posty: 466
 Skąd: Opole
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Maj 2011,  13:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zdaszek napisał/a: |  	  | Już któryś raz zauważyłem, że bardzo przestrzegacie tutaj przed mocnymi silnikami... Nie wiem jak jeździ fiesta z silnikiem od RS2000, ale 2.0 16V od Ad@musa, jest całkiem normalne
   Zapitala oczywiście, i przez pierwsze 10minut po przesiadce z 1.4 można się zdziwić, ale potem jest już OK.
 Należy oczywiście pamiętać, że praw fizyki się nie oszuka i ze 140 w miejscu się nie zatrzymasz, ale na prawdę nie wiem o co Wam chodzi z tym "ogarnięciem".
 | 
 
 Prawdopodobnie dlatego, ze kazdy chce 2.0, a nikt nie zaczyna w stylu: "cześć, chciałbym mocniejsze hamulce i lepsze zawieszenie, bo niedługo będzie dwulitrowy silnik. A w ogóle to w które miejsca dla fiesty są kluczowe i nie powinno tam być rdzy?"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Maj 2011,  13:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | chocby podłuznice progi punkty mocowania silnika i zawieszenia jesli masz tam rdzę (nie daj Bóg dziury) odpusc sobie
 doprowadz auto do idealnego stanu blacharskiego zrób zawieszenie dokup hamulce opony
 zbierz wszystkie potrzebne częsci i działąj
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burdzyk2   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 03 Lut 2011
 Posty: 80
 Skąd: Podkarpacie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2011,  20:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja się podepnę... Pojeździłem trochę golfem mk2 w wersji GT SPECJAL... Nie wiem jak to ma się do wszystkich "udawanych" GT ale są cztery tarczowe hamulce, 15" felgi z niskoprofilową gumą, sztywne zawieszenie, no i seryjnie prawie 140KM z silnika 1.8 i chciałbym żeby moja fiesia potrafiła go zawstydzić a nie tylko kaszleć olejem z tłumika  I co wtedy?? Mam hamulce wentylowane, co okazało się bardzo dobrą inwestycją, ale 1.3 i to w opłakanym stanie upijający się na umór olejem to raczej nie jest nic godnego chwalenia się :( Dlatego myśląc logicznie zabieram się za składowanie kasiury na twardsze sprężyny, amortyzatory z mocowaniem stabilizatora, większe felgi, żeby nie zdzierało kapcia na zakrętach, poprawę blacharki u znajomego na warsztacie i wreszcie mam na oku 2.0 zetec'a z mondeo... Ale wiem, że potrzebuję pompę wody, chłodnicę i jeszcze parę rzeczy od CHV... Ale jak sprawa skrzyni biegów?? Uprzedzając krytykę wiem, że obecna będzie o wiele za krótka i zamiast mieszać na starcie to będę tracił czas na mieszanie lewarkiem, ale czy skrzynię z 1.3 a właściwie z 1.1 (tą z krótszymi 1, 2 i 3 przełożeniem można spiąć do tego silnika?? I jakie sprzęgło zastosować by wypadało?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2011,  20:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zdaszek napisał/a: |  	  | Już któryś raz zauważyłem, że bardzo przestrzegacie tutaj przed mocnymi silnikami... Nie wiem jak jeździ fiesta z silnikiem od RS2000, ale 2.0 16V od Ad@musa, jest całkiem normalne
 | 
 Nie chodzi o to że taka fiesta jest nie wiadomo jakim demonem prędkości, tylko o to że 1.1 rozpędza się do 150km/h "wieki", a 1.8 czy 2.0 "chwilę". Nikt mi nie powie że mając 18 czy 19 lat ma duże doświadczenie za kółkiem i potrafi przewidzieć zachowanie auta i znać jego możliwości. To się nabywa z wiekiem, i w takim przypadku planowanie zmiany silnika to częściej chęć popisania się przed kolegami z klasy a nie przemyślana decyzja
   
