Zamknięty przez: van 21 Gru 2016, 21:16 |
mk1 "Czas kuć metal i krzesać iskry" |
Autor |
Wiadomość |
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 21:54
|
|
|
Roman.
Dokładnie mówiąc miejsce w którym masz teraz aku jest totalnie dodupy
Aku powinien być miedzy osiami i maksymalnie jak najniżej. Daj go od razu za fotelem pilota. Pamiętaj ze musi być obudowany itd ( jeśli będzie zwykły kwasiak ) |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 21:55
|
|
|
1.1 ogarnij najpierw TD , ten poczeka na Ciebie |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 22:00
|
|
|
No masz rację Piter tak jak mam teraz jest chooojowo
PAsztet się nie spieszy - pewnie do następnego urlopu
Jeszcze może sie ktoś wypowie co do tej nieszczęsnej vacum pompy przez którą wiatrak nichuchu nie wchodzi??
PRzy samej pompie bez serva jest zbędna - z moich przemyśleń(nie jestem w tym zbyt dobry) wynika, że zaślepka i brak vacum powinien przejść. Ale nie rozbierałem tego nigdy i nie znam nikogo kto by wyrzucał ją??
[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 22:03 ]
A i czemu ja piszę w projektach??
Same "Kasztany" tutaj dumam nawet do nowo co kupionej fajnej brązowej już po tygodniu gnojowóz robię |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 22:05
|
|
|
Szkorup napisał/a: | Pasy umyj w wodzie z mydłem ( ciepłej ) | Według mnie lepiej w proszku "E"... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:58
|
|
|
Romek pamietaj o tym ze VC jest napedzane walkiem rorzadu jest tam trzpien ktory trzeba wywalic... a za razem musisz zmienic odprowadzanie oleju... bo VC jest smarowane z glowicy... sama zaslepka to nic.... musisz miec blaszke dorobiona pod to, dalej wygrawerowane rowki pod oring lub inny uszczelniacz + sylikon.... bo w odmi przedniej jest splyw oleju...
Chlodnica oleju z skoda Rapid 130.... jest zjebiscie gruba i to samo zolwik mial u siebie jak dobrze pamietam ....
Gratulacjie dobrej budy a w sumie idealnej.... jednak na twoim miejscu maja taka bude terzeba bylo dzwonic bo bys dostal demnie 1.6 16V i dalsze isnrtrukcje co i jak...
Do zobaczyska nie dlugo w WLKP |
_________________
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 10:57
|
|
|
Romek, bardzo sie ciesze, ze moglem Cie w koncu odwiedzic i fieste przekazac akurat Tobie
A tutaj jeszcze mala pamiatka oraz oficjalne przekazanie:
Dzialaj chlopie ostro |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 11:42
|
|
|
spy foto z romana parkingu. Widzę na swapy to masz tam w tle z 3 auta. A ile pewnie jeszcze pochowanych w garażu heh.
Byle do przodu :] |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 13:04
|
|
|
Co ja moge powiedziec .. fajnie ze to własnie TY jestes teraz nowym jeździcem Qzynowej MK1 . Szkoda tylko projektu z silnikiem z motoru ale widze Qzyn zadowolony wiec jest luzik . Widze ze mocowanie silnika jest bardzo podobne jak w n7a przynajmniej tej łapy . Mam prośbę zrobiłbyś zdjecie jak masz ogarnietą chłodnice ??? Powodzenia przy dalszych pracach doping z mojej strony gwarantowany . |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 19:21
|
|
|
Fordon napisał/a: | Romek pamietaj o tym ze VC jest napedzane walkiem rorzadu jest tam trzpien ktory trzeba wywalic. |
Czy ten trzpień wyjmę po demontażu vacum czy muszę wałek rozrządu zwalać??
