Przesunięty przez: trzeci 28 Lip 2010, 17:33 |
[Mk4] Czyszczenie przepływomierza - poradnik |
Autor |
Wiadomość |
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
11kuba11
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 39 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 128 Skąd: Legnica/Lubin
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 11:42
|
|
|
dziwne..ale dzieki bo już myslałem ze to ze mną coś nie tak
ale benzynka sie nie zmarnowała-krokowiec wyczyszczony
pozdr i dzieki za szybką odpowiedx |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 14:07
|
|
|
11kuba11 napisał/a: | czy to możliwe zeby jej tam nie było?? |
tak, kosiarki jej nie maja |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Vilmark
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 13:09
|
|
|
W fiescie MK4 do 11 2008 była przepływka , chodzi oczywiście o 1,25 Zetec. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 15:39
|
|
|
Vilmark napisał/a: | W fiescie MK4 do 11 2008 była przepływka |
wg moich informacji do maja 98' |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Vilmark
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 16:12
|
|
|
To nie wiem , ja mam spuszczoną z fabryki 3 marca 1998 (według microcata) w dacie sprzedaży jest sierpień 1998. A przepływomierz leży przede mną na stole. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 17:28
|
|
|
Vilmark napisał/a: | ja mam spuszczoną z fabryki 3 marca 1998 (według microcata) w dacie sprzedaży jest sierpień 1998. A przepływomierz leży przede mną na stole. |
i co w tym dziwnego? marzec jest chyba przed majem |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Vilmark
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 23:07
|
|
|
Kurcze to naprawdę pomaga ! Autko jeździ jak głupie Dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
buzek5990 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 23:20
|
|
|
Vilmark napisał/a: | Kurcze to naprawdę pomaga ! Autko jeździ jak głupie Dzięki za pomoc. |
Potwierdzam
Co do autora wątku człowieku masz u mnie piwo normalnie ja się męczyłem z mulistym samochodem tyle czasu... mi tak samo pomogło samochód nie do poznania odkąd go mam nigdy tak nie jeździł kręci się bardzo ładnie i rozpędza się wreszcie, przedtem jechał bo jechał byle koła do przodu... Teraz jest inna bajka wiadomo nie jest to nei wiadomo jaki silnik ale równam to do poprzedniego stanu, nie chciało mi się wierzyć że wyczyszczenie tego da coś na plus ale jestem zajarany dziś się za to zabrałem, gdy natrafiłem na ten poradnik!!
Auto wreszcie odzyskało moc, wyczyściłem te druciki u mnie wyglądały tragicznie zasyfione plus całą resztę, no po prostu wszystko.
Dziękuje Tobie kolego bardzo ale to bardzo mi pomogłeś już myślałem i tak o przepływce ale że czeka mnie kilka stów na używaną lub sporo kasy na nową... Uratowałeś mi samochód jak i mnie!!
pozdrawiam Was ziomki |
|
|
|
|
aro1125
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Arek
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 27 Kwi 2011, 20:02
|
|
|
Koledzy, moja mama ma Fiestę Mk3 1.1 z 95 roku.
Czy w tym samochodzie jest taki przepływomierz ??
Może to głupie pytanie, bo to dość stare auto, no ale naprawdę nie wiem
Pozdrawiam |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 27 Kwi 2011, 20:40
|
|
|
jak sie nie wie o co lotto, to się zdjęcie robi |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
aro1125
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Arek
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 27 Kwi 2011, 20:51
|
|
|
zdjęcie czego mam zrobić niby ??
Ja chce tylko wiedzieć, czy w tym aucie o którym mówie jest to takie coś, czy tego nie ma |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Kwi 2011, 20:55
|
|
|
kosiary MK3 nie maja przepływki a kosiara 1.1 była mulasta jeszcze jak na papierze pierwsze rysunki powstawały |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 27 Kwi 2011, 21:13
|
|
|
Cytat: | zdjęcie czego mam zrobić niby ?? | pewnie dolotu...
poza tym tyle było o przepływomierzach, że nie mam siły o nich pisać |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
DonPadre
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Sie 2011, 17:09 Re: [Mk4] Czyszczenie przepływomierza - poradnik
|
|
|
west napisał/a: | Witajcie!
Od kilku tygodni zauważyłem w moim aucie straszny spadek mocy. Auto na poszczególnych biegach osiągało maksymalne prędkości:
1- 30km\h
2- 60km\h
3- 80km\h
4- 100km\h
5- 140km\h
Podczas przyśpieszania gdy obroty wchodziły powyżej 3tyś obrotów na minutę silnik się dławił i przestawał przyśpieszać. Po postach przeczytanych na forum wywnioskowałem, że popsuł się przepływomierz. Pojechałem więc do sklepu w celu zakupu nowego - oczywiście nie kupiłem bo nie dam za część z ASO 800zł czy chociażby 360zł za marnej jakości podróbkę, którą jak to sam Pan sprzedawca nazwał - najlepiej założyć i sprzedać auto póki auto działa.
