[MK4] Włączanie się wentylatora chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 19:56
|
|
|
na samym poczatku przeslalem Ci obrazek gdzie ten czujnik widac na rysunku z tylu silnika, tyle ze nowszego typu jak on siedzi, w Twoim jest na 99% w tym miejscu, tak jak na obrazku gdzie wskazuje element podpisany jako 42
jesli chodzi o kod silnika znajduje sie tutaj
 |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 20:34
|
|
|
powtarzam że nie da się tam nic zobaczyć bez rozkrecania i odpinania kabli. z tylu silnika wszystko przyslania kolektor dolotowy i idace okablowanie, nie ma szans zebym cokolwiek zobaczyl, a za rozkrecanie tego sie brac nie bede bo cos spieprze. skad w ogole bierzecie te obrazki?
ten silnik ma numer tam gdzie podkreslilem na zielono, moze ja ez go tam mam, zobacze jutro. bo tam gdzie na czerwono, ja nie mam nic.
Moze lepiej darujmy sobie, bo takie naprowadzanie nie ma sensu bo i tak tego nie jestem w stanie zobaczyc. wolalbym sie lepiej dowiedziec jak mam zalaczyc wentylator chlodnicy. co zdjac i ktore kable mam zewrzec. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 21:46
|
|
|
kod silnika ma byc wyzej, kod silnika to 3 znaki czyli np J4J, J4C |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 22:00
|
|
|
czyli bedzie tam gdzie zaznaczylem na czerwono? ja w tym miejscu u siebie nie dostrzegam zupelnie nic, nawet to obczyscilem.. zajrze jeszcze jutro jak bedzie jasno.. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 23:34
|
|
|
tak powinien byc wybity na tym plaskim miejscu |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 11 Cze 2011, 21:02
|
|
|
zanurkowałem pod samochód. w tych miejscach które wskazujecie nie ma nic. nie wywróże wam kodu którego nie ma. jako dowód:
z kolei w instrukcji samochodu pisze ze silnik Endura E ma wybity numer na skrzyni biegów po lewej stronie chłodnicy. co tez nie wiele mi mowi bo na skrzyni biegów również niczego nie znalazłem. jedyne co znalazłem na obudowie silnika to:
w kwesti termostatu, jego również nei zlokalizowałem. a może zlokalizowałem ale nie wiem ze to on, chociaz wszystkie zdjecia które porobiłem chyba zawierały już te elementy które pokaże teraz. Ogólnie miejsce w którym kazaliście szukać od góry wygląda tak:
a od dołu, zza silnika:
czyli co, mam oddac samochod do mechanika zeby sprawdził mi działanie wentylatora? -.-
nie wiem, nie wiem, nie wiem... |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 07:23
|
|
|
odepnij wtyczke z kompa i zobacz opor pomiedzy pinem 7 a masa czujnika np powietrza. (wszystkie masy czujnikow sa polaczone w kupe-patrz schemat). jesli nie masz narzedzi uzyj igiel. jesli zlokalizujesz ten pin , pokaze Ci opor z tego czujnika w 20oC, to mozesz zlozyc kostke do kupy i wbic sie w same przewody, nastepnie zrobic pomiary grzejac silnik do 100oC, sprawdzajac temp wody w zbiorniczku dla okreslonych pomiarow i zobaczyc co sie dzieje. mozesz uzyc termometru elektronicznego, nie poparz sie plynem odkrecajac korek na goracym |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 14:19
|
|
|
witam, czy biorac pod uwage informacje z tej aukcji to bedzie u mnie termostatem?
poza tym zcy posiada ktos ksiazke "Sam naprawiam" ktora uwzglednia silnik endura 1.3 ? |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 22:39
|
|
|
co Ty kombinujesz chlopie? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 22:55
|
|
|
skoro to jest termostat to byl widoczny na wielu poprzednich zdjeciach a kazaliscie mi grzebac gdzies za silnikiem, pod silnikiem i nie wiadomo gdzie a on przeciez tu o, na wierzchu...