Fordon napisał/a: | rzeba wywalic... a za razem musisz zmienic odprowadzanie oleju |
Nie bardzo rozumiem - odpowietrzenie idzie od pokrywy zaworów do bloku i rozdziela się trójnik który dochodzi do vacum(chyba spływ oleju z vc) nie wystarczy zaślepić tej rurki??
Fordon napisał/a: | musisz miec blaszke dorobiona pod to, dalej wygrawerowane rowki pod oring lub inny uszczelniacz + sylikon.... bo w odmi przedniej jest splyw oleju. |
Można uciąć vc 3-4cm od głowicy i przyspawać zaślepkę i wylatuje problem dorabiania zaślepki z oringiem??
Fordon napisał/a: | terzeba bylo dzwonic bo bys dostal demnie 1.6 16V i dalsze isnrtrukcje co i jak... |
Dzięki ale plan od początku był z ropniakiem
Qzyn napisał/a: | omek, bardzo sie ciesze, ze moglem Cie w koncu odwiedzic i fieste przekazac akurat Tobie
A tutaj jeszcze mala pamiatka oraz oficjalne przekazanie: |
Też się cieszę, że mnie odwiedziłeś i jeszcze raz wielkie dzięki
Tommur napisał/a: | spy foto z romana parkingu. Widzę na swapy to masz tam w tle z 3 auta. A ile pewnie jeszcze pochowanych w garażu heh. |
no Tomek masz trochę racji
kostek88wjcz napisał/a: | Widze ze mocowanie silnika jest bardzo podobne jak w n7a przynajmniej tej łapy . Mam prośbę zrobiłbyś zdjecie jak masz ogarnietą chłodnice ??? Powodzenia przy dalszych pracach doping z mojej strony gwarantowany |
Bo poduszkę mam z escorta więc może być bardzo podobnie
Jak będę w domu to mogę Ci porobić zdjęcia ale teraz niestety nie
DziDzia napisał/a: | Działaj Roman, działaj |
Teraz działam merytorycznie....znaczy badam sprawę co i jak a jak wrócę do domu to będę miał zapał do pracy...chyba |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 19:21
|
|
|
Z braku laku i kit dobry...tak ponoć mawiają.
Dlatego i ja nie mając dostępu do auta i dłubania przy ważniejszych rzeczach zabrałem się za pierdoły i umyłem sobie pasy wczoraj.
Może nie jakoś super ale już się nie kleją od brudu
może za dwa tygodnie uda mi się na weekend wyrwać i trochę pomodzić dalej
PS: Szukam chłodnicy oleju z podstawką pod filtr i wężami. Czy ktoś ma na sprzedaż?? |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 19:54
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | Z braku laku i kit dobry...tak ponoć mawiają.
|
Jak się nie ma co się lubi , to się kradnie co popadnie
Pogadaj z Mafiosem i Elemelkiem , oni mieli takie cuda , albo z Piterem , a raczej z Sową
Jakby z łodzi , to Ci w następny weekend do Poznania zawiozę . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 21:16
|
|
|
Sowcia ma ale nie odda choćby hoo hoo
No może chłopaki z Łodzi coś mają a jak nie to czeka mnie wyprawa na złomowisko chyba
|
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 21:24
|
|
|
albo allegro - podstawka pod filtr nie powinna byk droga .
A chłodnica i węże to się wymyśli |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:11
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | Sowcia ma ale nie odda choćby hoo hoo
|
hehe nie dziwię się
Roman, jadę na weekend do Boszkowa. Wyłaz z garażu i wpadaj na flaszkę |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 23:24
|
|
|
Wczoraj i dzisiaj byłem w domku i udało się stworzyć kilka baboli w fieście, które być może kiedyś zadziałają(trudno w tym momencie powiedzieć czy na korzyść czy niekorzyść )
Nie zdążyłem ogarnąć Brązowej na YTP więc już mi się średnio spieszy, toteż mogę trochę spokojniej poogarniać kilka problemowych spraw.