 
 Ps. A z silnikiem RS2000 zap***ala i to zdrowo
   |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez madek 5 Maj 2011,  20:18, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2011,  20:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | 2.0 z mondeo nie miało koła zamachowego o innych wymiarach? Przynajmniej przy swapie mk2 xr2 na zeteca 2.0 anglicy pisali cos o niepasującym zamachu, a skrzynie biegów w mk3 takie same byly chyba. 
 
 
  	  | madek napisał/a: |  	  | tylko o to że 1.1 rozpędza się do 150km/h "wieki", a 1.8 czy 2.0 "chwilę". | 
 
 jakiego ja zonka miałem, gdy po zakupie kadeta gsi wrzucilem czwarty bieg, gaz w deske a on sie zaczal żwawo rozpędzać
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burdzyk2   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 03 Lut 2011
 Posty: 80
 Skąd: Podkarpacie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2011,  20:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | A zerknijcie tu: 2.0 zetec w fieście 
 Odnośnie zawstydzania golfa nie chodziło mi o popisywanie się tylko o to żeby nie trzeba było ciągle redukować i kręcić, żeby przemieszczać się sprawnie, tylko dodaję gazu i bez wymuszenia włączać się do ruchu, osiągając bez problemu prędkość porównywalną do poruszających się po pasie który chcę zająć...  Aby dało się sprawnie przemieszczać i nie musieć czekać na łaskę aż ktoś dla mnie wyhamuje będzie wpuszczał...
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez burdzyk2 5 Maj 2011,  20:23, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elmek13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.5 V6 170KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 46
 Dołączył: 06 Wrz 2007
 Posty: 1995
 Skąd: z Elemelkowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2011,  20:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | burdzyk2, znamy, to ja nawet mam u siebie silnik Focus 2.0 Black Top. Kolega Daras, założył nawet silnik 2.5 do fiesty. 
 To jest fajne: Make sure you now tell the DVLA and Insurance what you have done.
 
 "Upewnij się, że Wydział Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów wie co żeś zrobił"
 
 No bo jak cię policja zatrzyma to się za głowę złapią.
 |  
				| _________________ Burbo Team
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez elmek13 5 Maj 2011,  20:30, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burdzyk2   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 03 Lut 2011
 Posty: 80
 Skąd: Podkarpacie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2011,  20:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jeżeli Szanowny Kolego masz takiego swapa za sobą to wypisz nam tu co jest potrzebne i temat do zamknięcia, autor powinien być zadowolony z informacji z pierwszej ręki, a i inni skorzystają... A wie ktoś jak kwestia spasowania mojej skrzyni do zetec'a?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2011,  20:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | burdzyk2, dokladnie, trzeba zamach od fiesty przelozyc   
 edit: skrzynie w mk3 pasują od kazdego do kazdego fiestowego silnika.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burdzyk2   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 03 Lut 2011
 Posty: 80
 Skąd: Podkarpacie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2011,  20:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli tak: Chcę skrzynię z 1.3 to biorę zamach z tego silnika, a jeśli chciałbym kiedyś od rs1800 żeby lepiej wykorzystać moc to z takiego silnika zamach ze sprzęgłem, ale nie trzeba dodatkowej flanszy wycinać czy coś? 
 Edit: I chodzi tu o pasowanie do 2.0, który chyba jest w sumie rozwierconym 1.8?? To bliźniaczy blok chyba jest?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2011,  20:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | burdzyk2, poszukaj w projektach, zamiast iść na łatwiznę...   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elmek13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.5 V6 170KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 46
 Dołączył: 06 Wrz 2007
 Posty: 1995
 Skąd: z Elemelkowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2011,  20:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | burdzyk2, kolego proszę cię co mam opisywać, skoro wszystko jest w Projekty FKP. Tam szukaj.  Tam masz gotowe opisy. No może nie taki jak na fiestaguides, ale masz.   |  
				| _________________ Burbo Team
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |