Zabezpieczenie gwintów, układ hamulcowy tylnej osi |
Autor |
Wiadomość |
Nikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 6 Maj 2011, 14:12 Zabezpieczenie gwintów, układ hamulcowy tylnej osi
|
|
|
Bawię się w restaurację bębnów. Nowe cylinderki, szczęki, itp itd, cała belka rozłożona na części pierwsze.
Moje pytanie:
Jak zabezpieczyć gwinty, żeby ich odkręcenie za parę lata nie było związane z puszczaniem wiązki, od której sąsiedzi zejdą na serce, a miejscowy ksiądz nazwie mnie synem szatana? Chodzi tu o połączenie przewodów miękkich i twardych, przewodów z cylinderkiem i odpowietrzacze, zresztą sami wiecie co tam jest. |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 6 Maj 2011, 14:22
|
|
|
smar grafitowy... albo ceramiczny... nie ma ch*ja we wsi, żeby się zapiekło... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
arecki
Człowiek Whisky
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 6 Maj 2011, 14:31
|
|
|
zwykły smar też wystarczy |
_________________
Była Fiesta jest Focus |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
Nikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 6 Maj 2011, 16:22
|
|
|
Smar grafitowy kontra smar miedziany.
Smar grafitowy jest dobry, bo zostają cząsteczki grafitu, i potem odkręcić łatwo. Smar miedziany jest dobry na temperatury, ale z kolei czy w bębnie są aż takie temperatury? Skłaniam się więc ku grafitowemu na tył.
A jak na przód? Tutaj są wysokie temperatury, czyli na mój rozum te same co wyżej.
Miły napisał/a: | albo ceramiczny |
Jak działa ceramiczny? |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 6 Maj 2011, 17:11
|
|
|
podobnie jak miedzany... właśnie ceramiczny polecają do układów hamulcowych... Odporny na wysokie temperatury, duży nacisk itp... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 6 Maj 2011, 21:42
|
|
|
Ja bym dał miedziany... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 11:46
|
|
|
wszystko bedzie lepsze niz nic, jaki masz taki stosujesz i bedzie git |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 16:52
|
|
|
na nakrętki kół dawałem też smar z dodatkiem molibdenu. taki wręcz półpłynny. nazwy nie pamiętam, bo miałem w darze w butelce |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 16:53
|
|
|
Parzych napisał/a: | Ja bym dał miedziany... | idź ty Jacuś felgi pomasować...
a Ty wiesz z czego są nakrętki i odpowietrzniki? |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
Nikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 20:24
|
|
|
Zdecydowałem się na smar ceramiczny, zapłacę kilka złotych więcej, a będę miał pewność że wszystko będzie porządnie zabezpieczone.
[ Dodano: Sob Maj 07, 2011 20:27 ]
szynszyl napisał/a: | Parzych napisał/a: | Ja bym dał miedziany... | idź ty Jacuś felgi pomasować...
a Ty wiesz z czego są nakrętki i odpowietrzniki? |
Co masz na myśli Wojtek? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 20:51
|
|
|
Nikuś napisał/a: | Co masz na myśli Wojtek? | odpowietrzniki przypominają jakiś stop aluminiowy, a z Al, Cu reaguje |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 21:18
|
|
|
Cytat: | odpowietrzniki przypominają jakiś stop aluminiowy | mnie to wygląda na zwykłą stal... aluminium za miękkie raczej na takie rzeczy? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 10:09
|
|
|
bidżej napisał/a: | zwykłą stal.. | zwykłą stal ulega korozji... a czy ty widziałeś zardzewiały odpowietrznik, bo ja odkąd mam samochód (1998) to nie... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 10:14
|
|
|
owszem, mam gdzieś nawet jeden taki poza tym są takie wynalazki jak nierdzewka albo ocynk... jakby nie było, nie spieram się, po prostu nie wiem |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 10:43
|
|
|
a ukreciłeś nierdzewkę? bo trochę ciężko, a odpowietrznik żaden problem. ale ja się też nie znam |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 11:13
|
|
|
skoro da się to spawać migiem to chyba zwykła stal co nie? |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 11:19
|
|
|
TU piszę, że się da.. a ja spawaczem nie jestem, Ty Miły chyba też nie?
A TU że istnieje także inna korozja niż progi Twojego Opla |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
|