co kombinuje? chce wykrecic ten termostat i sprawdzic jego poprawnosc. skoro wiem gdzie on jest tzn ze teraz mgoe spuscic plyn z chlodnicy i odkrecic obudowe termostatu, wyjac termostat i potem czujnik? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12081 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 12:12
|
|
|
DewREW napisał/a: | zanurkowałem pod samochód. w tych miejscach które wskazujecie nie ma nic. nie wywróże wam kodu którego nie ma. jako dowód: | Jeśli na tym zdjęciu autentycznie jest pole z kodem silnika to jak bym się w ogolę wstydził dać foto takiego i lubię chleb ze smalcem brudem miejsca z komentarzem że tam nic nie ma,,,, jak można odczytać kod jak pole i lubię chleb ze smalcem olejem i brudem?! Nawet się nie pokusiłeś o oczyszczenie tego miejsca szczotką,,, DewREW napisał/a: | skoro to jest termostat to byl widoczny na wielu poprzednich zdjeciach a kazaliscie mi grzebac gdzies za silnikiem, pod silnikiem i nie wiadomo gdzie a on przeciez tu o, na wierzchu... | Ale Ty coś bredzisz cały czas o czujnikach i wiatraku na chłodnicy, a termostat ma niewiele do tego, ponieważ nie on steruje wentylatorem,,, DewREW napisał/a: | co kombinuje? chce wykrecic ten termostat i sprawdzic jego poprawnosc. | A jak tego dokonasz? Jak chcesz sobie go gotować w garnuszku z woda to takie coś było dobre w latach 80 i na początku 90,,, termostat się wymienia na nowy i tyle, DewREW napisał/a: | skoro wiem gdzie on jest tzn ze teraz mgoe spuscic plyn z chlodnicy | Po co?! można zdjąć tą obudowę termostatu bez zpuszczania płynu - wyleci tyle samo jak i ze spuszczaniem,,, DewREW napisał/a: | wyjac termostat i potem czujnik? | Pod termostatem na pewno nie ma czujnika,,, w starczych wersjach silnika był tylko od wskaźnika na deskę, ale pisałeś ze u Ciebie takiego nie ma to i pewnie czujnika nie ma,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 14:57
|
|
|
Cytat: | Nawet się nie pokusiłeś o oczyszczenie tego miejsca szczotką,,, |
owszem, się pokusiłem.
Cytat: | Pod termostatem na pewno nie ma czujnika,,, w starczych wersjach silnika był tylko od wskaźnika na deskę, ale pisałeś ze u Ciebie takiego nie ma to i pewnie czujnika nie ma,,, |
ale tam, pod ta kopułą jest termostat i ten czujnik ktory steruje wiatrakiem, tak ? wiec jak wymienie termostat wraz z tym czujnikiem to bede mial 100% pewnosci ze ukladz chlodzenia bedzie dzialał prawidlowo ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12081 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 15:13
|
|
|
DewREW napisał/a: | ale tam, pod ta kopułą jest termostat i ten czujnik ktory steruje wiatrakiem, tak ? |
JoeMix napisał/a: | Pod termostatem na pewno nie ma czujnika,,, | Przykro mi, ale ja nie potrafię tego prościej i jaśniej napisać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 15:34
|
|
|
w takim razie co jest pod termostatem? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12081 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 16:06
|
|
|
Jak pisałem w starszych wersjach tego silnika był czujnik temperatury na deskę, a termowłącznik wentylatora był wkręcony w pokrywę termostatu,,, nie znam dokładnie wszystkich zmian jakich dokonał w tym silniku Ford na potrzeby mk4,,, na pewno nie ma tam włącznika wentylatora bo ten by był ogrzany zanim termostat się otworzy i wiatrak by dmuchał przez zimną chłodnice (tak na chłopski rozum),,, pierwsze to ustal sobie na 100% czy wiatrak jest sterowany przez komputer czy też nie i ma swój niezależny od niczego obwód,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 17:02
|
|
|
DewREW napisał/a: |
w takim razie co jest pod termostatem? |
Głowica. Czujnik temperatury jest (jak dobrze kojarzę i to w mk5 1.3) pod kolektorem dolotowym z lewej strony (od przodu auta). Wydaje mi się, że ktoś, coś, gdzieś, kiedyś pisał, że w mk4 1.3 czujnik jest kolektorze.
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 15 Cze 2011, 15:39
|
|
|
czyli reasumując. zeby byc pewnym prawidlowego działania układu chłodzenia, wykluczając usterke samego wiatraka, należałoby wymienić czujnik temperatury, który znajduje się pod kolektorem dolotowym, oraz sam termostat znajdujący się pod kopułką ktorej zdjęcie przedstawiałem powyzej? to wyzej wymineionych czynności nie trzeba spuszczać płynu tak? |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18 Cze 2011, 02:40
|
|
|
Gosciu jedz do mechanika, po postach ktore piszesz widac ze nic nie masz pojecia wiec po co robisz sobie problem i zawracasz glowe innym ? A tak przynajmniej bedziesz mial zrobione, bo przez 3 str tlumaczenia prawie nic nie skumales z tego co Ci tlumaczyli. |
_________________
 |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 12:20
|
|
|
zguba się znalazła, sama gdy przestałem jej szukac prosze mi więc powiedzieć, jaki to typ? nigdzie nie ma wybitego numeru seryjnego..
 |
|
|
|
 |
|