I tak po kolei udało mi się wczoraj wyrzeźbić nową pompę hamulcową, wyrzucić Vacum pompę, zamontować chłodnicę i wentylator na właściwym miejscu
Pompa hamulcowa z mk1 wraz ze serwem nie dość, że już nie była zbyt wydajna to jeszcze strasznie dużo miejsca zajmowała dlatego ustąpiła miejsce pompie 22mm z golfa mk3 1.9TDI
Bez serwa
Wzmocnienie ściany grodziowej może nie jest zbyt rozległe ale z blachy chyba 3 czy 4mm dodatkowo pozaginanej przykręconej w czterech punktach i obspawanej do budy
Nie zdążyłem odpowietrzyć to też nie wiem czy ściana będzie mocno pracowała przy deptaniu...
Vacum po odkręceniu okazało się, że popychacz wyjdzie tylko górą dlatego z braku ochoty rozkrecania właka rozrządu i połowy silnika wyrżnąłem wystający popychacz z głowicy i zaślepiłem słusznej rozmiarów zaślepką(6-7mm) z potrójną warstwą bristolu za uszczelniacz(pocieknie to się poprawi)
Spływ oleju zaślepiony a w zamian sporo miejsca na chłodnicę i wentylator
kilka fotosów:
Zaślepka wycięta z kątownika z zetora
pompa z gofra już na swoim miejscu
Tutaj widać wzmocnienie, które dałem, część śrub i mój spaw.....kurcze coraz mniej gilowaty
Ścięty popychacz - zobaczymy w praktyce ale krzywka do niego nie będzie dochodziła, on sam nie powinien się "cofać" ale to się w praktyce okaże...
Tutaj fota mojego trójnika olejenia turbiny i ciśnienia oleju - uff jak to dobrze, że zostało kilka elementów po ostatnim remoncie hydrauliki w domu
No i pompa od frontu....widać redukcję, którą musiałem zastosować( wmk1 3 otwory m10x1 i jeden m12x1 a w gofrze 4 otwory m10x1). Jest to też największy żal jak tokarz z 30letnim doświadczeniem spiermandolił głupią redukcję i zrobił mi dwugwint wewnątrz(wkręciłem rurkę i zobaczymy czy uszczelni, gwint się przeciągnął ale trzyma mocno). Do tego głupi Pulek nie chciał się przyznać do błędu i mi kit wciskał Jak widać chałtura dopada nas zewsząd
Tyle się udało zrobić wczoraj i troszkę dzisiaj. Nie próbowałem go odpalać, bo i po co. NA spokojnie następnym razem do poskładania intercooler, dolot, odpowietrzenie, tłumik, zbieżność, akumulator, pasy.......dużo pierdół |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 10:18
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | (wkręciłem rurkę i zobaczymy czy uszczelni, gwint się przeciągnął ale trzyma mocno) | to jak zostaly ci czesci po hydrauliku to i moze troche pakul zostawil owiniesz i bedzie |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
mefis_radom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 13:00
|
|
|
Hmmm a tak sie zastanawiam, czemu nie dałes po prostu oryginalnej pompy oleju z td z chłodnicą i wyjściem na olejenie turbiny. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 16:29
|
|
|
mefis_radom, - bo nie miał takowej ? ( a ta od mondeo wychodziła w przekładni kierowniczej )
Roman - jestem z Ciebie dumny
Co do popychacza - sprawdzaj czy nie wybije dziury w uszczelnieniu ( zaślepce ) miałem tak z niewyjętym popychaczem od pompy paliwa w CVH )
Trójnik wygląda solidnie i skąś znam ten patent
Jeżlei chodzi o pompę hamulcową - zobaczysz , czy będzie lepiej , ale moim zdaniem powinno .
Część ludzi pewnie dostanie zawału czytając posty Romana i oglądając foty , ale ja widzę i wiem , że jest wszystko oki |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|