Postanowiłem naprawić przepływomierz osobiście, chociaż nasłuchałem się od znajomych, że i tak nic nie wskóram.
Materiały potrzebne do naprawy:
benzyna ekstrakcyjna - 5zł
Klucz Torx T-20 ( kupiłem komplet ) - 24zł
Waciki do uszu - każdy ma
Jednorazowe rękawiczki żeby się nie usmarować
Zaczynamy - krok po kroku:
- Podnosimy maskę
- Odkręcamy filtr powietrza ( cztery śruby "gwiazdki" )
- Odpinamy czujnik wpięty do filtra powietrza
- Odkręcamy obejmę na rurze dolotowej idącej od filtra powietrza
- Odpinamy wtyczkę od przepływomierza
- Wyjmujemy całość
- Odkręcamy rurę z przepływomierzem od filtra powietrza ( 2 śruby krzyżakowe )
- Z całością udajemy się do domu i nie śpiesząc się rozbieramy przepływomierz
- Kluczem T20 odkręcamy dwie śruby na przepływomierzu
- Pomału i delikatnie oddzielamy przepłyomierz od rury
- Przepływomierz drucikami do góry kładziemy przed sobą
- Teraz namaczamy wacik do uszu w benzynie ekstrakcyjnej i pomału nie śpiesząc się myjemy druciki z czarnego paskudnego osadu - na te dwa małe druciki zużyłem 10 wacików
- Myjemy do momentu kiedy waciki będą czyste
- Rurę możemy oczywiście również umyć ( u mnie była też dość brudna )
- Całość skręcamy w odwrotnej kolejności ze szczególną ostrożnością aby nie uszkodzić -drucików przy skręcaniu połówek przepływomierza
- Cieszymy się z dynamiki naszego auta
W moim przypadku auto dostało jakiegoś dzikiego szału, od momentu zakupu auto nie rwało się tak do przodu jak teraz. Silnik przestał kopcić a prędkość max to w tej chwili 160km\h - licznikowe oczywiście Nawet na drugim biegu potrafię zapiszczeć ;D
Mam nadzieję, że komuś się przyda - jeśli będzie taka potrzeba to mogę wrzucić fotki.
Cytat: | pozwoliłem sobie zmienić tytuł co by był bardziej chwytliwy dla szukajki - bidżej |
|
Chciałem zapytać czy benzyne ekstrakcyjną można by zastąpić tradycyjnym zmywaczem do paznokcii lub WD 40. Mamy niedziele godź 17-tą i ciężko bedzie dostać gdzieś benzyne
ekstrakcyjną. Moje drugie pytanie odnośnie przepływomierza ja z przyśpieszeniem mam tak że raz przyśpiesza jak "wariat" a raz nie czy to też może być "sprawka" zanieczyszczonego przepływomierza? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Sie 2011, 17:32
|
|
|
A czy benzynę można zastąpić olejem napędowym,,, generalnie tak, bo i to paliwo do silnika i to paliwo do silnika,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DonPadre
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Sie 2011, 18:10
|
|
|
a co do mojej drugiej częsci pytania czy przepływomierz może być przyczyną takiej nierównej pracy tzn. raz przyśpiesza jak wariat a raz zamula? czy może jakieś inne mogą być tego powody?zauważyłem że czym mocniej dociskam pedał gazu tym wolniej się rozpędza, musze odpuścić troche i zacząć ponownie lecz znacznie wolniej wciskać pedał i wtedy jakby lepiej szła fieścina. Wyczyściłem przepływomierz, przepustnice i nic.Czy może to być spowodowane słabą iskrą? Może coś ze świecami lub kablami. Dodam że jak autko postoi powiedzmy ok doby to przy odpalaniu z wydechu wylatuje biały dym. znajomy mówi że to z powodu słabej iskry i paliwo się przepala dopiero w wydechu. Ile w tym prawdy. H E L P ! ! ! |
|
|
|
|
saided
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 36 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 42 Skąd: z internetu
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 12:18
|
|
|
moze glupio to zabrzmi, ale nie wincie mnie za to..
ale powiedzcie mi jak rozdzielic ten przeplywomierz aby te druciki mozna bylo wyczyscic?
bo wyciagnalem calosc,jednakze zadnych srubek nei widze |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 14:57
|
|
|
No bo u ciebie sie nie rozbiera przeplywki, to zupelnie inna konstrukcja niz w Mk4 i 5 |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
ketrab
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartłomiej
Wiek: 45 Dołączył: 18 Gru 2012 Posty: 1 Skąd: leźnica
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 17:29
|
|
|
Dzięki za podpowedz, silnik mi sie dusiłzaraz po odpaleniu- przeczysciłem te dwa druciki w air flow i wszystko gra jak trzeba
pozdrówka |
|
|
|
|
|